Δευτέρα, 15 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απαντήσεις για γραπτό ΑΣΕΠ-διορισμούς 2024-νέες οργανικές-προσλήψεις αναπληρωτών-τι δρομολογεί το Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απαντήσεις για γραπτό ΑΣΕΠ-διορισμούς 2024-νέες οργανικές-προσλήψεις αναπληρωτών-τι δρομολογεί το Υπ. Παιδείας-ΚΕΔΑΣΥ/ΕΔΥ – Από το especial.gr.

Απαντήσεις για γραπτό ΑΣΕΠ-διορισμούς-προσλήψεις-οργανικές

Σε σχέση με ερωτήσεις που δεχόμαστε από εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, αναφορικά με το ενδεχόμενο γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς, τους μόνιμους διορισμούς το 2024, τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων, τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ, τις αλλαγές που δρομολογούνται από το ΥΠΑΙΘΑ και τις νέες προσλήψεις αναπληρωτών, παραθέτουμε ακολούθως απαντήσεις, οι οποίες έχουν να κάνουν με την έως τώρα πληροφόρηση που έχουμε, καθώς και με την δική μας εκτίμηση επί των συζητούμενων θεμάτων.

Αναλυτικά οι Ερωτήσεις και Απαντήσεις

1. Υπάρχει τελικά προσχέδιο από το ΥΠΑΙΘΑ για γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ για εκπαιδευτικούς, όπως ανέφερε πρόσφατα ιστοσελίδα; 

Για προχωρημένο στάδιο επεξεργασίας προσχεδίου νόμου από το Υπουργείο Παιδείας, για γραπτό διαγωνισμό εκπαιδευτικών έως τον Μάϊο του 2024, μίλησε γνωστή ιστοσελίδα με κύρια θεματολογία θέματα ΑΣΕΠ και εργασίας και την επομένη κύκλοι του Υπουργείου διέρρευσαν πως δεν υφίσταται κάποιο επεξεργασμένο σχέδιο, ούτε κάποια επιτροπή στην οποία έχει ανατεθεί οποιαδήποτε επεξεργασία.

Βέβαια σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ σε συναντήσεις που είχε με Ομοσπονδίες και Συλλόγους, αλλά και με δηλώσεις της στη Βουλή και σε τηλεοπτικούς σταθμούς, πρόθεσή της είναι η θεσμοθέτηση ενός “υβριδικού” συστήματος διορισμών και προλήψεων αναπληρωτών που θα περιλαμβάνει διαγωνισμό ΑΣΕΠ και προσοντολόγιο, χωρίς να υπάρξει καμία αλλαγή άμεσα, όπως και κανένας αιφνιδιασμός.

Προσωπική μας άποψη είναι πως πολύ δύσκολα θα αλλάξει κάτι και λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών για έναν γραπτό διαγωνισμό, στο υπάρχον σύστημα διορισμών και προσλήψεων (νόμος Γαβρόγλου), έως το κομβικό σημείο των προαναγγελθέντων, μέσω δηλώσεων της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘΑ στα ΜΜΕ, μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2024.

2. Θα έχουμε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ το 2024 και σε ποιο αριθμό προσανατολίζεται το ΥΠΑΙΘΑ;

Για 3 με 4.000 διορισμούς μιλάει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ για να απομειωθεί ο “στρεβλός θεσμός του αναπληρωτή”, όπως συνηθίζεται να λέγεται. Βέβαια είναι πολύ νωρίς να μιλάμε με συγκεκριμένα στοιχεία  για ένα θέμα που έχει να κάνει και με το τι θα δούμε περί τα τέλη της Ανοιξης, όσον αφορά στις συνταξιοδοτήσεις, τα οργανικά κενά αλλά κυρίως τις πολιτικές επιλογές της Κυβέρνησης.

3. Τι γίνεται με τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην ΕΑΕ και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ; Ως γνωστόν υπάρχουν ελάχιστα οργανικά κενά στις ΣΜΕΑΕ.

Από τον Ιούλιο του 2022 έχει εκφράσει το ΥΠΑΙΘΑ την πρόθεσή του για σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην Ειδική Αγωγή και ιδίως οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ, πλην όμως έως σήμερα και ενώ η χαρτογράφηση των αναγκών και η εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ έχει γίνει εδώ και πολύ καιρό (τουλάχιστον για το ΕΕΠ-ΕΒΠ), ακόμη αναμένουμε να τρέξει η χρονοβόρα (εμπλέκονται και άλλα δυο Υπουργεία το Οικονομικών και το Εσωτερικών), διαδικασία σύστασης τους.

4. Τι γίνεται με τα ΚΕΔΑΣΥ, θα έχουμε εκεί τη δυνατότητα μόνιμων διορισμών;

Το προσπαθεί λέει το Υπουργείο και στις προθέσεις του είναι να λυθεί με διάταξη νόμου το ζήτημα των μόνιμων διορισμών και στα ΚΕΔΑΣΥ, όπου έως σήμερα ουδείς μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού ή ΕΕΠ έχει πραγματοποιηθεί.

5. Ακούγεται πως θα υπάρξουν αλλαγές στα ΚΕΔΑΣΥ και στις ΕΔY. Ισχύει;

Ισχύει. Nέες αλλαγές στα ΚΕΔΑΣΥ αναμένεται να δρομολογηθούν από το ΥΠΑΙΘΑ, σε ένα θεσμό ο οποίος έχει δεχθεί πλείστες όσες τροποποιήσεις στη λειτουργία του και έχει μετονομαστεί από το 2001, χρονιά που πρωτοεμφανίστηκε στον εκπαιδευτικό χώρο, από ΚΔΑΥ σε ΚΕΔΔΥ μετά σε ΚΕΣΥ και προ ολίγου σε ΚΕΔΑΣΥ, αποτελώντας προνομιακό πεδίο ενασχόλησης των εκάστοτε πολιτικών ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας. Αλλαγές προωθούνται και για τις ΕΔΥ και έως το τέλος του 2023 θα δούμε τι θα αλλάξει.

6. Τι ετοιμάζεται στο Υπουργείο-Ποιες αλλαγές δρομολογούνται;

Οπως δήλωσε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κυριάκος Πιερρακάκης σε συνέντευξή του:

  • Δρομολογείται νομοθετική πρωτοβουλία για την Επαγγελματική Εκπαίδευση,
  • σχέδιο νόμου που θα ρυθμίζει την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ως παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στη χώρα μας,
  • επανασχεδιασμός της πλατφόρμας MySchool και του συνόλου των ψηφιακών υπηρεσιών διοίκησης που λειτουργούν σε σχολεία και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης,
  • ψηφιοποίηση των «υπηρεσιακών έντυπων», όπως το απουσιολόγιο, το βιβλίο ύλης, τις βαθμολογίες και
  • Ψηφιακή Ενισχυτική Διδασκαλία.

Επίσης φαίνεται να δρομολογούνται αλλαγές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), στα ΚΕΔΑΣΥ και στις ΕΔΥ και σε όλα τα καθηκοντολόγια των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.  Στο “κάδρο” επίσης βρίσκεται και ο θεσμός της Παράλληλης Στήριξης και η αντιμετώπιση της σχολικής βίας.

7. Πότε θα έχουμε νέες προσλήψεις αναπληρωτών;

Στα μέσα της εβδομάδας που έρχεται (πιθανά την Τετάρτη 25.10.2023) θα έχουμε νέες προσλήψεις αναπληρωτών με ανάληψη υπηρεσίας αρχές Νοεμβρίου, περίπου 2.000 όπως λένε και θα αφορούν στη Γενική Εκπαίδευση.

Επίσης το πρώτο 10ήμερο του Νοεμβρίου 2023 θα έχουμε την Γ Φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών για την Ειδική Αγωγή (2.700 προσλήψεις) και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ με έμφαση στις προσλήψεις ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25 σε Γενικά σχολεία, αλλά και Κοινωνικών Λειτουργών ΠΕ30 και Ψυχολόγων ΠΕ23 στα Γενικά σχολεία (700 προσλήψεις) και Ψυχολόγων ΠΕ23 στα ΕΠΑΛ (240 περίπου). Επίκειται επίσης η έκδοση Ειδικής Πρόσκλησης (ζητήθηκαν κενά), καθότι στα πλαίσια της Β Φάσης δεν βρέθηκαν για πρόσληψη στους Πίνακες ΑΣΕΠ περίπου 150 Σχολικοί Νοσηλευτές ΠΕ25, αλλά και Εργοθεραπευτές ΠΕ29.

Ολα αυτά μένει να επιβεβαιωθούν φυσικά, επειδή κάθε μέρα όλο και κάτι αλλάζει στο σχεδιασμό του ΥΠΑΙΘΑ.

Δείτε επίσης

Τι είναι το υβριδικό σύστημα διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών; 

Σύσταση οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ: Θα προχωρήσει επιτέλους η διαδικασία; 

Χαρτογράφηση λειτουργιών ΚΕΔΑΣΥ: Νέες αλλαγές ενόψει; 

Καταγραφή κενών ΕΕΠ και ΕΒΠ για να εκδοθεί Ειδική Πρόσκληση ζητά το Υπουργείο Παιδείας 

Πριν φύγετε

Πιερρακάκης για Ψηφιακή Ενισχυτική Διδ/λία-Ψηφιακό απουσιολόγιο-Myschool-Επαγγ/κή Εκ/ση-Ιδ. Παν/μια 

Οι νέοι μισθοί στο δημόσιο με Πίνακες και παραδείγματα-Μισθολογικά κλιμάκια | Εγκύκλιος ΥΠ.ΟΙΚ 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Σωτήρης σε

    Το θέμα για τα ΚΕΔΑΣΥ είναι να προηγηθούν μεταθέσεις ακόμη και όσων δεν έχουν 8/3(ΕΑΕ)ετία προϋπηρεσίας και μετά απευθείας διορισμοί άπειρων. Οι αιτήσεις μεταθέσεων όμως λήγουν σε 1 εβδομάδα και δεν μπορούμε να κάνουμε αίτηση εμείς οι κάτω της 8/3ετίας.

    κ. Βασίλη μπορείτε να μας ονομάσετε ποιοι παίρνουν τις αποφάσεις;
    Ή έστω ποια υποτμήματα του Υπουργείου

Γράψτε μία απάντηση