Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αντιστοίχιση πτυχίου 5 εξαμήνων Κολεγίου με πτυχίο 5 ετών ΑΕΙ: Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αντιστοίχιση πτυχίου 5 εξαμήνων Κολεγίου με πτυχίο 5 ετών ΑΕΙ από το ΑΤΕΕΝ: Ερώτηση στη Βουλή από τη Χαρά Κεφαλίδου του ΚΙΝΑΛ.

Αντιστοίχιση πτυχίου

Ερώτηση αναφορικά με την αντιστοίχιση πτυχίου Ιδιωτικού Κολεγίου με διάρκεια φοίτησης 5 εξαμήνων με πτυχίο ελληνικού ΑΕΙ με διάρκεια φοίτησης 5 ετών, από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ), κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.

Την Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής (ΚΙΝΑΛ) προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως και σχετίζεται με τη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ).

Ακολουθεί αναλυτικά η Ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ν. Κεραμέως

Θέμα: «Α.Τ.Ε.Ε.Ν.: Αντιστοίχησε πτυχίο ιδιωτικού κολεγίου με διάρκεια φοίτησης 5 εξαμήνων με πτυχίο ελληνικού ΑΕΙ με διάρκεια φοίτησης 5 ετών!»

Όπως είχαμε επισημάνει και μέσα στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης του Νομοσχεδίου, με την ψήφιση του άρθρου 50 του Ν. 4653/2020, η Κυβέρνηση δρομολόγησε την υποβάθμιση των επιστημονικών προσόντων που θα πρέπει να κατέχουν οι μελλοντικοί Έλληνες εκπαιδευτικοί.

Πλέον στους επόμενους σχετικούς διαγωνισμούς θα είναι δυνατή η πρόσληψη πτυχιούχων αλλοδαπής που δεν διαθέτουν πράξη αναγνώρισης ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., αλλά θα έχουν απλώς εξασφαλίσει την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας του τίτλου σπουδών τους από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (Α.Τ.Ε.Ε.Ν.) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Καθίσταται σαφές ότι, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση η Κυβέρνηση υλοποιεί στοχευμένα και ενισχύει θεσμικά μια διαδικασία που έχει «εφευρεθεί» με αποκλειστικό σκοπό την αναγνώριση των πτυχίων που χορηγούν τα ελληνικά κολέγια μέσω ξένων πανεπιστημίων, συντελώντας με τον τρόπο αυτό στην υποβάθμιση των τίτλων σπουδών που απονέμουν τα ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και αδιαφορώντας για τις μελλοντικές δυσμενείς επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση και την κοινωνία γενικότερα.

Πρόσφατα το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. αντιστοίχησε πτυχίο από ιδιωτικό κολέγιο με διάρκεια φοίτησης πέντε εξαμήνων με πτυχίο από ελληνικό ΑΕΙ με διάρκεια φοίτησης πέντε ετών!

Το Α.Τ.Ε.Ε.Ν. προκειμένου να προχωρήσει στη διαδικασία της αντιστοίχισης βασίστηκε στην απλή, γραφειοκρατική σύγκριση των Προγραμμάτων Σπουδών των δυο σχολών.

Είναι αυτή επιστημονικά τεκμηριωμένη και δίκαιη διαδικασία;

Όπως είναι κατανοητό ουσιαστικά ανοίγει ο δρόμος για τη συνολική αναγνώριση των πτυχίων που χορηγούν ιδιωτικά κολέγια τα οποία δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Δεδομένου ότι, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 38/2010, η εν λόγω διαδικασία συντελείται ουσιαστικά με έναν απλό διοικητικό και αυτοματοποιημένο έλεγχο των τίτλων σπουδών, σε όλους τους επιστημονικούς τομείς και ολοκληρώνεται με την έκδοση σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου του Αυτοτελούς Τμήματος Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ,

Ερωτάται η Υπουργός:

1. Πόσοι είναι οι υπάλληλοι, ανά κλάδο και ειδικότητα που στελεχώνουν αυτή τη στιγμή το συγκεκριμένο Τμήμα;

2. Οι εν λόγω υπάλληλοι διαθέτουν το πλήθος και το επιστημονικό εύρος των ακαδημαϊκών προσόντων που απαιτούνται για την έκδοση των σχετικών αποφάσεων αναγνώρισης που αφορούν όλους τους επιστημονικούς φορείς;

3. Ποια είναι αναλυτικά η διαδικασία, τα κριτήρια και ο τρόπος αξιολόγησης των σχετικών αιτήσεων αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας;

4. Πόσες είναι μέχρι σήμερα οι σχετικές αποφάσεις αναγνώρισης που έχει εκδώσει ο Προϊστάμενος του Α.Τ.Ε.Ε.Ν. και ποια συγκεκριμένα ιδρύματα αφορούν;

5. Πόσες και ποιες είναι οι περιπτώσεις στις οποίες ο εν λόγω Προϊστάμενος εξέδωσε απόφαση για γραπτή δοκιμασία επαγγελματικής ισοδυναμίας, σύμφωνα με το άρθρο 57Α του Π.Δ. 38/2010;

6. Πώς θα διαχειριστεί το Υπουργείο σας τις στρεβλώσεις και τις αδικίες που έχει δημιουργήσει η νομοθέτησή σας; Είναι δυνατόν τα 5 εξάμηνα φοίτησης να είναι ισοδύναμα με τα 5 έτη;

7. Πώς θα διαχειριστεί η ηγεσία του Υπουργείου σας τις χιλιάδες των αιτήσεων που βρίσκονται σήμερα σε εκκρεμότητα; Επαρκεί το προσωπικό του συγκεκριμένου Τμήματος για να μπορέσει να διεκπεραιώσει τον τεράστιο όγκο των αιτήσεων αυτών;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

 Δείτε επίσης

Τροπολογία για Εσπερινά: Σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών
Σχολικές καθαρίστριες: Ερώτηση 38 Bουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή
Σχολικά Γεύματα στη Βουλή: Ερώτηση 25 Bουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ
ΔΟΕ για πολιτική ηγεσία Υπουργείου Παιδείας: Δίγλωσση και αναξιόπιστη
Απαντήσεις Υπουργείου Παιδείας στα ζητήματα που έθεσε το ΔΣ της ΔΟΕ
Τοποθετήσεις Κεραμέως στα θέματα που έθεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Δείτε ακόμη

Αξιολόγηση: Οι φάσεις υλοποίησης σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας
Μαθητές με Σακχαρώδη Διαβήτη: Eγκρίθηκε το Εντυπο παρακολούθησης από το ΥΠΑΙΘ
Αύξηση μισθών από 1-1-2020: Για ποιους λόγους συμβαίνει
Σεξουαλική αγωγή στα σχολεία: Η εισαγωγή της στα σχολεία έχει ήδη δρομολογηθεί – Δήλωση Κεραμέως
Διορισμοί ΑμεΑ: Συζήτηση στη Βουλή σε Επίκαιρη Ερώτηση
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply