Τρίτη, 30 Μαΐου 2023

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναθέσεις μαθημάτων ΠΕΠΑΛ Β’ τάξης Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών-Επαγ/κών μαθημάτων | Οδηγίες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναθέσεις μαθημάτων ΠΕΠΑΛ Β’ τάξης Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών – Επαγγελματικών μαθημάτων – Απόφαση στο ΦΕΚ Β 4983/26-9-2022.

Αναθέσεις μαθημάτων ΠΕΠΑΛ

Οι αναθέσεις μαθημάτων Γενικής Παιδείας και Τεχνολογικών – Επαγγελματικών μαθημάτων της Β’ τάξης των Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων (ΠΕΠΑΛ), σύμφωνα με την υπ. αριθμ. Φ9/114791/Δ4 Απόφαση της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή, η οποία δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β 4983/26-9-2022.

Δείτε το ΦΕΚ Β 4983/26-9-2022

Οδηγίες:

Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α΄) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β΄) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.

Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ). Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ), οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α’ ανάθεση. Αντίστοιχα, στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Β’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ.). Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα (ΕΠΑ.Λ), οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Β’ ανάθεση.

Γ. Η κατά προτεραιότητα διδασκαλία μαθήματος γενικής παιδείας εντός της οικείας ανάθεσης των κλάδων και ειδικοτήτων ορίζεται εφόσον υπάρχει ειδικότερη συνάφεια του διδασκόμενου μαθήματος με το γνωστικό αντικείμενο του βασικού πτυχίου του εκπαιδευτικού καθώς και με τα εξειδικευμένα προσόντα του (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, επαγγελματική εμπειρία κ.α.) με προτεραιότητα στους συναφείς τίτλους.

Δ. Η διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών μέχρι και δώδεκα (12) διεξάγεται από έναν (1) εκπαιδευτικό, ενώ σε τμήμα με αριθμό παρακολουθούντων μαθητών από δεκατρείς (13) και άνω διεξάγεται από δύο (2) εκπαιδευτικούς).

Δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης του μαθήματος και στους υπευθύνους Τομέα και Εργαστηρίων Ε.Κ., εφόσον:

α) έχουν σε πρώτη ανάθεση το ανωτέρω μάθημα σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που καθορίζει την αντιστοιχία διδασκομένων μαθημάτων και κλάδων-ειδικοτήτων εκπαιδευτικών όλων των τάξεων των ΕΠΑ.Λ., όπως ισχύει κάθε φορά,

β) το Ε.Κ. και το ΕΠΑ.Λ. λειτουργούν στο ίδιο σχολικό συγκρότημα,

γ) καλύπτονται οι διδακτικές ανάγκες στο Ε.Κ. και

δ) η διδασκαλία του μαθήματος πραγματοποιείται μέσα στο ωράριο που έχει ο υπεύθυνος τομέα στο Ε.Κ. Η ανάθεση του ανωτέρω μαθήματος γίνεται από το Π.Υ.Σ.Δ.Ε. ύστερα από γνώμη των συλλόγων διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. και του Ε.Κ. Ε.

Οι εκπαιδευτικοί της ειδικότητας ΠΕ89.01 των ΕΠΑ.Λ. μπορεί να διατίθενται σε σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την διδασκαλία του μαθήματος των Εικαστικών.

ΣΤ. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς του Π.ΕΠΑ.Λ. με την εξής σειρά προτεραιότητας.

Ο/Η εκπαιδευτικός διδάσκει:

α) στο ΕΠΑ.Λ όπου συστεγάζεται με το Π.ΕΠΑ.Λ. ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος: 1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α΄ και Β΄ ανάθεση)

β) σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων: 1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας

2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α΄ και Β΄ ανάθεση) γ) σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων: 1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας

3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α΄ και Β΄ ανάθεση) δ) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης: 1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας 3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε Α΄ και Β΄ ανάθεση)

Ζ. Η Τρίτη (Γ΄) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης. Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.

Δείτε σχετικά

Αναθέσεις μαθημάτων Γενικού Λυκείου-ΕΠΑΛ-ΠΕΠΑΛ-Γυμνασίου-Εργαστηρίων Δεξιοτήτων-Γυμνασίου και Λυκείου ΕΑΕ 

Δείτε επίσης

Ωρολόγιο πρόγραμμα ΠΕΠΑΛ: Τροποποίηση απόφασης ως προς τον τίτλο μαθήματος 

Ιδρύσεις-καταργήσεις ΣΜΕΑΕ και προαγωγές, στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση από το σχολ. έτος 2022-23 

Ιδρύσεις-καταργήσεις-συγχωνεύσεις-υποβιβασμοί και προαγωγές Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων 2022-23 

Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής επάρκειας μετά τον διορισμό: Τι προτείνει Καθηγητής του ΑΠΘ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση