Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απαντήσεις Υπουργείου στη ΔΟΕ: Παράβολα-Προσλήψεις και τρόπος τοποθετήσεων αναπληρωτών-Διορισμοί-Αδειες ανατροφής

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απαντήσεις Υπουργείου στη ΔΟΕ: Παράβολα-Προσλήψεις και τρόπος τοποθετήσεων αναπληρωτών-Διορισμοί-Αδειες ανατροφής-Ανοιγμα σχολείων.

Απαντήσεις Υπουργείου στη ΔΟΕ

Σύμφωνα με ενημέρωση της ΔΟΕ, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης του ΔΣ με την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη και τη Γενική Γραμματέα κα Αναστασία Γκίκα, την Παρασκευή 7-8-2020, δόθηκαν απαντήσεις για τα παρακάτω ζητήματα:

Παράβολα Προκηρύξεων ΑΣΕΠ
  • Καμία λύση δεν είναι δυνατό να δοθεί στο θέμα με τα παράβολα που έχουν πληρωθεί, αλλά υπάρχουν ποικίλα προβλήματα με την καταχώρησή τους, πριν την εξέταση των ενστάσεων από το Α.Σ.Ε.Π., παρά τις πιέσεις που ασκεί το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
  • Έγινε για μια ακόμη φορά σαφές ότι για τους συναδέλφους που δεν φαίνονται να έχουν καταβάλει το ποσό των 3 ευρώ δεν διαφαίνεται πολιτική λύση (που είναι απαραίτητη).
  • Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν σταματά τις θεσμικές παρεμβάσεις του για το ζήτημα ζητώντας άμεσα συνάντηση και από τον Υπουργό Εσωτερικών.
Πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών
  • Οι πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών που θα διατεθούν για το σχ. έτος 2020-2021 θα κινούνται στα ίδια επίπεδα με το περσινά, με μια μικρή προσαύξηση που αναμένεται να προκύψει λόγω της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
  • Στόχος είναι, όπως αναφέρθηκε, η έγκαιρη κάλυψη των αναγκών σε ποσοστό πάνω από 70 % από την πρώτη φάση.
Δηλώσεις περιοχών – Τοποθετήσεις αναπληρωτών
  • Οι δηλώσεις των περιοχών  αναμένεται να γίνουν  μετά την οριστικοποίηση των κενών, στις 20 με 21 Αυγούστου ενώ οι πρώτες προσλήψεις στο διάστημα  23 με 25 Αυγούστου.
  • Όπως μας δήλωσε η Υφυπουργός, ο στόχος του Υπουργείου είναι οι αναπληρωτές να τοποθετηθούν στις σχολικές μονάδες, όπου και θα κάνουν ανάληψη υπηρεσίας (αντί να κάνουν στις Δ/νσεις Εκπ/σης όπως γινόταν ως τώρα), μία (1) εβδομάδα πριν την έναρξη λειτουργίας των σχολείων.
  • Εκκρεμεί φυσικά το να μας διευκρινιστούν όλα τα πρακτικά ζητήματα που προκύπτουν από την επιλογή αυτή και η τήρηση του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος.
Τρόπος τοποθετήσεων αναπληρωτών
  • Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών σε σχολεία  θα γίνουν με βάση τη σειρά εγγραφής στους πίνακες  και όχι με κοινωνικά κριτήρια, αφού το νομοθετικό πλαίσιο αλλάζει με την εφαρμογή του Ν.4589/19.
  • Όπως δήλωσε η Γ.Γ. θα βγει και διευκρινιστική εγκύκλιος.
Διορισμοί Γενικής Εκπαίδευσης
  • Οι 5.250 διορισμοί της Γενικής Αγωγής, θα γίνουν μετά την έκδοση των οριστικών πινάκων και αφού εγγραφούν  στον προϋπολογισμό (με βάση τις προβλέψεις) του 2021.
  • Δεν δόθηκε απάντηση στο ερώτημά μας περί του ποσοστού θέσεων που θα αποδοθεί στην Α/θμια Εκπαίδευση, που για τη Δ.Ο.Ε. δεν μπορεί να είναι με βάση τις πραγματικές ανάγκες κάτω από το 80%.
Αδειες ανατροφής
  • Δε δόθηκε  σαφής απάντηση σχετικά με τις άδειες ανατροφής των αναπληρωτών και για το αν άδειες που άρχισαν το 2019-2020 θα συνεχιστούν μέχρι την εξάντλησή τους το 2020-2021.
  • Ειπώθηκε ότι είναι ένα θέμα που εξετάζεται από το Υπουργείο και πρόκειται να εκδοθεί διευκρινιστική εγκύκλιος.
Ανοιγμα σχολείων

Σε σχέση με τα πολύ σοβαρά ζητήματα που σχετίζονται με το άνοιγμα των σχολείων, θα συζητηθούν, σε άλλη συνάντηση, το τελευταίο 10ημερο του Αυγούστου με βάση την κατάσταση που θα επικρατεί στην εξάπλωση του Covid-19 και τις σχετικές εισηγήσεις  της επιτροπής λοιμωξιολόγων.

Απαντήσεις Υπουργείου στη ΔΟΕ
Η ΔΟΕ στην Ανακοίνωσή της τονίζει

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο

  • οι πίνακες προσλήψεων και διορισμών του Α.Σ.Ε.Π. με πολλά ανοιχτά προς συζήτηση ζητήματα,
  • το χρονοδιάγραμμα πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών στη Γενική Αγωγή,
  • οι πιστώσεις που έχουν εξασφαλιστεί για προσλήψεις αναπληρωτών με τη νέα σχολική χρονιά,
  • η εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού Ν.4692/2020,
  • ο δημόσιος λόγος σχετικά με την έναρξη των μαθημάτων το Σεπτέμβριο ανάλογα με τις εξελίξεις σχετικά με τον Covid-19 και
  • η απαίτηση άμεσης απόσυρσης της απαράδεκτης εγκυκλίου για ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών μέχρι τις 14 Αυγούστου που παραβιάζει την εκπαιδευτική νομοθεσία και τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα κλπ.
Δυστυχώς,

για μια ακόμη φορά, οι απαντήσεις κάλυψαν ένα πολύ μικρό μόνο μέρος των θεμάτων που τέθηκαν, ενώ οι απαντήσεις για τα περισσότερα θέματα μετατέθηκαν  για μια …επόμενη συνάντηση.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., που, σταθερά, επιζητεί έναν ουσιαστικό θεσμικό διάλογο ο οποίος δεν συμβαίνει, περιμένει από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. τον άμεσο ορισμό της επόμενης, δια ζώσης, συνάντησης αφού οι εξελίξεις απαιτούν έγκαιρη και ουσιαστική συζήτηση.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

είναι σαφές ότι, πέρα από τις όποιες απαντήσεις δόθηκαν σε επίπεδο υλοποίησης του άμεσου χρονοδιαγράμματος του Υ.ΠΑΙ.Θ. εκκρεμεί σειρά απαντήσεων και ανάγκη ουσιαστικού διαλόγου ιδιαίτερα για ζητήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή του Ν. 4692/2020 (εισηγήσεις Ι.Ε.Π. για πιλοτικό πρόγραμμα Αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, κανονισμός λειτουργίας σχολείων, εργαστήρια δεξιοτήτων…), με κορυφαίο αυτό της επικείμενης έκδοσης των Υπουργικών Αποφάσεων για την εφαρμογή της αυτοαξιαλόγησης, την οποία ο κλάδος, έχοντας ως θέση την απόφαση της 88ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε., έχει απορρίψει και πρόκειται να αντιπαλέψει σθεναρά.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

επιδιώκει ουσιαστικό θεσμικό διάλογο, απαιτώντας από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να τοποθετηθεί ξεκάθαρα για όλα τα ζητήματα δίχως να τα μεταθέτει συνεχώς και να αποδείξει έμπρακτα (κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει) ότι επιθυμεί θεσμικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για επίλυση όλων των προβλημάτων και παρέχει την απαιτούμενη στήριξη, που οφείλει  να παρέχει, στο δημόσιο σχολείο.

 Δείτε επίσης

Αναστασία Γκίκα στην ΕΡΤ: Σενάρια ανοίγματος σχολείων-ολοήμερα-αναπληρωτές-διορισμοί
Ψυχομετρικά εργαλεία ΚΕΣΥ και επιμόρφωση Ψυχολόγων: Απόφαση για την προμήθειά τους από την Υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως
Αρμοδιότητες Υφυπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφίας Ζαχαράκη και Βασιλείου Διγαλάκη
 Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων της Χώρας: Διαδικασία και κριτήρια-προσόντα και μοριοδότηση
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Πανoς σε

    καλημέρα, φέτος οι πιστωσεις θα ειναι λιγοτερες απο πέρσι? αναφερομαι στα εβπ

Γράψτε μία απάντηση