Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απάντηση ΟΛΜΕ στην Υπουργό Παιδείας για τα ειδικά μαθήματα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απάντηση ΟΛΜΕ στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως για τα ειδικά μαθήματα, τα οποία προβλέπεται να ενταχθούν στο καθεστώς της ενισχυτικής διδασκαλίας.

Απάντηση ΟΛΜΕ στην Υπουργό Παιδείας

Με ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ απαντά στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως σχετικά με τα ειδικά μαθήματα, τα οποία προβλέπεται να ενταχθούν στο καθεστώς της ενισχυτικής διδασκαλίας. 

Η ΟΛΜΕ στην ερώτηση της Υπουργού προς τον εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ, στη χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων για το νομοσχέδιο της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης, ως προς το ποια μαθήματα προτείνει η Ομοσπονδία να καταργηθούν, προκειμένου να διδάσκονται τα ειδικά μαθήματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα απαντά πως:

“το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί με την ένταξη μαθήματος επιλογής στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως έχει ισχύσει πολλές φορές στο παρελθόν, ώστε οι μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν σε σχολές που απαιτούν ειδικό μάθημα, να μπορούν να το επιλέξουν  και να το διδαχθούν στο δημόσιο σχολείο εντός του ωρολογίου προγράμματος”.

Επίσης

Συνιστά στην κα Κεραμέως “προσοχή στα «επιχειρήματα» που χρησιμοποιεί και στις απαντήσεις που δίνει στην ΟΛΜΕ” και την καλεί να αποδεχτεί τις λογικές προτάσεις της Ομοσπονδίας.

Δείτε την Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                                       Αθήνα , 24/7/2020

Απάντηση της ΟΛΜΕ στην υπουργό Παιδείας για τα ειδικά μαθήματα

Με έκπληξη παρακολουθήσαμε στη σημερινή συνεδρίαση της επιτροπής  μορφωτικών υποθέσεων την απάντηση της υπουργού στον εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ σχετικά με τα ειδικά μαθήματα, για τα οποία προβλέπεται να ενταχθούν στο καθεστώς της ενισχυτικής διδασκαλίας.

Ο εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας επεσήμανε στην επιτροπή ότι είναι αντιπαιδαγωγικό  να μη διδάσκονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα, γεγονός που οδηγεί στην αύξηση της παραπαιδείας, αποκλείει τους οικονομικά αδύνατους μαθητές, ιδιαίτερα δε όσους κατοικούν σε δυσπρόσιτες ή απομακρυσμένες περιοχές.

Η «καινοτόμα» πρόθεση του ΥΠΑΙΘ είναι να υπάρχει «ενισχυτική» διδασκαλία για τα μαθήματα αυτά.

Ωστόσο,

η ενισχυτική διδασκαλία είναι θεσμός που στόχο έχει να ενισχύσει τη διδασκαλία ενός ήδη διδασκόμενου μαθήματος στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου.

Η κα. Κεραμέως

ελλείψει ουσιαστικών επιχειρημάτων και απαντήσεων έσπευσε για άλλη μία φορά να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό μεταξύ των ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών, ρωτώντας τον εκπρόσωπο της ΟΛΜΕ ποια μαθήματα προτείνει η Ομοσπονδία να καταργηθούν, προκειμένου να  διδάσκονται τα ειδικά μαθήματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Τόνισε μάλιστα επανειλημμένως

ότι πρόκειται για 12 ειδικά μαθήματα, υπονοώντας ότι τόσα θα πρέπει να καταργηθούν αντιστοίχως, αν θέλουμε να διδάσκονται όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα στο δημόσιο σχολείο.

Καταρχάς, μας είναι αδιανόητη, παρότι δεν είναι η πρώτη φορά που την παρατηρούμε, η άγνοια της σχολικής πραγματικότητας από την ίδια την υπουργό Παιδείας!

Δε γνωρίζει ότι δε χρειάζεται να αντικατασταθεί κανένα γνωστικό αντικείμενο από τα ήδη προβλεπόμενα.

Όπως έχουμε επισημάνει πολλάκις,

το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί με την ένταξη μαθήματος επιλογής στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως έχει ισχύσει πολλές φορές στο παρελθόν, ώστε οι μαθητές που επιθυμούν να εισαχθούν σε σχολές που απαιτούν ειδικό μάθημα, να μπορούν να το επιλέξουν  και να το διδαχθούν στο δημόσιο σχολείο εντός του ωρολογίου προγράμματος.

Τέτοιου είδους απαντήσεις εκθέτουν την κυρία υπουργό και παράλληλα εξηγούν απόλυτα το πως καταρτίστηκαν τα νέα ωρολόγια προγράμματα, τα οποία από τη μία απομειώνουν ολόκληρες περιοχές επιστημών από το δημόσιο σχολείο και από την άλλη καταργούν ειδικά μαθήματα, όπως το σχέδιο που είναι προαπαιτούμενο για τη εισαγωγή σε πολλά πανεπιστημιακά ιδρύματα.

Συνιστούμε στην κα Κεραμέως

προσοχή στα «επιχειρήματα» που χρησιμοποιεί και στις απαντήσεις που δίνει στην ΟΛΜΕ και την καλούμε να αποδεχτεί τις λογικές προτάσεις μας, αν θέλει να συμβάλει επιτέλους στην επίλυση των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η δημόσια εκπαίδευση.

Δείτε σχετικά

Πρόβλεψη διδασκαλίας σε δημόσια σχολεία Ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων Μαθημάτων: Ανακοίνωση ΥΠΑΙΘ

Δείτε επίσης

Σύνοδος Πρυτάνεων Κυπριακών Πανεπιστημίων: Να ανακληθεί η απόφαση ΔΟΑΤΑΠ
  Πρόσκληση μόνιμων διορισμών-προσλήψεις αναπληρωτών | Χρονοδιαγράμματα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση