Παρασκευή, 30 Ιουλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απάντηση ΣΑΚΕΑ στην πρόταση ΠΕΑΔ για διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απάντηση ΣΑΚΕΑ στην πρόταση ΠΕΑΔ για τη διεξαγωγή επιμορφωτικών σεμιναρίων σχετικά με την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.

Απάντηση ΣΑΚΕΑ στην πρόταση ΠΕΑΔ
Σύλλογος Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής (ΣΑΚΕΑ)

Email: syllogosanaplirotoneade@yahoo.gr

Τηλ:  6946439884

Ταχ. Δ/νση: Ανθίμου Γαζή 171Δ

Τ.Κ. – Πόλη: 38221 – Βόλος

 Βόλος 19/07/21

Στη ίδια «ζυγαριά» οι σπουδές (αναγνωρισμένοι τίτλοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών) στην Ειδική Αγωγή  με μια επιμόρφωση;;;

Με αφορμή το κείμενο που αναρτήθηκε από την ΠΕΑΔ, εμείς ως ΣΑΚΕΑ λαμβάνοντας ως γνώμονα  πάντα τον μαθητή, την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην ειδική εκπαίδευση, υποστηρίζουμε και τονίζουμε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν αναφερόμαστε σε ιδιόμορφους «εμφυλίους» και σε διεξαγωγές επιμορφωτικών σεμιναρίων στην Ειδική Αγωγή.

Μία επιμόρφωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει

πολυετείς σπουδές στην Ειδική Αγωγή σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο, με αναγνωρισμένους τίτλους σπουδών από το ΔΟΑΤΑΠ και το ΥΠΕΠΘ!

Τα όρια μεταξύ Γενικής και Ειδικής Αγωγής είναι διακριτά

και σε καμία περίπτωση δεν υπονομεύονται ή ανταγωνίζονται μεταξύ τους, αλλά οφείλουμε να προωθούμε τη μέγιστη συνεργασία ανάμεσα στις δυο βαθμίδες (πχ παράλληλη στήριξη) προς όφελος των μαθητών μας.

Η δημόσια εκπαίδευση

είναι δωρεάν και οι επιμορφωτικές δράσεις θα πρέπει να προορίζονται για όλους τους εκπαιδευτικούς και ΜΟΝΟ στο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών δια βίου μάθησης και εμπλουτισμού γνώσεων.

Το κράτος έχει θεσμοθετήσει τον τρόπο

με το οποίο πραγματοποιείται η κατάρτιση των πινάκων στην ΕΑΕ. Είναι γνωστό ότι υπάρχουν εξαίρετοι εκπαιδευτικοί σε όλες τις δομές της ΕΑΕ, των οποίων οι εξειδικεύσεις ΔΕΝ δύναται να αντικατασταθούν από ένα επιμορφωτικό σεμινάριο.

Για να συνεισφέρει κάποιος στην Ειδική Αγωγή θα πρέπει σύμφωνα με τον νόμο και με σειρά προτεραιότητας:
  • Να διαθέτει μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο σπουδών από ελληνικά πανεπιστήμια ή του εξωτερικού αναγνωρισμένα από τον ΔΟΑΤΑΠ.
  • Να διαθέτει πτυχίο πανεπιστημιακής μόρφωσης τεσσάρων 4 ετών με εξειδίκευση στην ΕΑΕ.
  • Να έχει παρακολουθήσει σεμινάριο 420 ωρών και 9 μηνών με πρακτική άσκηση.

Οι πίνακες χωρίζονται σε κύριους και επικουρικούς.

Να αναφέρουμε ότι

οι περισσότεροι συνάδελφοι (Ειδικής και Γενικής εκπαίδευσης) είναι καταρτισμένοι με επιπλέον σπουδές και σεμινάρια στην ΕΑΕ.

Η εκπαίδευση για όλους μας είναι ένα λειτούργημα και με αίσθημα ευθύνης καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια να προσφέρουμε τα μέγιστα δυνατά στις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις του κλάδου.

Δε δύναται ένας εκπαιδευτικός με μια απλή επιμόρφωση

να ανταποκριθεί στο θεσμό της παράλληλης στήριξης μέσα σε μια τυπική τάξη και να υποκαταστήσει το ρόλο του ειδικού παιδαγωγού που έχει καταρτιστεί με εξειδικευμένες σπουδές.

Η διαδικασία της διάγνωσης

είναι αρκετά απαιτητική και δε μπορεί ένας εκπαιδευτικός με  απλή επιμόρφωση να υποκαθιστά εκπαιδευτικούς και ΕΕΠ τετραετούς φοίτησης με ειδίκευση και προϋπηρεσία στην ΕΑΕ που απασχολούνται στην αντίστοιχη δομή των ΚΕΣΥ.

Με βάση τα παραπάνω

και με την κοινή παραδοχή ότι μια επιμόρφωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις δομές και τους νομούς που είναι ήδη θεσπισμένοι στην ΕΑΕ, δεν επιδέχονται περιθώρια παρερμηνείας. Ο ΣΑΚΕΑ, ως εξειδικευμένος σύλλογος στην ΕΑΕ συντάσσεται με οποιαδήποτε πρόταση έχει ως στόχο ΜΟΝΟ την βελτίωση των συνθηκών της εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.

Για το λόγο αυτό,

είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε ειλικρινή  επικοινωνία με κάθε σύλλογο και θα είμαστε κοντά με τους συλλόγους των γονέων στην ΕΑΕ, ώστε να τους ενημερώνουμε συνεχώς για τα εκπαιδευτικά θέματα που άπτονται της ειδικής εκπαίδευσης.

Τα παραπάνω αναλυθήκαν και τηλεφωνικά  στην ΠΕΑΔ

σε τηλεφωνική επικοινωνία με τον ΣΑΚΕΑ και συμφωνήθηκε πως θα πρέπει η ΠΕΑΔ να βγάλει μια διευκρινιστική ανακοίνωση για τα επιμορφωτικά σεμινάρια, ώστε να  αποφευχθούν οι παρερμηνείες.

Τέλος, να συγχαρούμε το Υπουργείο Παιδείας για τις επικείμενες προσλήψεις

στην γενική εκπαίδευση που έρχονται να καλύψουν σημαντικά κενά πολλών ετών, παρόλο που δεν στάθηκε εφικτό να καλυφθούν τα απαραίτητα κενά σε όλους τους κλάδους. Ως σύλλογος αναμένουμε το ραντεβού μας με το Υπουργείο, ώστε να συζητήσουμε και να συμβάλλουμε στην επίλυση των θεμάτων που αφορούν την ΕΑΕ.

Ευχόμαστε καλό καλοκαίρι με υγεία και ξεκούραση.

Με εκτίμηση,

για τo Δ.Σ. του Σ.Α.Κ.Ε.Α.

ο Πρόεδρος                                    η Γεν. Γραμματέας

Σταματάκος Γεώργιος                     Γαϊτάνη Μαρία

Δείτε επίσης

Συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων Βουλής του νομοσχεδίου ΥΠΑΙΘ Τρίτη 20.07.2021 στις 10:30
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Μη μισθολογική εξέλιξη και παρακράτηση μισθού για τους αρνητές
Διδακτική η προϋπηρεσία στα ΚΕΔΑΣΥ-ΚΕΣΥ-ΚΕΔΔΥ-ΚΔΑΥ-ΚΕΠΕΑ-ΚΕΑ-ΚΠΕ: Διάταξη στο σχέδιο νόμου του ΥΠΑΙΘ
Πέτσας για υποχρεωτικούς εμβολιασμούς εκπαιδευτικών: Οποιοσδήποτε σχετίζεται με την παραγωγική διαδικασία έθεσε το ζήτημα αυτό
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Βασίλης Βούγιας

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση