Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αντισεισμική προστασία στην εκπαίδευση: Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών-Σχολικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αντισεισμική προστασία στην εκπαίδευση: Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών-Σχολικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης-Πρωτόκολλο συνεργασίας με τον καθηγητή κο Ευθύμιο Λέκκα.

Αντισεισμική προστασία στην εκπαίδευση

Με αφορμή την σύσκεψη εργασίας, στην οποία προέδρευσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σχετικά με ζητήματα αντισεισμικής προστασίας και ανθεκτικότητας δημόσιων κτιρίων κατά προτεραιότητα σχολείων και νοσοκομείων, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Ζέττα Μακρή ανέδειξε τις δράσεις και τις συνεργασίες του ΥΠΑΙΘ προς την κατεύθυνση αυτή αλλά και την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΥΠΑΙΘ

Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

Η κα Μακρή υπέγραψε, στις 16 Ιανουαρίου 2023, πρωτόκολλο συνεργασίας με τον καθηγητή κο Ευθύμιο Λέκκα, Πρόεδρο του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας, προκειμένου να εκπονηθεί και υλοποιηθεί πρόγραμμα επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την πρόληψη και μείωση των επιπτώσεων από τους κινδύνους που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές, μεταξύ των οποίων και οι σεισμοί.

Το πρωτόκολλο αυτό, αποτελεί την πιο πρόσφατη ενέργεια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, που πραγματοποιεί τακτικές συναντήσεις με τους επικεφαλής φορέων, αρμόδιων για την παρακολούθηση και επιστημονική αντιμετώπιση των σεισμικών φαινομένων.

Ασφαλείς σχολικές μονάδες

Η συχνή σεισμική δραστηριότητα στην Ελλάδα επιβάλλει την σωστή ενημέρωση για την ενδεδειγμένη αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού και θέτει ως προτεραιότητα της πολιτείας την παράδοση ασφαλών σχολικών μονάδων, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των κανονισμών αντισεισμικής τεχνολογίας.

Αναβάθμιση των σχολικών κτηρίων

Το υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε διαρκή επαγρύπνηση και συνεργασία με φορείς, που με την τεχνογνωσία και την εξειδίκευσή τους, μπορούν να συνδράμουν στο σχεδιασμό προτάσεων και τη δρομολόγηση δράσεων και συνεργειών για την αναβάθμιση των σχολικών κτηρίων ως προς την αντισεισμική τους θωράκιση, με έμφαση στα πρακτικά προβλήματα των κατασκευών σε σεισμό, στην αξιολόγηση της συμπεριφοράς υφιστάμενων κατασκευών, στις επεμβάσεις για την ενίσχυση των κατασκευών.

Διαχείριση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού

Από την άλλη πλευρά, δυναμική προτεραιότητα αποτελεί και η διαρκής ευαισθητοποίηση και εξοικείωση εκπαιδευτικών και μαθητών με τους κανόνες διαχείρισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού, τόσο σε επίπεδο αυτοπροστασίας όσο και σε επίπεδο προστασίας ομάδας καθώς και0 η καλλιέργεια στα παιδιά της αναγκαιότητας σεβασμού στα μέτρα προστασίας.

Σχολικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης

Η σύνταξη σχολικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης, η διοργάνωση ασκήσεων ετοιμότητας για την περίπτωση σεισμού, η ψύχραιμη εφαρμογή του σχολικού σχεδιασμού από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, κατά τη διάρκεια του σεισμού και αμέσως μετά, κατά την εκκένωση των σχολικών κτηρίων, μπορούν να οδηγήσουν σε αποτελεσματική διαχείριση της έκτακτης ανάγκης.

Δείτε σχετικά

Σχολεία και σεισμοί: Τι σχεδιάζεται από τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτικής Προστασίας για τα σχολικά κτίρια 

Ελληνική PISA 2023: Η νέα Υπουργική Απόφαση σε ΦΕΚ-Οι λεπτομέρειες των εξετάσεων 

Δικαιούχοι επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας Φυσικοθεραπευτές και Εργοθεραπευτές από 1η.1.2023 | ΚΥΑ 

Αναβάθμιση Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: Nέα Πανεπιστημιούπολη στην Κοζάνη-Ανέγερση φοιτητικών εστιών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply