Απάντηση ΠΕΝΑΦΑ στην Υφυπουργό Παιδείας Ζ. Μακρή για τα στοιχεία μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών για τον κλάδο ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής.
Απάντηση ΠΕΝΑΦΑ στην Υφυπουργό Παιδείας
Εγγραφο-απάντηση με αφορμή την πρόσφατη παράθεση στοιχείων μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών για τον κλάδο ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ κας Ζ. Μακρή στη Βουλή, κοινοποίησε η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ).
Η ΠΕΝΑΦΑ ζητά να καλυφθούν οι ανάγκες σε Ειδικά και Γενικά σχολεία με μόνιμους διορισμούς, Παράλληλη Στήριξη στη Φυσική αγωγή στα Γενικά σχολεία, από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό Ειδικής Φυσικής Αγωγής, όταν υπάρχει ανάγκη και επανεξέταση επανένταξη του κλάδου ΠΕ11 στα ΚΕΔΑΣΥ.
Ακολουθεί το έγγραφο της ΠΕΝΑΦΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Έτος ίδρυσης 2023, Λ. Συγγρού 196, Καλλιθέα Αττικής Τ.Κ. 17671Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας Αριθμό Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε. 1-00600 την 16/10/2023
Ημερομηνία: 29/ 11/2024
Αρ. Πρωτοκόλλου: 59 —29/ 11/2024
Αξιότιμη κυρία Υφυπουργέ,
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση των στοιχείων που αφορούν τους μόνιμους διορισμούς συνολικά στην Εκπαίδευση και τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών στον κλάδο ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, αναλυτικά παραδέχεστε ότι από τους 35.855 μόνιμους διορισμούς της πενταετίας, το μερίδιο του κλάδου που εξασφαλίζει την σωματική και ψυχική υγεία των αυριανών πολιτών, είναι μόλις 630 διορισμοί σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Γενική και Ειδική Εκπαίδευση.
Θα θέλαμε επίσης, να εκφράσουμε τη βαθιά μας ανησυχία και απογοήτευση για το γεγονός ότι η Ειδική Φυσική Αγωγή δεν αντιμετωπίζεται ισάξια με τους υπόλοιπους κλάδους, τόσο στους μόνιμους διορισμούς και στις προσλήψεις των αναπληρωτών, όσο και στο γεγονός της εξοστράκισης της ειδικότητάς μας από τις δομές των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης).
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε συλλέξει ως Π.ΕΝ.Α.Φ.Α., μολονότι τα Ειδικά Σχολεία της χώρας ανέρχονται σε 480, οι οργανικές θέσεις ΠΕ 11 Ειδικής Φυσικής Αγωγής παραμένουν 280, χωρίς να έχει γίνει προσπάθεια σύστασης νέων οργανικών θέσεων από το 2012 και μετά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που η ίδια παραθέσατε, για το τρέχον σχολικό έτος 2024-2025, οι διορισμοί στην Ειδική Φυσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ανήλθαν σε μόλις 3 (τρεις), ενώ στη Δευτεροβάθμια σε 23. Αντίστοιχα, οι προσλήψεις των αναπληρωτών Ειδικής Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ήταν 78, ενώ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 59. Εγείρεται λοιπόν το εύλογο ερώτημα, όταν στο πρώτο τρίμηνο του σχολικού έτους, για να λειτουργήσουν τα σχολεία, προσλαμβάνονται 1491 αναπληρωτές ΠΕ11, γιατί να γίνονται μόνο 213 μόνιμοι διορισμοί, σε Γενική, Ειδική, Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια;
Την ίδια στιγμή, η Ειδική Φυσική Αγωγή απουσιάζει από τα σχολεία της τυπικής εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της «συμπερίληψης», σε ένα μάθημα το οποίο βασίζεται στο κλίμα ασφάλειας για όλους τους μαθητές. Εκφράζουμε, επίσης, την απορία μας, πως είναι δυνατόν στην κατηγορία Εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση να εντάσσονται Νηπιαγωγοί ΠΕ60, Δάσκαλοι ΠΕ70,Φιλόλογοι ΠΕ02, Μαθηματικοί ΠΕ03 ή Φυσικών Επιστημών (χωρίς εξειδίκευση), ενώ δεν εντάσσονται εκπαιδευτικοί Ειδικής Φυσικής Αγωγής ΠΕ11.01 με συσσωρευμένα προσόντα και εξειδίκευση.
Όσο για το άρθρο 15 του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) το οποίο διέπει τη στελέχωση των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., παρακαλούμε να το επανεξετάσετε ώστε να γίνει η τροποποίησή του σε πιο δίκαιη βάση. Επιπροσθέτως, ο κλάδος ΠΕ11 διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη συνολική ανάπτυξη των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ή άλλες προκλήσεις. Η συμβολή των καθηγητών Φυσικής Αγωγής στις διεπιστημονικές ομάδες είναι αδιαμφισβήτητη, καθώς η κίνηση, η σωματική δραστηριότητα και η ενίσχυση της ψυχοκινητικής ανάπτυξης αποτελούν βασικά εργαλεία για τη βελτίωση της αυτοπεποίθησης, της αυτορρύθμισης και της κοινωνικοποίησης των μαθητών. Η εξαίρεση του κλάδου ΠΕ11 από τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. περιορίζει την ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση και στερεί από τους μαθητές μια πολύτιμη πτυχή υποστήριξης που μόνο οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής μπορούν να παρέχουν. Επιπλέον, αυτή η απόφαση υποβαθμίζει την επιστημονική μας υπόσταση και υπονομεύει τη μακροχρόνια προσφορά μας στο εκπαιδευτικό σύστημα.
– Ζητούμε να καλυφθούν οι ανάγκες σε Ειδικά και Τυπικά σχολεία με μόνιμους διορισμούς.
– Ζητούμε παράλληλη στήριξη στη Φυσική αγωγή στα τυπικά σχολεία, από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό Ειδικής Φυσικής Αγωγής, όταν υπάρχει ανάγκη.
– Ζητούμε την επανεξέταση αυτής της απόφασης και τη δίκαιη επανένταξη του κλάδου ΠΕ11 στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., ώστε να διασφαλιστεί η πληρότητα της παρεχόμενης υποστήριξης στους μαθητές και η αναγνώριση του ρόλου μας ως βασικών συνεργατών στη διεπιστημονική ομάδα.
Με τιμή,
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ * ΑΛΜΠΑΝΗΕΙΡΗΝΗ
Δείτε σχετικά
Στοιχεία μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής και συνολικά
Δείτε επίσης
Πιερρακάκης: Βοηθός δασκάλου στην Παράλληλη-συνέχεια διορισμών-2 αθλητικά σχολεία-άδεια μητρότητας
Μακρή για Πίνακες εκπαιδευτικών: Σε συζητήσεις με το ΑΣΕΠ βρίσκεται το Υπουργείο Παιδείας
Αυξήσεις με μείωση εισφορών υγείας: Ελάχιστες και αντιφατικές – Πίνακας μισθολογικών αλλαγών
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/apantisi-penafa-stin-yfipourgo-paideias-makri-gia-ta-stoiheia-diorismon-kai-proslipseon-anapliroton-pe11-fisikis-agogis/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.