“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αντιστοίχιση πτυχίων ΤΕ σε πτυχία ΠΕ: Διευκρινήσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την πρότασή του

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αντιστοίχιση πτυχίων ΤΕ σε πτυχία ΠΕ: Διευκρινήσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την πρότασή του. Απάντηση στην Επαγγελματική & Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΕΕΤΕΜ).

Αντιστοίχιση πτυχίων ΤΕ σε πτυχία ΠΕ: Διευκρινήσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την πρότασή του

Σε διευκρινήσεις προχώρησε το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με την κατατεθείσα πρόταση αντιστοίχισης πτυχίων ΤΕ σε πτυχία ΠΕ.

Οι διευκρινήσεις χωρίζονται σε 3 άξονες.

1ος Αξονας

Στον πρώτο, υπάρχει αναφορά στην σημερινή Κυβέρνηση η οποία έβαλε τέλος στις διαφοροποιήσεις αποφοίτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τον ν. 4610/2019.

Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων διόρθωσε τις στρεβλώσεις και τις αδικίες που υφίστανται τα ΤΕΙ από το 1983 έως σήμερα.

2ος Αξονας

Στον δεύτερο άξονα, το  ΥΠΠΕΘ αναφέρεται  στην απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε αποφοίτους ΤΕ, που εκκρεμούν εδώ και 35 χρόνια, για τους διπλωματούχους Μηχανικούς και για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕ.

3ος Αξονας

Στον τρίτο άξονα, το Υπουργείο Παιδείας αναφέρεται στην υποχρέωση που έχει να κινείται με γνώμονα το κοινωνικό συμφέρον, τη διασφάλιση της νομιμότητας, την πραγματική κατοχύρωση των πτυχίων, μακριά από αστήρικτες αιτιάσεις.

Οσον αφορά στην αυτόματη μετατροπή των πτυχίων ΤΕ σε ΠΕ, αυτή κατά το ΥΠΠΕΘ  δεν είναι σύννομη και προσκρούει σε πληθώρα αποφάσεων του ΣτΕ που αναφέρονται στον διακριτό ρόλο των δύο πυλώνων της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Επίσης  σ αυτό το σημείο απαντά το Υπουργείο Παιδείας στην Επαγγελματική & Επιστημονική Ένωση Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΕΕΤΕΜ) η οποία κατηγορεί τον Υπουργό ότι εξαπάτησε τους αποφοίτους ΤΕ, αφού σε δήλωσή του είχε αναφέρει ότι τα πτυχία των ΤΕΙ είναι ισότιμα με αυτά των πανεπιστημίων.

Το Υπουργείο απαντά μεταξύ άλλων, πως Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι:

“αν και τα ΤΕΙ και τα Πανεπιστήμια αποτελούσαν έως τώρα τους δύο πυλώνες της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τα πτυχία που απέδιδαν αντιστοιχούν στο επίπεδο 6 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, για 4ετή προγράμματα σπουδών (όσον αφορά το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων υφίσταται η ισοτιμία των πτυχίων), η διάκριση μεταξύ πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, από τον ν.2916/2001 και μετά ήταν πάντα σαφής και εδραζόταν στο είδος των σπουδών που τα Ιδρύματα του πανεπιστημιακού και του τεχνολογικού τομέα παρείχαν.”

Τέλος το ΥΠΠΕΘ τονίζει, κλείνοντας το σημείωμα με τις διευκρινήσεις πως η Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην χώρα μας, επισφραγίστηκε με τον ν. 4610/2019 και αποτελεί μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μακράς πνοής, μοναδική στα χρονικά του Ελληνικού Κράτους.

Μια μεταρρύθμιση η οποία άρει τις ανισότητες και ανοίγει τον δρόμο για διόρθωση των στρεβλώσεων που ταλαιπωρούν τους αποφοίτους των ΤΕΙ τα τελευταία σαράντα χρόνια.

Δείτε αναλυτικά την Ανακοίνωση με τις διευκρινήσεις του Υπουργείου Παιδείας

Δείτε ακόμη:

Ισοτίμηση πτυχίων ΤΕ με ΠΕ: Η Πρόταση του Υπουργείου Παιδείας

Κριτήρια αντιστοίχισης Τμημάτων Σχολών Μηχανικών με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

2 Σχόλια

  1. Οι ήδη εγγεγραμμένοι φοιτητές του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ- Δυτικής Ελλάδας είναι οι μόνοι που αποκλείονται από την ένταξη στο αντίστοιχο συγχωνευμένο του Πανεπιστημίου Πατρών – Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας.
    Σύμφωνα με τον υπ΄αριθμ. 4610/19 και το άρθρο 43 και μόνο όπως ορίζει η παρ.2 τους δίνεται το δικαίωμα να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα του Τμήματος ΤΕΙ και να λαμβάνουν αντίστοιχο πτυχίο ΤΕΙ, αποκλείοντας τους εντελώς από την παρ. 5 (αντιστοίχησης με μαθήματα προγράμματος σπουδών του Πανεπιστημίου).
    Πιστεύω ότι δεν θα αφήσετε να παραμείνει η άνιση μεταχείρηση σχετικά με την εξέλιξη άλλων τμημάτων ΤΕΙ στον ίδιο νόμο.

    • Οι ήδη εγγεγραμμένοι φοιτητές του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του ΤΕΙ- Δυτικής Ελλάδας είναι οι μόνοι που αποκλείονται από την ένταξη στο αντίστοιχο συγχωνευμένο του Πανεπιστημίου Πατρών – Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και Κοινωνικής Εργασίας. Σύμφωνα με τον υπ΄αριθμ. 4610/19 και το άρθρο 43 και μόνο όπως ορίζει η παρ.2 τους δίνεται το δικαίωμα να ολοκληρώσουν το πρόγραμμα του Τμήματος ΤΕΙ και να λαμβάνουν αντίστοιχο πτυχίο ΤΕΙ, αποκλείοντας τους εντελώς από την παρ. 5 (αντιστοίχησης με μαθήματα προγράμματος σπουδών του Πανεπιστημίου). Πιστεύω ότι δεν θα αφήσετε να παραμείνει η άνιση μεταχείρηση σχετικά με την εξέλιξη άλλων τμημάτων ΤΕΙ στον ίδιο νόμο. Το σχόλιό σας θα ελεγχθεί πρώτα από συντονιστή. Πηγή: http://www.especial.gr

Γράψτε μία απάντηση