Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανασκόπηση της σχολικής χρονιάς 2023-24: Ποια προβλήματα βρήκαν λύση, ποια παραμένουν, ποια νέα δημιουργήθηκαν | Αρθρο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανασκόπηση της σχολικής χρονιάς 2023-24: Ποια προβλήματα βρήκαν λύση, ποια παραμένουν, ποια νέα δημιουργήθηκαν – Αρθρο του Αθανάσιου Γρίβα, Διευθυντή του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου.

Ανασκόπηση της σχολικής χρονιάς 2023-24

Την ανασκόπηση της σχολικής χρονιάς 2023-24 αναφορικά με ποια προβλήματα βρήκαν λύση, ποια παραμένουν ίδια και ποια νέα έχουν δημιουργηθεί, επιχειρεί να κάνει ο εκπαιδευτικός Αθανάσιος Γρίβας, Διευθυντής του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου.

Ακολουθεί το άρθρο

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ

Φτάνοντας που στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2023-2024, θα μπορούσαμε να κάνουμε μία ανασκόπηση έτσι ώστε να δούμε ποια προβλήματα σχετικά με την εκπαίδευση έχουν επιλυθεί, ποια παραμένουν τα ίδια και αν έχουν δημιουργηθεί καινούργια προβλήματα .

-0ύτε αυτή τη φορά κατάφερε να γίνεις σωστός προγραμματισμός με την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών, από την αρχή της σχολικής χρονιάς στη σχολικές μονάδες που τους είχαν ανάγκη.

Αν δε φανταστείτε ότι η τελευταία πρόσκληση για εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής έγινε μέσα στο Πάσχα ,δηλαδή 2 μήνες πριν να κλείσουν τα σχολεία, αυτό σημαίνει ότι τα κενά άργησαν πάρα πολύ να καλυφθούν .

Έχουμε ξανά επισημάνει, ότι αυτό το οποίο θα πρέπει να αποτελεί στόχο ΚΑΙ σκοπό του Υπουργείου Παιδείας είναι η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών ήδη από την πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολικών μονάδων που πρόκειται να υπηρετήσουν.

Αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την εκπαιδευτική διαδικασία ,αλλά ακόμη και με το σωστό οικογενειακό προγραμματισμό των εκπαιδευτικών αναπληρωτών, οι οποίοι μετακινούνται κάθε χρόνο από περιοχή σε περιοχή σε κάποιες εκ των οποίων υπάρχουν προβλήματα με τα καταλύματα που θα διαμείνουν.

Πρόταση μου και είμαι, η υπενοικίαση ορισμένων καταλυμάτων από το υπουργείο παιδείας, τα οποία θα διατίθεται στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα τοποθετούνται σε διάφορα μέρη των οποίων συζήτηση στο διαμερισμάτων είναι αρκετά δύσκολη.

– Προβλήματα παραβατικών συμπεριφορών. Την φετινή χρονιά όχι απλά δεν λύθηκαν τα προβλήματα των παραβατικών συμπεριφορών, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία υπάρχουν οι παραβατικές συμπεριφορές , οι οποίες γίνονται είτε μεταξύ των μικρών μαθητών είτε εξωσχολικών στο σχολείο μαθητών αλλά ακόμη χειρότερα και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και γονέων μαθητών προς τους εκπαιδευτικούς αυξήθηκε δραματικά.

Φαίνεται ότι η φόρεμα καταγγελιών σχετικά με τη βία και το bullying στα σχολεία δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα ,ούτε επίσης και η δημιουργία ομάδων πρόληψης της σχολικής βίας .

Έχει επισημανθεί ότι η βία στα σχολείο είναι αποτέλεσμα των οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων οι οποίες υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία ,αντιστάθμισμα όλων αυτών θα ήταν μία προσπάθεια για να σχολείο ίσων ευκαιριών και το οποίο θα το αποκρινόταν στις ανάγκες ομάδων μαθητών

–Η υλικο-τεχνική υποδομή, για τα γερασμένα κτίρια τα οποία αφού δεν συντηρούνται επαρκώς από τους Δήμους δημιουργούν κάθε χρόνο όλο και περισσότερα προβλήματα.

Φέτος είχαμε πτώσεις ψευδοροφών, πτώση σοβάδων ,πτώση εξώπορτων σε διάφορες σχολικά συγκροτήματα με τραυματισμό μαθητών καθώς και όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται καθημερινά σε απαρχαιωμένα κτίρια.

Πρόταση είναι η σωστή συντήρηση της της υλικό τεχνικής υποδομής καθώς και καταγραφή τον προβλημάτων ,μέσα στους λίγο πριν τους καλοκαιρινούς μήνες και η ανάθεση από τους δήμους σε ειδικά συνεργεία έτσι ώστε να μπορέσουν αυτά να επισκευάσουν και να δώσουμε σχολεία ασφαλή στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές

— Η αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε ΚΑΙ φέτος με πάρα πολλά προβλήματα, όμως να αναφέρεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, ως προς τη μονιμοποίησή τους μία διαδικασία που κρατάει αρκετά χρόνια, μια διαδικασία που έχει περάσει από πάρα πολλά κύματα, θεωρώ και πιστεύω ότι η εκπαιδευτικοί οι οποίοι υπηρέτησαν ως αναπληρωτές για πάνω από 4 με 5 χρόνια έχουν όλα τα δικαιώματα να μονιμοποιηθούν άμεσα, αφού στους εκπαιδευτικούς αυτούς είχαμε εμπιστευτεί τη διδασκαλία των μαθητών.

–Καμία αλλαγή δεν έγινε στα ωρολόγια προγράμματα , αν και πιστεύω ότι άμεσα πρέπει να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας σε αντικείμενα όπως, θεατρική αγωγή, καλλιτεχνικά, μουσική και γυμναστική και καμία αλλαγή δεν υπήρχε για νέα βιβλία.

—Οι παράλληλες στηρίξεις απογειώθηκαν, είναι γνωστό ότι ο αριθμός των παραλλήλων στηρίξεων αυξάνεται με γεωμετρική ακρίβεια ,είναι επίσης γνωστό ότι προσπάθησε το υπουργείο να καλύψει ελλείψεις στην παράλληλη στήριξη τοποθετώντας έναν εκπαιδευτικό , ακόμη και σε τέσσερις μαθητές αν αυτοί οι μαθητές βρίσκονταν κιόλας το ίδιο τμήμα .

Δεν ξέρω αν αυτή είναι η αξία του πυλώνα της αντισταθμιστικής αγωγής ,που ονομάζεται παράλληλη, στήριξη ξέρω όμως ότι και αυτά τα παιδιά τα οποία χρειάζονται τη βοήθεια της δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού.

–Ως προς την κατάσταση που επικρατεί στα ΚΕΔΣΥ είναι ΊΔΙΑ και χειρότερη με την περσινή με αποτέλεσμα η αναμονές να είναι 2:3 έτη και πολλοί οι γονείς να καταφεύγουν σε ιδιώτες έτσι ώστε να παίρνουν γνωματεύσεις οι οποίες βέβαια ουδεμία ισχύ έχουν ( Φοβάμαι την ιδιωτικοποίηση των ΚΕΔΑΣΥ.

— Παρά τα προβλήματα τα πιο επισημάνθηκαν παραπάνω ,εξακολουθούν τα σχολεία μας να μην διαθέτουν ψυχολόγος και κοινωνικούς λειτουργούς ,οι οποίοι στην παρούσα φάση είναι απαραίτητη για να στηρίξουν τόσο το εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και τους μαθητές των σχολείων μας .

—Η αύξηση γραφειοκρατικής εργασίας έχει σαν αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα σχολεία να βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωποι με αρκετές δεκάδες έγγραφα τα οποία θα πρέπει να είναι συμπληρώσουν να ελέγξουν και να αποστείλουν προς διάφορες υπηρεσίες .

Αυτό έχεις ένα αποτέλεσμα ,τη μείωση του χρόνου, της συμπληρωματικής-ενισχυτικής εκπαιδευτικής εργασίας που γινότανε έως σήμερα και την αντικατάσταση της , από γραφειοκρατική εργασία

—Οι μισθοί των εκπαιδευτικών εξακολουθούν και παραμένουν καθηλωμένοι για πάρα πολλά χρόνια σε επίπεδα τέτοιο τα οποία δεν αρμόζουν για το επάγγελμα – λειτούργημα και κάθε χρόνο προστίθενται και άλλα καθήκοντα.

Θα μπορούσε να γράψουμε πάρα πολλά πράγματα, τα οποία όμως μας δείχνουν ένα πράγμα ,τα τελευταία χρόνια η κατάσταση δείχνει να μην πηγαίνει καλύτερα στο χώρο της εκπαίδευσης ,δεν έχει τελματώσει αλλά πηγαίνει ακόμη περισσότερο χειρότερα.

Θα πρέπει να ληφθούν λοιπόν τα κατάλληλα μέτρα έτσι ώστε αν θέλουμε να προσφέρουμε το αγαθό της παιδείας, της δημόσιας εκπαίδευσης στους μικρούς μας μαθητές και να μην το εκχωρήσουμε σε ιδιώτες, αν επιθυμούμε πραγματικά να δημιουργήσουμε ανθρώπους σκεπτόμενους, εάν θελήσουμε να αναπτύξουμε τα ταλέντα και τις δεξιότητες των μικρών μας μαθητών ,να κάνουμε όσο το δυνατό γρηγορότερα μία στροφή με κύριο σκοπό τον άνθρωπο, το μαθητή ,τις ιδιαιτερότητες ,τα ταλέντα ,και στόχο την ευτυχία του ανθρώπου

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΙΒΑΣ

Δ/ΝΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Δείτε επίσης

Διαγωνισμός Pisa: Εξοπλισμός 242 σχολικών μονάδων-Προμήθεια 4.500 laptop και 2.500 ακουστικών 

Εκσυγχρονισμός πληροφοριακών συστημάτων για τον Ψηφιακό Μετασχ/σμό της Εκπ/σης-Πρόσκληση για προτάσεις 

 Σχολικές μονάδες ΔΥΕΠ 2024-25 | ΦΕΚ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply