“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις: Κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις: Κατατέθηκε για ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ – Περιλαμβάνει 115 άρθρα μεταξύ των οποίων και άρθρα για παράταση θητείας στελεχών.

Αναβάθμιση του σχολείου

Κατατέθηκε στη Βουλή για συζήτηση, από Δευτέρα 01.06.2020 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και ψήφιση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις”.

Στο άρθρο 52 περιλαμβάνεται η παράταση θητείας στελεχών της εκπαίδευσης και στο άρθρο 53 η παράταση ισχύος πινάκων επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων.

Στο άρθρο 38 περιλαμβάνεται ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής.

Συνολικά το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 115 άρθρα μεταξύ των οποίων

Αρθρο 1 –  Εργαστήρια δεξιοτήτων

Αρθρο 2 – Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο

Αρθρο 3 – Κατανομή χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα Δημοτικά Σχολεία

Αρθρο 4 – Διδασκόμενα μαθήματα και αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου

Αρθρο 5 – Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής στους τίτλους σπουδών

Αρθρο 6 – Προφορική βαθμολογία τετραμήνων στο Λύκειο

Αρθρο7 – Διάρθρωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων Γενικού Λυκείου και εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου

Αρθρο 9 – Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

Αρθρο 10 – Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία

Αρθρο 24 – Οργανωτικές μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης

Αρθρο 37 – Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας σχολικών μονάδων

Αρθρο 38 – Σύμβουλος Σχολικής Ζωής

Αρθρο 39 – Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

Αρθρο 42 – Διπλή μοριοδότηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας

Αρθρο 43 – Υπολογισμός προϋπηρεσίας προσωρινών αναπληρωτών στον ίδιο κλάδο

Αρθρο 44 – Θέματα διορισμού εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)

Αρθρο 45 – Θέματα πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π.και Ε.Β.Π

Αρθρο 46 – Ειδική πρόσκληση για την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π

Αρθρο 47 – Χρηματοδότηση από το εθνικό ή το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών

Αρθρο 48 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.)

Αρθρο 49 – Αποσπάσεις μελών Ε.Ε.Π.και Ε.Β.Π.

Αρθρο 50 – Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Αρθρο 51 – Πρόσληψη αναπληρωτών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην παράλληλη στήριξη

Αρθρο 52 – Παράταση θητείας στελεχών της εκπαίδευσης

Αρθρο 53 – Παράταση ισχύος πινάκων επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων

Αρθρο 65 – Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών

Αρθρο 72 – Μετεγγραφές φοιτητών

Αρθρο 76 – Μετεγγραφή αδελφών προπτυχιακών φοιτητών

______________

Σύμφωνα με Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Κατατέθηκε χθες στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο: «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», με το οποίο εισάγονται βασικές καινοτομίες και μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια αλλά και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η γενική προσέγγιση του νομοσχεδίου είναι «από κάτω προς τα πάνω», με αλλαγές που αρχίζουν από το νηπιαγωγείο, π.χ. εισαγωγή νέων θεματικών, εισαγωγή δημιουργικών δραστηριοτήτων στα αγγλικά, και φθάνουν μέχρι τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Παράλληλα, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις που στοχεύουν στην ενίσχυση των πανεπιστημίων, όπως π.χ. η προώθηση της εξωστρέφειας των ελληνικών ΑΕΙ με την ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων και τη συνεργασία με ΑΕΙ του εξωτερικού.

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο προβλέπονται, μεταξύ άλλων:
  • Αλλαγές στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα και εκπαιδευτικές διαδικασίες:
  • Εισάγονται πιλοτικά τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-21), σηματοδοτώντας τη στροφή σε ένα σύγχρονο σχολείο που δίνει έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα»). Νέες θεματικές όπως ο εθελοντισμός, η οδική ασφάλεια, η πρόληψη από εξαρτήσεις, ο αλληλοσεβασμός και η διαφορετικότητα, η ρομποτική, η επιχειρηματικότητα, η σεξουαλική αγωγή (κάθε θεματική θα είναι σταθμισμένη με την εκπαιδευτική βαθμίδα και ηλικία των μαθητών), στοχεύουν στην ευρύτερη καλλιέργεια και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι θεματικές αυτές οργανώνται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ Ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία).
  • Εισάγεται πιλοτικά στο νηπιαγωγείο η ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
  • Ενισχύεται η διδασκαλία της πληροφορικής, των κλασσικών γραμμάτων, της φυσικής αγωγής και των ξένων γλωσσών.
  • Διευρύνονται οι μέθοδοι αποτίμησης προόδου των μαθητών, π.χ. μέσω ερευνητικών εργασιών, και αυξάνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ στο Γυμνάσιο από 4 σε 7).
  • Συστήνεται η τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο.
  • Εισάγεται η λογική του «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου για την ενίσχυση της γενικής παιδείας, που θα προσμετράται στο απολυτήριο (ιστορία για τους μαθητές που επιλέγουν πρακτική κατεύθυνση και μαθηματικά για τους μαθητές που επιλέγουν θεωρητική κατεύθυνση).
  • Εξορθολογίζεται η διαδικασία προαγωγής και απόλυσης μαθητών (βαθμολογική βάση του 10).
  • Θεσμοθετείται ένα συνεκτικό πλαίσιο για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου (βασισμένο στο τρίπτυχο «Προγραμματισμός – Αυτοαξιολόγηση – Εξωτερική Αξιολόγηση»).
  • Εισάγονται ρυθμίσεις για την ενίσχυση της ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον (θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας, ενώ θεσμοθετείται και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολείων).
  • Ενισχύεται και διευρύνεται ο θεσμός των Πρότυπων και των Πειραματικών σχολείων. Από το Σεπτέμβριο θα λειτουργούν 28 Πρότυπα και 34 Πειραματικά Σχολεία στη χώρα, ενώ προβλέπεται ακολούθως και η επέκταση του θεσμού.
  • Λαμβάνονται μέτρα για την αποτελεσματικότερη στελέχωση σχολικών μονάδων, όπως διπλή μοριοδότηση για τις δυσπρόσιτες περιοχές, μείωση της διάρκειας των πινάκων.
  • Εισάγονται, τέλος, ρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που αφορούν:
  • στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των πανεπιστημίων, για παράδειγμα μέσω της δυνατότητας ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, αυτόνομα, από κάθε ΑΕΙ (και δίχως να απαιτείται έγκριση Υπουργού), της θεσμοθέτησης κοινών (joint) και διπλών (double) προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και ξένων ΑΕΙ καθώς και της θεσμοθέτησης θερινών προγραμμάτων.
  • στην εισαγωγή ακαδημαϊκού κριτηρίου στις μετεγγραφές, πατράλληλα με τον εξορθολογισμό των υφιστάμενων οικονομικών και κοινωνικών κριτηρίων.
  • στη διαδικασία ανάδειξης των Πρυτανικών Αρχών.
Δείτε τις Διατάξεις του σχεδίου νόμου “Αναβάθμιση του Σχολείου”
Δείτε την Αιτιολογική Εκθεση του σ/ν “Αναβάθμιση του Σχολείου”
Δείτε την Εκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους
Δείτε την Εκθεση Δημόσιας Διαβούλευσης

Δείτε επίσης

Ειδικά σχολεία Πρωτοβάθμιας: Τρόπος επαναλειτουργίας-Οδηγίες ΕΟΔΥ | Εγκύκλιος
Ειδικά σχολεία Δευτεροβάθμιας: Τρόπος επαναλειτουργίας-Οδηγίες ΕΟΔΥ | Εγκύκλιος
Απόφαση τρόπου επαναλειτουργίας ειδικών σχολείων και Πρωτοβάθμιας | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση