Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απάντηση ΙΕΠ στην ΠΕΕΚΠΕ για την επιστολή με θέμα “Υποβάθμιση-απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απάντηση ΙΕΠ στην ΠΕΕΚΠΕ για την επιστολή με θέμα “Υποβάθμιση-απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία και στο ΙΕΠ”.

Απάντηση σχετικά με την επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ), αναφορικά με τη νέα υποβάθμιση- απαξίωση, όπως αναφέρεται, της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία στην Ελλάδα και στο ΙΕΠ, με την προκήρυξη κοινής θέσης Συμβούλου Α΄ Φυσικών Επιστημών και Αειφορίας, κοινοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Απαντώντας το ΙΕΠ αναφέρει μεταξύ άλλων πως “διατηρεί το δικαίωμα, εκ του νόμου, να προκηρύσσει θέσεις Συμβούλων, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες, υποχρεώσεις και δυνατότητές του στον αριθμό πλήρωσης των συνολικών θέσεων συμβούλων τις οποίες δύναται να εξειδικεύει σε σχέση με τα επιστημονικά πεδία στο πλαίσιο των δράσεων και σκοπών του και της κείμενης νομοθεσίας, αποφεύγοντας τη μονομέρεια σε γνωστικά αντικείμενα και εκπαιδευτικές βαθμίδες”.

Ακολουθεί η απάντηση του ΙΕΠ στην επιστολή της ΠΕΕΚΠΕ

Σχετικά με επιστολή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.) με θέμα «Υποβάθμιση-απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής»

 Σε συνέχεια της επιστολής που διαβιβάστηκε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής από το Διοικητικό Συμβούλιο της «Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.» με θέμα: «Υποβάθμιση-απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής», σημειώνουμε τα εξής:

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), την τελευταία τριετία, έχει προβεί σε μια σειρά πρωτοβουλιών και ενεργειών με τις οποίες υποστηρίζει έμπρακτα την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφορία, μεταξύ άλλων:

— Έχουν ορισθεί, συγκροτηθεί και στελεχωθεί (στο πλαίσιο της διεπιστημονικής προσέγγισης) με επιστημονικό προσωπικό ποικίλων ειδικοτήτων, που γνωρίζει και υποστηρίζει τα σχετικά θέματα με βάση τα τυπικά και ουσιαστικά του προσόντα, οι ακόλουθες δύο επιστημονικές μονάδες:

  • Μονάδα Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και Αειφορίας
  • Μονάδα Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, …)

 — Έχουν προκηρυχθεί και πληρωθεί δύο θέσεις Συμβούλων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Αγωγής Υγείας. Οι εν λόγω Σύμβουλοι προσφέρουν ήδη τις υπηρεσίες τους στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

— Έχει εκδοθεί Πρόγραμμα Σπουδών για «το Περιβάλλον και την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» (ΦΕΚ 2820/τ. Β΄/06-06-2020).

— Διατίθενται στην ιστοθέση του ΙΕΠ πλέον των 350 προτάσεων εκπαιδευτικού υποστηρικτικού υλικού στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων που συνδέονται και με την αειφορία, οι οποίες είτε εκπονήθηκαν μετά από σχετική πρόσκληση του ΙΕΠ, είτε αξιολογήθηκαν και εγκρίθηκαν από το ΙΕΠ ως υλικό τρίτων φορέων μετά από ανάλογη πρόσκληση, όπως στις ενότητες:

  • Ενότητα ΕΥ ΖΗΝ: Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Ασφάλεια (63 προγράμματα), Ψυχική και συναισθηματική υγεία-Πρόληψη (50 προγράμματα), Σεξουαλική δια- παιδαγώγηση (15 προγράμματα).
  • ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά (47 προγράμματα), Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία (40 προγράμματα), Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά (36 προγράμ- ματα).
  • ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΝΕΡΓΩ: Ανθρώπινα δικαιώματα (27 προγράμματα), Εθελοντισμός δια- μεσολάβηση (27 προγράμματα), Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα (56 προγράμματα).

Παράλληλα, το Ινστιτούτο υποστηρίζει τα θέματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία, όπου καλείται μέσω του Υ.ΠΑΙ.Θ. να εισηγηθεί στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του και συνεισφέρει μεταξύ άλλων στην υποστήριξη και την παρακολούθηση των εθνικών και ευρωπαϊκών δεικτών των 17 στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης με προτεραιότητα στον στόχο 4 ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Τέλος, σημειώνεται ότι το ΙΕΠ διατηρεί το δικαίωμα, εκ του νόμου, να προκηρύσσει θέσεις Συμβούλων, σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες, υποχρεώσεις και δυνατότητές του στον αριθμό πλήρωσης των συνολικών θέσεων συμβούλων τις οποίες δύναται να εξειδικεύει σε σχέση με τα επιστημονικά πεδία στο πλαίσιο των δράσεων και σκοπών του και της κείμενης νομοθεσίας, αποφεύγοντας τη μονομέρεια σε γνωστικά αντικείμενα και εκπαιδευτικές βαθμίδες.

Στο ανωτέρω πλαίσιο προέβη και στην με αριθμ. πρωτ. 6893/3-6-2022 (ΑΔΑ: 9ΝΩ- ΓΟΞΛΔ-ΖΤ1) «Ανακοίνωση – Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για αποσπάσεις εκπαιδευτικών ως επιστημονικό προσωπικό», στην οποία περιλαμβάνεται και θέση Συμβούλου Φυσικών Επιστημών και Αειφορίας, με πρόθεση, εφόσον επιλεγεί σύμβουλος, να υποστηρίξει σύμφωνα με τις τρέχουσες ανάγκες του φορέα τόσο στις Φυσικές Επιστήμες όσο και την Εκπαίδευση για την Αειφορία, σε συνεργασία με τους συμβούλους και το λοιπό επιστημονικό προσωπικό που ήδη υπηρετεί στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

Δείτε την επιστολή της ΠΕΕΚΠΕ

ΠΕΕΚΠΕ: Υποβάθμιση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για Αειφορία και στο ΙΕΠ 

Δείτε επίσης

Διαμαρτυρία ΠΕΕΚΠΕ για υποβάθμιση και απαξίωση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας 

Κινητικότητα: Αποφάσεις μη έγκρισης αποδέσμευσης εκπ/κών Β/θμιας για απόσπαση και εγκρίσεις 

ΦΕΚ: Ηλεκτρονικές εγγραφές-μετεγγραφές σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ-ΠΕΠΑΛ μέσω της εφαρμογής “e-εγγραφές”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση