Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απαξίωση του μαθήματος φυσικής: Συζήτηση στη Βουλή τη Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απαξίωση του μαθήματος φυσικής: Συζήτηση στη Βουλή τη Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κου Β. Κεγκέρογλου.

Δυο Επίκαιρες Ερωτήσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, θα συζητηθούν τη Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022 και ώρα 15:00’ μ.μ. στη Βουλή.

Α. Η με αριθμό 899/11-7-2022 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής κ. Βασίλειου Κεγκέρογλου προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Να σταματήσει επιτέλους η απαξίωση του μαθήματος της φυσικής και να ενισχυθεί με επαναφορά των ωρών διδασκαλίας, σύγχρονα συγγράμματα και διορισμούς Φυσικών».

Β. Η με αριθμό 885/8-7-2022 Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού Δράμας  του Κινήματος Αλλαγής κυρίας Χαρούλας (Χαράς) Κεφαλίδου  προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: «Μαθητές της Γ΄ Λυκείου που διακρίθηκαν στη Διεθνή Ολυμπιάδα FIRST GLOBAL Ρομποτικής αποκλείονται από τα ευεργετήματα του ν. 4692/2020, άρθρο 40».

Στην Επίκαιρη Ερώτηση του κου Κεγκέρογλου τίθενται ερωτήσεις από τον Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ αναφορικά με: 

– Το πότε θα τεθούν σε εφαρμογή τα νέα αναλυτικά προγράμματα που έχει εκπονήσει το ΙΕΠ για το μάθημα της Φυσικής.

– Το αν προτίθεται το ΥΠΑΙΘ να αυξήσει τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος ώστε αυτό να διδάσκεται με επάρκεια.

– Το αν προτίθεται το ΥΠΑΙΘ να αυξήσει τον αριθμό των μόνιμων διορισμών Φυσικών ώστε το μάθημα να διδάσκεται από τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς.

Ακολουθεί η Επίκαιρη Ερώτηση του κου Κεγκέρογλου
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ν. Κεραμέως.

ΘΕΜΑ: «Να σταματήσει επιτέλους η απαξίωση του μαθήματος της φυσικής και να ενισχυθεί με επαναφορά των ωρών διδασκαλίας, σύγχρονα συγγράμματά και διορισμούς Φυσικών».

Κυρία Υπουργέ,

Τα τελευταία χρόνια γινόμαστε μάρτυρες μιας συνεχιζόμενης υποβάθμισης του μαθήματος της Φυσικής στα σχολεία μας.

Η μείωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος, η κατάργηση μαθημάτων Φυσικής (π.χ. μάθημα Γενικής Παιδείας Γ Λυκείου), τα απαρχαιωμένα σχολικά εγχειρίδια και προγράμματα σπουδών δημιουργούν μια εικόνα που δεν αξίζει στην επιστήμη της Φυσικής.

Η Πολιτεία μετά από μια δεκαετία χωρίς προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού προχώρησε το 2021 σε προσλήψεις μόλις 87 Φυσικών για να καλύψει ανάγκες σε όλη την χώρα ενώ την ίδια στιγμή οι προσλήψεις των άλλων ειδικοτήτων στις Φυσικές Επιστήμες ήταν πολλαπλάσιες (816).

Η επιλογή αυτή δημιούργησε προβλήματα στην διδασκαλία της Φυσικής, καθώς οι ώρες διδασκαλίας της Φυσικής καλύφτηκαν από τις υπόλοιπες ειδικότητες Φυσικών Επιστημών (Χημικούς, Βιολόγους, Γεωλόγους) ακόμα και από Μαθηματικούς σε Γυμνάσια, γεγονός επιστημονικά απαράδεκτο.

Η στρεβλή αυτή λογική του Υπουργείου Παιδείας επεκτάθηκε και στους διορισμούς των αναπληρωτών με αποτέλεσμα τα κενά των Φυσικών να καλύπτονται από αναπληρωτές άλλων ειδικοτήτων των Φυσικών Επιστημών.

Επειδή όλα αυτά τεκμηριώνονται στην ανοικτή επιστολή των φυσικών Κρήτης.

Επειδή ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος και ειδικότερα ο τρόπος εξέτασης του στις Πανελλήνιες εξετάσεις δημιουργούν μια εντελώς στρεβλή εικόνα για το μάθημα.

Επειδή τα γραπτά κάτω από την βάση τα τελευταία χρόνια στις πανελλήνιες εξετάσεις, στο μάθημα της Φυσικής, αυξάνονται κατακόρυφα.

Επειδή το μάθημα της Φυσικής έχει ιδιαίτερη χρησιμότητα διότι συμβάλλει στο να αντιληφθούν οι μαθητές τις στοιχειώδεις διεργασίες που συγκροτούν τον κόσμο γύρω μας.

Επειδή και φημολογείται ότι και φέτος ο αριθμός των φυσικών θα είναι ακόμη περισσότερο μειωμένος

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

– Πότε θα τεθούν σε εφαρμογή τα νέα αναλυτικά προγράμματα που έχει εκπονήσει το ΙΕΠ για το μάθημα της Φυσικής, τα οποία κινούνται σε θετική κατεύθυνση και ενδυναμώνουν την πειραματική διάσταση του μαθήματος; Προτίθεστε να αυξήσετε τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος ώστε αυτό να διδάσκεται με επάρκεια;

– Προτίθεστε να αυξήσετε τον αριθμό των μόνιμων διορισμών, τουλάχιστον σε 300, για τους Φυσικούς ώστε το μάθημα να διδάσκεται από τους κατάλληλους εκπαιδευτικούς;

Ο ερωτών Βουλευτής

Δείτε σχετικά

Διδασκαλία φυσικής χωρίς φυσικούς: Αναφορά στη Βουλή επιστολή του Συλλόγου Φυσικών Κρήτης 

Να σταματήσει η απαξίωση του μαθήματος της Φυσικής-Ερώτηση στη Βουλή 

Προσλήψεις αναπληρωτών Φυσικών Επιστημών ΠΕ04: Aδικη αντιμετώπιση σε σχέση με τους Μαθηματικούς ΠΕ03 

Στελέχωση ΚΕΔΑΣΥ: Στη Βουλή οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Φυσικών ΠΕ.04.01 Ειδικής Αγωγής 

ΦΕΚ κατανομής μόνιμων διορισμών 2022 εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ | Τι ακολουθεί 

Δείτε ακόμη

Απαραίτητη η δημιουργία ΕΕΕΕΚ στην Α’ Δ.Δ.Ε. Αθήνας: Ερώτηση στη Βουλή 

Ερώτηση στη Βουλή για τα ΚΕΠΕΑ: Αποκλεισμός από Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ-ανανέωση εξοπλισμού-χρηματοδότηση 

Διάταξη: Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας-Πρόβλεψη μεταβατικής περιόδου

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply