Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανοιχτά ειδικά σχολεία: Οι λόγοι της απόφασης διά ζώσης λειτουργίας-6.809 οι προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Ανοιχτά ειδικά σχολεία: Οι λόγοι της απόφασης αδιάλειπτης διά ζώσης λειτουργίας των ειδικών σχολείων-6.809 οι προσλήψεις Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού-Τι είπε για τις μεταφορές των μαθητών και τη δυνατότητα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα παιδιά που έχουν και σοβαρά προβλήματα κυρίως υγείας- Η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ για τα Ειδικά Σχολεία.
Ανοιχτά ειδικά σχολεία
Συζητήθηκε εχθές Δευτέρα 22.02.2021 η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος κου Γιάννη Δελή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Τα ειδικά σχολεία και τους ασφαλείς όρους λειτουργίας τους”.
Την Ερώτηση απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ Ζ. Μακρή.
Ο κος Δελής αναφερόμενος στη λειτουργία των ειδικών σχολείων κατά την τοποθέτησή του είπε πως:

“Η Κυβέρνηση πήρε την απόφαση να κρατήσει ανοιχτά τα ειδικά σχολεία, αλλά χωρίς ταυτόχρονα να εξασφαλίσει εκείνους τους όρους και εκείνες τις προϋποθέσεις που εξασφαλίζουν την υγεία και την ασφάλεια και των μαθητών αυτών που έχουν βεβαίως αυξημένες ανάγκες, αλλά και των εκπαιδευτικών.

 Θέλουμε ανοιχτά τα ειδικά σχολεία,

όπως ανοιχτά θέλουμε και τα γενικά σχολεία, όπως ανοιχτά θέλουμε και τα πανεπιστήμια, που εδώ και έναν χρόνο η Κυβέρνησή σας επιμένει να τα κρατάει κλειστά, με την αναγκαία πάντα τήρηση των υγειονομικών προϋποθέσεων που και πρέπει και μπορούν ασφαλώς να τηρηθούν.

Γι’ αυτό και σας ρωτάμε τι μέτρα προτίθεστε να πάρετε

εσείς και η Κυβέρνησή σας, έτσι ώστε κατ’ αρχήν να εμβολιαστούν κατά προτεραιότητα οι εργαζόμενοι και οι μαθητές αυτών των σχολείων.

Επίσης, θα πρέπει να υπάρξει αύξηση των δρομολογίων,

ώστε να μειωθούν οι μαθητές. Διότι, ξέρετε, αυτοί οι μαθητές στα ειδικά σχολεία μετακινούνται συνήθως με λεωφορεία και με αυτοκίνητα στα οποία γίνεται αυστηρά απολύμανση και τηρούνται τα υγειονομικά πρωτόκολλα.

Επιπλέον, πρέπει να υπάρξουν προσλήψεις προσωπικού.

Ξέρετε, δεν φτάνει το προσωπικό. Και μη μας πείτε πάλι για τις τέσσερις και τεσσερισήμισι χιλιάδες, γιατί το έχουμε ακούσει εκατό χιλιάδες φορές. Χρειάζονται πολύ περισσότερες προσλήψεις. Αν αυτές χρειάζονταν πριν, φανταστείτε τώρα τι χρειάζεται.

Και βεβαίως,

μιλάμε για τη μέριμνα που πρέπει να δείξει μια υπεύθυνη πολιτεία στους μαθητές με αναπηρία που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο και παραμένουν στο σπίτι τους, εξαιτίας σοβαρών παθολογικών προβλημάτων”.

___________________________

Ανοιχτά ειδικά σχολεία
Η Υφυπουργός Παιδείας κα Μακρή αναφέρθηκε
Στην απόφαση της αδιάλειπτης διά ζώσης λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ

H απόφαση της αδιάλειπτης διά ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης τόσο της πρωτοβάθμιας, όσο και της δευτεροβάθμιας, στηρίζεται στο γεγονός ότι η παρουσία των μαθητών και των μαθητριών με αναπηρία στις εκπαιδευτικές διαδικασίες είναι απαραίτητη προκειμένου να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν

  • δεξιότητες και την αυτονομία τους,
  • τη γνωστική, την κοινωνική και τη συναισθηματική τους στήριξη, καθώς και για
  • τη σωματική και ψυχική τους υγεία,

συνθήκες που στην περίπτωση αυτού του μαθητικού πληθυσμού η εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας δυσκολεύεται να προσεγγίσει.

Στους εμβολιασμούς εκπαιδευτικών και μαθητών ηλικίας 16 ετών και άνω των ΣΜΕΑΕ

Σ’ αυτές τις σχολικές μονάδες, το Υπουργείο μας σε στενή συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας, μετά από γνωμοδότηση της Εθνικής Αρχής Εμβολιασμού, προέκρινε την ένταξη στο πρόγραμμα της τρέχουσας εμβολιαστικής περιόδου των εκπαιδευτικών, του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, του ειδικού βοηθητικού προσωπικού και των μαθητών ηλικίας 16 ετών και άνω, εννοείται με τη συναίνεση γονέων και κηδεμόνων. Σχετική εγκύκλιος απεστάλη ήδη στις σχολικές μονάδες.

Στην πλατφόρμα δωρεάν ελέγχου Covid-19

Επίσης, σε λειτουργία βρίσκεται από τις αρχές Ιανουαρίου η πλατφόρμα δωρεάν ελέγχου Covid-19 για τους εκπαιδευτικούς «edu.testing.gov.gr», ενώ παράλληλα υπάρχουν κλιμάκια του ΕΟΔΥ τα οποία διενεργούν δωρεάν εξετάσεις στις σχολικές μονάδες τόσο στους εκπαιδευτικούς, όσο και στους μαθητές.

Στις μεταφορές μαθητών ΣΜΕΑΕ

Σε ό,τι αφορά τη μεταφορά των μαθητών των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, έχουν ληφθεί από την πολιτεία όλα τα αναγκαία μέτρα για την πρόληψη της διασποράς του Covid-19. Συγκεκριμένα, συστήνεται για τη μεταφορά των μαθητών, μετά από πρόταση των αρμοδίων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, η αύξηση των δρομολογίων των λεωφορείων που μεταφέρουν τα παιδιά με αναπηρία λόγω της δυσκολίας τους στη χρήση μάσκας, καθώς και η έγκριση νέων δρομολογίων κατά απόλυτη προτεραιότητα από τις αρμόδιες Υπηρεσίες των οικείων περιφερειακών ενοτήτων.

Επιπροσθέτως, λαμβάνονται όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να αποφεύγεται συγχρωτισμός κατά την επιβίβαση και αποβίβαση των μαθητών.

Ανοιχτά ειδικά σχολεία
Στα οχήματα μεταφοράς μαθητών

Επίσης, τα οχήματα κάθε κατηγορίας που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά των μαθητών απολυμαίνονται καθημερινά πριν και μετά τη μεταφορά, ενώ ακολουθεί φυσικός αερισμός και κενό μεσοδιάστημα μεταξύ των χρήσεων.

Οι οδηγοί οχημάτων, οι συνοδοί εκπαιδευτικοί και οι μαθητές φέρουν υποχρεωτικά μάσκα προστασίας.

Τέλος, συστήνεται η τοποθέτηση του μαθητή σε προκαθορισμένη θέση, η οποία δεν θα αλλάζει, ενώ προτείνεται σε μαθητές που ανήκουν στο ίδιο τμήμα ή είναι αδέλφια να κάθονται σε διπλανές θέσεις.

Στους μαθητές που εξυπηρετούνται με ταξί σε μη αστικές περιοχές

Για τους μαθητές που εξυπηρετούνται με ταξί σε μη αστικές περιοχές, για τη μετάβασή τους στο σχολείο επιτρέπεται να μετακινούνται μέχρι και τέσσερα άτομα με την προσκόμιση σχετικής βεβαίωσης του διευθυντή του σχολείου.

Ανοιχτά ειδικά σχολεία
Στις προσλήψεις στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση

Σε ό,τι αφορά τις προσλήψεις στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, τον Μάρτιο του 2020 πραγματοποιήθηκαν διορισμοί χιλίων σαράντα μελών ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, στο πλαίσιο των προκηρύξεων 1 ΕΑ/2019 και 2ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ.

Είμαστε πάρα πολύ περήφανοι που η απαίτηση ετών για την παροχή ειδικής εκπαίδευσης και αγωγής από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς έλαβε σάρκα και οστά από την Κυβέρνησή μας!

Για το νέο σχολικό έτος 2020-2021 και σε συνέχεια των διορισμών που σας ανέφερα, το Υπουργείο επιδιώκοντας την καλύτερη και τη μεγαλύτερη κάλυψη των αναγκών του μαθητικού πληθυσμού έχει προσλάβει έξι χιλιάδες οκτακόσιους εννέα αναπληρωτές-μέλη ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού.

Στους οριστικούς πίνακες του ΑΣΕΠ

Δυστυχώς οι οριστικοί πίνακες του ΑΣΕΠ περιελάμβαναν εγγεγραμμένους που δεν υπέβαλαν αιτήσεις αναπληρωτών.

Γι’ αυτό εξετάζουμε επισταμένως νόμιμους τρόπους κάλυψης των θέσεων αυτών από ειδικούς που θα παρέχουν εξειδικευμένη υποστήριξη, ώστε να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες, ιδιαίτερα στον κλάδο εξειδικευμένης ειδικής εκπαίδευσης και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, για την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021.

Ανοιχτά ειδικά σχολεία
Στη δυνατότητα σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα παιδιά που έχουν και σοβαρά προβλήματα κυρίως υγείας

Να σημειώσω ότι, εκτός από τους μαθητές και τους μαθητές ή ολόκληρων σχολικών μονάδων που τελούν σε καθεστώς προσωρινής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας ως μέτρο για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού Covid-19, η τηλεκπαίδευση επίσης παρέχεται και στους μαθητές και τις μαθήτριες τμημάτων σχολικών μονάδων οι οποίοι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς ανήκουν

  • σε ομάδες αυξημένου κινδύνου,
  • συνοικούν με πρόσωπο που νοσεί από κορωνοϊό Covid-19,
  • νοσούν τα ίδια τα παιδιά από κορωνοϊό Covid-19 ή
  • έχουν υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό Covid-19 και για όσο χρονικό διάστημα απομένει μέχρι την έκδοση του αποτελέσματος.
Στους μαθητές που υπάγονται στις ευπαθείς ομάδες και τα μέτρα που λαμβάνονται.

Η πρόβλεψη παρακολούθησης μαθημάτων μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, η καταγραφή, αλλά η μη προσμέτρηση απουσιών, εφόσον συντρέχουν οι παρακάτω λόγοι:

  • Αν ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του νοσεί από κορωνοϊό, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης,
  • αν ο μαθητής που έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό και παραμένει σε καραντίνα για όσο χρόνο αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος,
  • αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από γιατρό της σχετικής ειδικότητας.
Στις ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου

Οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

  • Είναι οι μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων ή αν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι μήνες από την ολοκλήρωσή της,
  • μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα μήνες,
  • μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από είκοσι τέσσερις μήνες,
  • μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία,
  • μαθητές να σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια,
  • μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια,
  • μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια, η γνωστή μυοκαρδιοπάθεια, μαθητές με χρόνια σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση ή με αναπνευστική ανεπάρκεια, μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου και τέλος,
  • μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
Δείτε αναλυτικά ολόκληρη τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης για τα ειδικά σχολεία – 22.02.2021

Δείτε επίσης

Ειδικά σχολεία σε πλήρη αναστολή ή και Τμήματα αυτών | Κατάλογος
Lockdowη: Η απόφαση με τα μέτρα από 22.02 έως 01.03.2021-Λειτουργία σχολείων ανά επίπεδο κινδύνου
Ενημέρωση covid: Στο “βαθύ κόκκινο” ο Δήμος Καλυμνίων και ο Δήμος Κορδελιού–Ευόσμου
Εαρινό εξάμηνο ΑΕΙ εξ αποστάσεως: Εισήγηση της επιτροπής Ειδικών-Κατ οίκον παράδοση συγγραμμάτων

Δείτε ακόμη

Επιμόρφωση Ψυχολόγων-Φιλολόγων-Μαθηματικών ΕΠΑΛ: Αιτήσεις από 22.02 έως 05.03.2021
Διεκδίκηση μονιμοποίησης αναπληρωτών: Παρατηρήσεις επί της απόφασης του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση