“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αντιμετώπιση bullying: Δράσεις Υπουργείου Παιδείας – Ενημέρωση στη Βουλή σήμερα στις 12:00

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αντιμετώπιση bullying: Δράσεις του Υπουργείου Παιδείας – Ενημέρωση στη Βουλή σήμερα στις 12:00, από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρία Σοφία Ζαχαράκη.

Αντιμετώπιση bullying

Σύμφωνα με σχετικό Δελτίο της Βουλής των Ελλήνων, σήμερα Τετάρτη 04 Μαρτίου 2020 και ώρα 12.00΄, στην αίθουσα της Βουλής “Προέδρου Γιάννη Νικ. Αλευρά”, είναι προγραμματισμένη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Το θέμα ημερήσιας διάταξης της Επιτροπής είναι:

“Ενημέρωση από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρία Σοφία Ζαχαράκη, για τη δράση του Υπουργείου σχετικά με την αντιμετώπιση του bullying στα σχολεία”.

_____________

Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι: Αύξηση θέσεων στις ΕΔΕΑΥ και στα ΚΕΣΥ
Πριν λίγο στην τοποθέτηση της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζαχαράκη είχαμε αναφορά της για αύξηση των θέσεων των Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στις ΕΔΕΑΥ και στα ΚΕΣΥ – Δείτε εδώ

_____________

Δείτε live από τη Βουλή – (Η συζήτηση περατώθηκε)

Δείτε

Μέτρα για bullying: Οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας όπως αναπτύχθηκαν στη Βουλή

____________

15 μέτρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Να υπενθυμίσουμε πως 15 μέτρα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό (bullying) προτίθεται να πάρει το Υπουργείο Παιδείας

Τα εν λόγω μέτρα θα ισχύσουν από τη σχολική χρονιά που έρχεται, μιας και στόχος του ΥΠΑΙΘ είναι, στο πλαίσιο των νέων θεματικών που προγραμματίζεται να εισαχθούν στα σχολεία, να εκκινήσει η εφαρμογή προγράμματος πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας, με συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Ανάμεσα στα μέτρα βλέπουμε και αναφορά στην “Αξιοποίηση διαθέσιμων δικτύων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς”.

Δείτε τα 15 μέτρα
  1. Σύνταξη διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα-υποχρεώσεις-καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  2. Σύσταση σχολικής επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό και στην ενδοσχολική βία.
  3. Ενίσχυση μέτρων προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο σχολείων στα οποία παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές.
  4. Καθιέρωση τακτικών συναντήσεων επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σε κάθε τάξη, με ευθύνη των εκπαιδευτικών.
  5. Παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους, για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό (θεσμός μαθητή-διαμεσολαβητή).
  6. Διοργάνωση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση των μαθητών στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων κατά τη χρήση του Διαδικτύου και την αποφυγή της άσκησης βίας, των προσβολών και του εκφοβισμού που συμβαίνει μέσω αυτού (cyber bullying).
  7. Εμπλουτισμός της ύλης με διδακτικές ενότητες σχετικές με τα δικαιώματα, τις ευθύνες και τις κοινωνικές σχέσεις των μαθητών.
  8. Τα σχολεία θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις, όπως και διεπιστημονική ομάδα συνεργατών (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.), ανάλογα με τις ανάγκες τους.
  9. Εφαρμογή του θεσμού του «δασκάλου εμπιστοσύνης», στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά, συζητώντας προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως θέματα σχολικού εκφοβισμού.
  10. Σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα γίνει επικαιροποίηση του υλικού που δίνεται στους μαθητές, με ειδική προσαρμογή για κάθε βαθμίδα καθώς και ανανεωμένο ψηφιακό υλικό.
  11. Ηδη έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας -των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη-, το έργο της οποίας είναι στην τελική φάση παραγωγής σχετικού υλικού για τα σχολεία.
  12. Αμεσα θα επανασυσταθεί μια κεντρική ομάδα, η οποία θα εκπονήσει τη στρατηγική για τη διαχείριση των φαινομένων ενδοσχολικής βίας.
  13. Στήριξη των παιδιών και των εκπαιδευτικών με συμμετοχή εξειδικευμένων ατόμων στα αντικείμενα της σχολικής βίας.
  14. Υποστήριξη των σχολείων και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Διοργάνωση επιμορφώσεων, σεμιναρίων-συνεδρίων.
  15. Αξιοποίηση διαθέσιμων δικτύων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς.

Δείτε σχετικά

ΠΟΣΕΕΠΕΑ για σχολική βία: Γιατί δεν ενισχύει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη στελέχωση των κλάδων ΕΕΠ ;
Ζαχαράκη στην ΕΡΤ: Θα ενισχύσουμε την παρουσία των Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία
Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί σε ρόλο δυνάμεων καταστολής;

Πριν φύγετε

Επιδότηση διακοπών και Πρόγραμμα κατασκηνώσεων: Σε ΦΕΚ οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση