Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανοικτός διάλογος για τη συμπερίληψη: Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το online φόρουμ διαμόρφωσης προτάσεων πολιτικής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανοικτός διάλογος για τη συμπερίληψη: Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το online φόρουμ διαμόρφωσης προτάσεων πολιτικής, στο πλαίσιο του προγράμματος “I_AM Inclusive education using Animation and Multimedia” του ΙΜΕΓΕΕ.

Ανοικτός διάλογος για τη συμπερίληψη

Ανοιχτός διάλογος για την συμπερίληψη με εκλεκτούς ομιλητές και συμμετέχοντες από τον χώρο της εκπαίδευσης της Ελλάδας και της Κύπρου

Το Σάββατο 26.11.22 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία το online φόρουμ διαμόρφωσης προτάσεων πολιτικής: «Ανοικτός διάλογος για τη συμπερίληψη», στο πλαίσιο του προγράμματος “I_AM Inclusive education using Animation and Multimedia”, στο οποίο συμμετείχε ενεργά στην διοργάνωση και στον συντονισμό το Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε με τις κυρίες Ευγενία Τραγάκη και Λαμπριάνα Τσιακπίνη, σε συνεργασία με την CMT Προοπτική και το Ανοιχτό πανεπιστήμιο της Κύπρου.

Όσον αφορά τους ομιλητές προσκλήθηκε ο Διευθυντής της Παγκόσμιας Έκθεσης Παρακολούθησης για την εκπαίδευση κύριος Μάνος Αντωνίνης, ο οποίος ανέλυσε δέκα  συγκροτημένες και ολοκληρωμένες προτάσεις βάσει της έκθεσης του 2020. Επιπλέον, καλέστηκε ο  προϊστάμενος Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κύριος Ιωάννης Μπουσδούνης, ο οποίος αναφέρθηκε στις υποστηρικτικές δομές καθώς και στις ενέργειες της πολιτείας. Επιπροσθέτως, ο ακαδημαϊκός σύμβουλος του προγράμματος ο κύριος Σπύρος Σούλης, από το Πανεπιστήμιο των Ιωαννίνων, ξεχώρισε τις επιτυχημένες νομοθετικές πρακτικές της Ιταλίας, Γαλλίας, Αγγλίας και Ολλανδίας. Από την πλευρά της Κύπρου, ο ακαδημαϊκός κύριος Κυριάκος Δημητρίου παρουσίασε τα αποτελέσματα της προκαταρκτικής έρευνας του προγράμματος.

Η ατζέντα του φόρουμ περιελάμβανε δύο ενότητες.

Η πρώτη φορούσε τις Πολιτικές- νομοθετικές παρεμβάσεις & πρακτικές για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση στον κόσμο και στην Ευρώπη, ενώ στη δεύτερη αναλύθηκε ο ρόλος της εκπαιδευτικής ηγεσίας από τον κύριο Πέτρο Πασιαρδή, Πρύτανη του Ανοιχτό πανεπιστήμιου Κύπρου, και την Δρ. Γεωργία Πασιαρδή από το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας.

Τέλος, οι εντυπώσεις από τις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών με τη χρήση του εκπαιδευτικού υλικού, αποτυπώθηκαν από την Δρ Μαρίνα Βασιλειάδου για την Κύπρο και για την Ελλάδα καθώς επίσης από την Δρ. Χριστίνα Πασαλή, μια από τις επιμορφώτριες και αναπληρωματικό μέλος του ΔΣ του ΙΜΕΓΕΕ.

Την εποικοδομητική συζήτηση για τη διαμόρφωση προτάσεων προς ψήφιση στήριξαν ο κύριος Τάσος Μαστρογιαννάκης, η κυρία Ειρήνη Σιώτη και η επιστημονική συνεργάτης της CMT Προοπτικής κυρία Λαλιώτη. Έτσι, στο τέλος κάθε ενότητας συμμετείχαν Διευθυντές ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ, μέλη ΕΕΠ Μονάδων Ειδικής Αγωγής, καθώς επίσης εκπαιδευτικοί Δ/θμας και γονείς. Με τις προφορικές και γραπτές τους προτάσεις αλλά και με την παρουσία τους μας τίμησαν Εκπρόσωποι του Δ.Σ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, της Ε.Σ.Α.μεΑ./ΠΟΣΓΚΑΜΕΑ καθώς επίσης μέλη Ε.Δ.Υ και η εκπρόσωπος Λογοθεραπεύτρια από το Εργαστήριο Μελετών, Εφαρμογών και Παρεμβάσεων στην Επικοινωνία και στην Κώφωση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Τέλος, τα ειδικά διαμορφωμένα αποτελέσματα του φόρουμ θα κοινοποιηθούν στα αντίστοιχα υπουργεία της Ελλάδος και της Κύπρου καθώς επίσης σε δομές αλλά και σε κάθε ενδιαφερόμενο φορέα που θέλει να συμβάλλει στην συμπερίληψη παιδιών και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην κοινωνία και στο σχολείο.

Δείτε επίσης

Σχέσεις Σχολείου και Οικογένειας στη σύγχρονη εποχή: Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο-18 και 19.03.2023-Θεσ/νίκη 

Το σακίδιο-tosakidio: Αποθετήριο εκπαιδευτικών video με υλικό διδακτικής αξιοποίησης-Ξεκίνησε με Ελεν Κέλερ και Λουί Μπράιγ

Περιφερειακό Φεστιβάλ Ειδικής Αγωγής: Αποδοχή-Ισότιμη Συμμετοχή-Συμπερίληψη-2.12.2022-Πάτρα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση