Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναπληρωτές: To διαφορετικό καθεστώς απασχόλησης και ο αριθμός προσλήψεων για το 2022-23

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναπληρωτές: To διαφορετικό καθεστώς απασχόλησης παρέθεσε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ Ζ. Μακρή στη Βουλή-Οι προσλήψεις αναπληρωτών το 2022-23 – Η τοποθέτηση στη Βουλή του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 Κ. Αρσένη.

Αναπληρωτές

Στους αναπληρωτές, οι οποίοι προσλαμβάνονται με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου, αναφέρθηκε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζέττα Μακρή κατά τη διάρκεια συζήτησης Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή Β2’ Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα Αρσένη με θέμα: “Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: η ακραία κατάχρηση του θεσμού απαιτεί άμεση εξίσωση με τους μονίμους”.

Η κα Μακρή επεσήμανε το διαφορετικό καθεστώς απασχόλησης του προσωπικού αυτού, παραθέτοντας και τους αριθμούς προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2022-23, λέγοντας χαρακτηριστικά:

Τοποθέτηση Υφυπουργού ΠΑΙΘ Ζ. Μακρή για τους αναπληρωτές

“Σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών πρέπει να σας επισημάνω ότι υπάγονται καταρχάς στις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα, ο οποίος κυρώθηκε με τον ν. 3528/2007. Προσλαμβάνονται για να καλύψουν πρόσκαιρες ανάγκες με συμβάσεις, όπως είπαμε, εργασίας ιδιωτικού δικαίου προσωπικού του δημοσίου κ.λπ.. Εφαρμόζονται οι διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας για τη σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ή αν δεν ορίζεται διαφορετικά στο προεδρικό διάταγμα 410/1988.

Υπήρξαν τροποποιήσεις στις διατάξεις αυτού του προεδρικού διατάγματος. Χορηγούνται στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε αναλογία και με βάση τη διάρκεια της σύμβασης ειδική άδεια είκοσι δύο ημερών, ειδική άδεια έξι ημερών λόγω αναπηρίας, ειδικές άδειες σε δικαστικούς συμπαραστάτες, άδεια για παρακολούθηση σχολικής επίδοσης του τέκνου, άδεια ασθενείας τέκνου, άδεια εξετάσεων, άδεια επίσης από το άρθρο 47 του ν. 4674/2020, άδεια στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς λόγω αιμοληψίας και λήψης αιμοπεταλίων. 

Προσλαμβάνονται, με κριτήρια την κατάταξή τους στον αξιολογικό πίνακα, με αντικειμενικά κριτήρια, και από τους πίνακες αυτούς εν συνεχεία γίνονται και οι διορισμοί μονίμων και για την κάλυψη των ειδικών λειτουργικών αναγκών. Πάντοτε συνεκτιμούμε τα δημοσιονομικά δεδομένα και προβαίνουμε και σε προσλήψεις αλλά και σε διορισμούς”.

Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2022-23

“Σας αναφέρω τα νούμερα: 25.248 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το τρέχον διδακτικό έτος, 13.845 στη γενική, 11.413 στην ειδική αγωγή. 14.711 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια, πάντα για το τρέχον διδακτικό έτος, εκ των οποίων 11.382 στη γενική, 3.329 στην ειδική αγωγή και 8.225 προσλήψεις μελών ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού”.

____________________________

Ακολουθεί η τοποθέτηση του Βουλευτή του ΜέΡΑ25 κου Κρίτωνα Αρσένη

Κυρία Υπουργέ, πενήντα δύο χιλιάδες υπολογίζονται οι αναπληρωτές για την επόμενη σχολική χρονιά, πάνω από σαράντα οκτώ χιλιάδες σε αυτήν. Είναι προφανές ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες οι περισσότεροι. Δεν μπορώ να φανταστώ ποιες ανάγκες είναι απρόβλεπτες που οδηγούν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα να χρειάζεται πενήντα χιλιάδες κόσμου κάθε χρονιά από έκτακτο προσωπικό.

Αυτοί οι άνθρωποι, όμως, περνάνε έναν εργασιακό μεσαίωνα πραγματικά. Απολύονται για τρεις μήνες. Ζουν σε πλήρη επισφάλεια. Ξαναπροσλαμβάνονται μόνο αν είναι τυχεροί κι έτσι περνάνε δεκαέξι, είκοσι χρόνια μέχρι κάποια στιγμή να γίνει η πρόσληψή τους μόνιμα και να γίνουν μόνιμοι καθηγητές. Υπάρχει, βέβαια, και η περίπτωση ανθρώπων που συνταξιοδοτούνται ως αναπληρωτές.

Αυτό είναι αδιανόητο, αν φανταστεί κανείς επίσης ότι μια γυναίκα η οποία είναι έγκυος και γεννάει το παιδί της έχει ελάχιστους μήνες άδειας ως αναπληρώτρια, ενώ κανονικά η διπλανή, η συνεργάτριά της στον χώρο του σχολείου που κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά με πολύ πιο ασφαλείς όρους θα έχει κανονική άδεια. Το ίδιο για έναν πατέρα. Το ίδιο με τις αναρρωτικές άδειες που μειώνεται το ημερομίσθιο τους μετά από κάποιο σημείο. Το ίδιο για χιλιάδες πράγματα. Σας τα αναφέρουμε και στην ερώτηση.

Όσον αφορά άδειες αιμοδοσίας και φοιτητικές, δικαιωμάτα για να σπουδάζουν, την επιστημονική, την παρακολούθηση σχολικής επίδοσης τέκνων, να δουν δηλαδή τα παιδιά τους, να πάνε να πάρουν τον έλεγχο τους, σύμφωνα συμβίωσης σε περίπτωση θανάτου συγγενούς, άδεια αναρρωτική ειδικού σκοπού, ασθένειας τέκνου ή συζύγου. Τα αυτονόητο δηλαδή, αρρωσταίνειι το παιδί τους κι έχουν άλλους όρους, δεν έχουν σχεδόν κανένα δικαίωμα σε σχέση με τους μόνιμους. Για ποιο λόγο; Μόνιμοι εργαζόμενοι δεν είναι αυτοί, κυρία Υπουργέ; Είκοσι χρόνια την ίδια δουλειά δεν κάνουν; Μέσα από ΑΣΕΠ δεν προσλήφθηκαν; Τα ίδια πτυχία δεν έχουν πάρει; Σας ζητάμε να εξισωθούν αυτοί οι άνθρωποι. Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο καθεστώτα στο δημόσιο.

Αυτοί οι άνθρωποι δεν καλύπτουν έτσι κι αλλιώς έκτακτες ανάγκες. Κατά κανόνα καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Θα πρέπει να έχουν ίσα δικαιώματα, να μην σας πω ότι λόγω της επισφάλειας της εργασίας τους θα έπρεπε να έχουν περισσότερα κανονικά. Γιατί θα πρέπει να ζουν με τον διαρκή κίνδυνο να μείνουν άνεργοι την επόμενη χρονιά ή άνεργες; Σας ζητάμε την εξίσωση των αναπληρωτών με τους μόνιμους εργαζόμενους κατ’ ελάχιστον. Και σας ζητάμε βέβαια μόνιμες προσλήψεις που να μη δημιουργούν αυτές τις ανάγκες για αναπληρωτές. Αναπληρωτές να υπάρχουν στις έκτακτες ανάγκες και με ίδιους όρους εργασίας και αποζημίωσης με τους μόνιμους.

Επίσης αναπληρώτρια βοηθός στην ειδική αγωγή, πληρώνεται ως ανειδίκευτος χωρίς να είναι ανειδίκευτη, γιατί όπως ξέρετε έχει κάνει διδακτορικά, μεταπτυχιακά και πάρα πολλά πτυχία που κάνουν αυτοί οι άνθρωποι. Ειρήσθω εν παρόδω στον ΓΕΛ Περιστερίου που επισκέφτηκα πολλές φορές, τρεις είναι μόνο οι μόνιμοι. Όλες οι υπόλοιπες και όλοι οι υπόλοιποι είναι αναπληρωτές. Απλά δεν έχουν την πραγματική κατάσταση των παιδιών. Και την αντιμετωπίζουν ως ανειδίκευτη, όπως και όλους τους συναδέλφους της. Ενώ παράγουν έργο με παιδάκια ειδικής αγωγής δεν παίρνουν βαρέα και ανθυγιεινά, ενώ μεταφέρουν παιδιά που είναι σε καρότσι και χρειάζονται να τα σηκώνουν αυτά τα παιδιά, να κάνουν όλα αυτά τα αυτονόητα πράγμα που κάνουν οι άνθρωποι που ασχολούνται με την ειδική αγωγή, με παραπληγικά παιδιά, με ανάπηρα άτομα. Κι όμως δεν είναι στα βαρέα και ανθυγιεινά. Τέτοιες ανισότητες και για την ειδική αλλά και κυρίως για τους αναπληρωτές, σας καλούμε να τις λύσετε με την εξίσωση κατ’ αρχήν.

Βέβαια κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε και παραπάνω από εξίσωση, γιατί ζουν στην επισφάλεια οι αναπληρωτές. Οι μόνιμοι δεν ζουν στην επισφάλεια, ζουν σε άλλες επισφάλειες, που δημιουργεί η κοινωνική πολιτική της Κυβέρνησης, όχι όμως το αν θα έχουν εργασία από Ιούνιο και μετά”.

Δείτε επίσης

Αδειες αναπληρωτών ΕΣΠΑ: Επικαιροποιημένος οδηγός για εκπαιδευτικούς-ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Σχολικές εκδρομές-τι ισχύει: Νομοθετικό πλαίσιο-δηλώσεις γονέων-ποια η ευθύνη των εκπαιδευτικών 

Συζήτηση Ερωτήσεων στη Βουλή για αναπληρωτές/διορισμούς-σχολ. εκδρομές-σχολείο Βρυξελλών-ΑΕΙ/ΤΕΙ 

Το χρονοδιάγραμμα των νέων διορισμών έδωσε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ Ζ. Μακρή-Τι είπε για τη σύσταση νέων οργανικών 

Εξαίρεση διορισμών-προσλήψεων-τοποθετήσεων Δ/ντών-διαγωνισμού ΑΣΕΠ την προεκλογική περίοδο | ν/σ ΥΠ.ΕΣ 

Σχολικά κτίρια στην Αττική: Αναφορά στη Βουλή και συνάντηση του Ν. Φίλη με την Ομοσπονδία Γονέων & Κηδεμόνων Περιφ. Αττικής

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση