“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναστολή έναρξης λειτουργίας 38 τμημάτων ΑΕΙ: Ανακοινώσεις ΥΠΑΙΘ και ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναστολή έναρξης λειτουργίας 38 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευση: Ανακοινώσεις Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και ΣΥΡΙΖΑ.

Αναστολή έναρξης λειτουργίας 38 τμημάτων

Σε αναστολή της έναρξης λειτουργίας 38 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης προχωρά με Ανακοίνωσή του το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Σύμφωνα με την Ανακοίνωση τα εν λόγω Τμήματα δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ με δική του Ανακοίνωση επί του θέματος αναφέρει πως ο σχεδιασμός και η λειτουργία των Τμημάτων αυτών εντασσόταν στο σχέδιο ανάπτυξης των ιδρυμάτων και στη μεγάλη τους πλειοψηφία είχαν νομοθετηθεί μετά από προτάσεις των πανεπιστημιακών αρχών.

Επίσης τονίζει πως η διεύρυνση των δυνατοτήτων μόρφωσης της νεολαίας στο δημόσιο Πανεπιστήμιο δέχεται ένα ακόμη πλήγμα.

Δείτε αναλυτικά και τις δύο Ανακοινώσεις

Η Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων

Αναστολή και επανεξέταση νέων Τμημάτων  – Συνεκτικός σχεδιασμός αλλαγών ακαδημαϊκού χάρτη

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωρά άμεσα στην αναστολή της έναρξης λειτουργίας 38 τμημάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης που δημιουργήθηκαν προεκλογικά για ψηφοθηρικούς λόγους από την προηγούμενη Κυβέρνηση, δίχως προηγούμενο σχεδιασμό και επαρκή τεκμηρίωση.

Τα τμήματα αυτά που επρόκειτο να λειτουργήσουν για πρώτη φορά τα επόμενα χρόνια, θα επανεξεταστούν ώστε η θεσμοθέτηση και λειτουργία τους να ανταποκρίνεται σε ακαδημαϊκά κριτήρια και να υποστηρίζεται από τις αναγκαίες μελέτες, με τη συνδρομή της καθ’ ύλην αρμόδιας ανεξάρτητης αρχής.

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως και ο Υφυπουργός κ. Βασίλης Διγαλάκης, προέβησαν στην ακόλουθη δήλωση:

«Το εκπαιδευτικό μας σύστημα και κατ’ επέκταση όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτό έχουν ταλαιπωρηθεί στο παρελθόν από πελατειακές λογικές και ευκαιριακές διευθετήσεις.

Η προηγούμενη Κυβέρνηση, υπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, θεσμοθέτησε πριν μερικούς μήνες μια σειρά από τμήματα σε όλη τη χώρα με προβλεπόμενη έναρξη λειτουργίας από το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 και μετά, αναδιατάσσοντας τον ακαδημαϊκό χάρτη. Τα εν λόγω τμήματα δημιουργήθηκαν:

  • • χωρίς συγκεκριμένα ακαδημαϊκά κριτήρια,
  • • χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαιτούμενες μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
  • • χωρίς συνεκτικό σχεδιασμό,
  • • χωρίς καν την προηγούμενη γνώμη της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ), ενώ ο νόμος προέβλεπε τη συμβολή και της αρχής αυτής σε τέτοιου είδους αποφάσεις,
  • • ενίοτε και με βουλευτικές τροπολογίες της τελευταίας στιγμής,

υποτιμώντας έτσι τα Ιδρύματά μας και τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Όπως είναι φυσικό, ορισμένα από τα νέα αυτά τμήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα σε υποδομές και προσωπικό, χωρίς να μπορεί να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και εύρυθμη λειτουργία τους προς όφελος των μελλοντικών φοιτητών και της ακαδημαϊκής κοινότητας.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, αναστέλλουμε τη λειτουργία των 38 αυτών νέων τμημάτων με νομοθετική διάταξη που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή.

Στόχος μας είναι να επανεξεταστεί η ανάγκη δημιουργίας τους συνολικά από τη νέα ενισχυμένη Ανεξάρτητη Αρχή, στη βάση ακαδημαϊκών κριτηρίων και μετά από την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.

Το ίδιο θα ισχύει και για οποιαδήποτε νέα τμήματα πρόκειται να ιδρυθούν στο μέλλον, αλλά και για την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη εν συνόλω.

Δεν είναι απλώς θέμα χρηστής και αποτελεσματικής διαχείρισης των οικονομικών πόρων της πολιτείας, αλλά πρωτίστως ευθύνη και χρέος απέναντι στους νέους και τις νέες που προσδοκούν πρόσβαση σε ποιοτικά δημόσια πανεπιστήμια και σε πτυχία με αντίκρισμα.

Και παράλληλα μια ευκαιρία για να βελτιστοποιήσουμε τις αναπτυξιακές προοπτικές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Στο πλαίσιο αυτό, εργαζόμαστε εντατικά και θα καταθέσουμε τις επόμενες εβδομάδες ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή για την ανώτατη εκπαίδευση.

Σκοπεύουμε να την ενδυναμώσουμε και να την καταστήσουμε βασικό εταίρο διαμόρφωσης πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση, αποκεντρώνοντας παράλληλα μια σειρά από εξουσίες με τη μεταφορά τους εκεί που πραγματικά πρέπει να ανήκουν.

Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από τη χάραξη μιας μακροχρόνιας στρατηγικής, στη βάση ευρύτερων συναινέσεων και με διάρκεια που υπερβαίνει τη θητεία μιας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την ενδυνάμωση των θεσμών και τη συνεπή τήρηση διαδικασιών.

Είναι ευκαιρία να αλλάξουμε παθογένειες ετών με τόλμη, βάζοντας τέλος σε πρακτικές που στερούν από τους νέους και τις νέες της πατρίδας μας την Παιδεία που τους αξίζει.

Και στην κατεύθυνση αυτή θα αναζητήσουμε την ευρύτερη δυνατή συναίνεση, ακούγοντας τις προτάσεις όλων για το βέλτιστο τρόπο διαμόρφωσης του ακαδημαϊκού χάρτη με τις αναγκαίες διασφαλίσεις ποιότητας».

Ο πίνακας των προς αναστολή τμημάτων

_____________________

Η Ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ

Το μόνο έργο που έχει να επιδείξει το ΥΠΑΙΘ είναι η συρρίκνωση της δημόσιας παιδείας

Το μόνο έργο που έχει να επιδείξει το υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, από τον Ιούλιο και έπειτα, είναι η αναίρεση βημάτων προόδου, καθώς και η ακύρωση πολιτικών ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης που είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Μετά την αναστολή λειτουργίας των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης, την κατάργηση της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, την κατάργηση της δυνατότητας ελεύθερης πρόσβασης των μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σήμερα ανακοίνωσε την αναστολή λειτουργίας 37 νέων Τμημάτων, τα οποία ιδρύθηκαν και θα ξεκινούσαν την ακαδημαϊκή τους λειτουργία το Σεπτέμβριο του 2020.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δείχνει πόσο λίγο υπολογίζει το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων.

Ο σχεδιασμός και η λειτουργία των Τμημάτων αυτών εντασσόταν στο σχέδιο ανάπτυξης των ιδρυμάτων και στη μεγάλη τους πλειοψηφία είχαν νομοθετηθεί μετά από προτάσεις των πανεπιστημιακών αρχών.

Επιπρόσθετα, η ακαδημαϊκή έναρξη λειτουργίας τους ήταν στην αποκλειστική ευθύνη των ιδρυμάτων, τα οποία γνωρίζουν τις δυνατότητες και τις προοπτικές τους, ενώ είχαν ξεκινήσει τις διαδικασίες για τη στελέχωσή τους.

Η διεύρυνση των δυνατοτήτων μόρφωσης της νεολαίας στο δημόσιο Πανεπιστήμιο δέχεται ένα ακόμη πλήγμα.

Πλήγμα δέχεται και η ελληνική περιφέρεια, τα περιφερειακά πανεπιστήμια και η ανάπτυξη που θα μπορούσε να επιφέρει η λειτουργία των νέων τμημάτων.

Αντί ανάπτυξης, κλειστές πόρτες και κατεδάφιση.

Η μόνη μέριμνα του υπουργείου Παιδείας & Θρησκεύματος είναι η συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης, το κλείσιμο των σχολών, οι περικοπές των δαπανών και η μείωση του αριθμού εισακτέων.

Όπως δηλώνει ευθαρσώς και ο υπό διορισμό νέος πρόεδρος του ΙΕΠ: «το ρολόι των μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση πρέπει να γυρίσει πίσω στο 2014 και να ξαναχτιστεί αυτό που γκρεμίστηκε στην τετραετία 2015-2019».

_______________

Δείτε επίσης

ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ: Η Yπ. Παιδείας να ζητήσει εδώ και τώρα την αύξηση του προϋπολογισμού για την εκπαίδευση
Προϋπολογισμός ΥΠΑΙΘ: Οχι διορισμοί το 2019-Αδιάβαστοι και στην απλή αριθμητική | Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ
Υπουργείο Παιδείας προς ΣΥΡΙΖΑ: Εγκαταλείψτε τη «δημιουργική λογιστική»-αμείλικτοι οι αριθμοί
Σύνδρομο ιδιοκτησίας του κράτους και της εξουσίας: Αρθρο του Α. Λακασά και ανάρτηση του Ν. Φίλη
Προσλήψεις Δευτεροβάθμιας 2019-20: Πίνακας-Λάθη στο Β. Αιγαίο-Του Ν. Κορδή
Προσλήψεις εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας-06-11-2019: Ονόματα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση