Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απάντηση Υπουργείου Παιδείας στον ΣΥΡΙΖΑ για τα πτυχία κολεγίων και την εισαγωγή στα ΑΕΙ αποφοίτων ΙΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απάντηση Υπουργείου Παιδείας στον ΣΥΡΙΖΑ για τις διατάξεις επαγγελματικής ισοδυναμίας πτυχίων κολεγίων και την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια από ΙΕΚ.

Απάντηση Υπουργείου Παιδείας στον ΣΥΡΙΖΑ

Ανακοίνωση εξέδωσε το ΥΠΑΙΘ αναφορικά με τις αντιδράσεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τη ρύθμιση στο ν/σ για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, που ψηφίστηκε την Πέμπτη 17.12.2020 με την οποία:

  • Eπαναφέρεται στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων η αρμοδιότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, όπως πριν το 2019 και
  • προβλέπονται ειδικές προθεσμίες για την εγγραφή των κατόχων αποφάσεων αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή επαγγελματικής ισοδυναμίας στους επαγγελματικούς φορείς.
Σύμφωνα με την Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ,

οι εκπρόσωποι της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης “παραδίδουν μαθήματα” στρεβλώσεων, παρερμηνειών και αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης, όντας μόνιμα ιδεοληπτικοί.

Ακολούθως το ΥΠΑΙΘ παρουσιάζει 4 στρεβλώσεις-τοποθετήσεις του ΣΥΡΙΖΑ με την ταυτόχρονη παράθεση απαντήσεων από πλευράς Υπουργείου.

____________________

Απάντηση Υπουργείου Παιδείας
Στρέβλωση νο. 1:

«υποχρεώνει το ΤΕΕ και άλλα επαγγελματικά επιμελητήρια να εγγράφουν ως μέλη αποφοίτους κολεγίων, χωρίς να ελέγχουν τυπικά και ουσιαστικά προσόντα».

Πραγματικότητα:

Ασφαλώς και ελέγχονται όλες οι προϋποθέσεις κτήσης των επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με το ενωσιακό και το εθνικό δίκαιο, από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας. Αιτήσεις εγκρίνονται ή απορρίπτονται ανάλογα με το αν πληρούνται οι προϋποθέσεις. Και δύναται να επιβάλλονται ακόμη και εξετάσεις για αντιστάθμιση μαθημάτων, οι οποίες εξετάσεις διεξάγονται αποκλειστικά σε Πανεπιστημιακά Τμήματα ΑΕΙ της χώρας μας.

Στρέβλωση νο. 2:

«Αναγνωρίζονται ως πανεπιστημιακά τα πτυχία που δίνουν ποικιλώνυμα και αδιαβάθμητα ιδιωτικά κολέγια, σε βάρος των πτυχίων δημοσίων πανεπιστημίων.»

Πραγματικότητα:

Η ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας δεν αφορά επ’ ουδενί τέτοια εξίσωση. Τόσο η εθνική όσο και η ενωσιακή νομοθεσία αποσκοπούν στην πρόσβαση στην αγορά εργασίας των ενδιαφερομένων που πληρούν τις προϋποθέσεις.

Η στοχοποίηση αποφοίτων ιδρυμάτων τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης (πανεπιστημίων και μόνο) της αλλοδαπής προκαλεί αλγεινή εντύπωση, όταν το ζητούμενο είναι οι ευκαιρίες στην αγορά εργασίας και η καταπολέμηση της ανεργίας, με όρους αξιοκρατίας, διαφάνειας και δικαιοσύνης.

Δεν μπορεί να είμαστε «Ευρώπη à la carte», να θέλουμε να αξιοποιούμε τα σημαντικά οφέλη της Ευρώπης, το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης και τόσα άλλα, και να αγνοούμε τη Συνθήκη Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τις αρχές του ενωσιακού δικαίου.

Στρέβλωση νο. 3:

«η κυβέρνηση θεσμοθέτησε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια από ιδιωτικά ΙΕΚ με… κατατακτήριες εξετάσεις. Θαρρείς και τα ινστιτούτα κατάρτισης είναι πανεπιστημιακές σχολές!»

Πραγματικότητα:

Και εδώ μπαίνει τέλος σε μία θλιβερή εξαίρεση της χώρας μας που δεν προέβλεπε διαπερατότητα μεταξύ επιπέδων 5 και 6 του εθνικού πλαισίου προσόντων, σύμφωνα με τη γενική κατευθυντήρια γραμμή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με το τι πραγματικά συμβαίνει σε άλλες χώρες της ΕΕ.

Η Κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα να διασυνδέονται τα επίπεδα αυτά, να μην εμποδίζονται οι νέοι να αναζητούν ευκαιρίες για μόρφωση και επαγγελματική εξέλιξη – τα αδιέξοδα είναι για το παρελθόν.

Περαιτέρω, επαφίεται στα Πανεπιστήμια το αν θα ορίζουν ένα ποσοστό εισακτέων έως 5% να εισάγεται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων, καθώς και τους όρους και προϋποθέσεις των εξετάσεων, στις οποίες θα συμμετέχουν μόνο πιστοποιημένοι από τον ΕΟΠΠΕΠ απόφοιτοι δημοσίων ή ιδιωτικών ΙΕΚ.

Στρέβλωση νο. 4:

«Πρώτιστο καθήκον του υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου για όλους τους Έλληνες και όχι η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης. Αυτό θα είναι το καθήκον της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.»

Πραγματικότητα:

Πρώτη προτεραιότητα της νυν ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας είναι η αναβάθμιση όλων των βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, όπως έχουμε δείξει στην πράξη, με νομοθετικές πρωτοβουλίες, με επιμορφώσεις, με μαθησιακά εργαλεία, με χρηματοδότηση, με κάθε είδους στήριξη.

Αντίθετα, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ που εν τέλει στρέφεται κατά ΚΑΙ της δημόσιας εκπαίδευσης, ανάμεσα σε άλλα:
  • καταψηφίζοντας για δύο συνεχόμενες χρονιές τους πρώτους μόνιμους διορισμούς σε γενική και ειδική αγωγή και εκπαίδευση μετά από πάρα πολλά χρόνια,
  • καταψηφίζοντας την αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία κατά 142 εκ. ευρώ,
  • τασσόμενος κατά της αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου και της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης,
  • ζητώντας ονομαστική ψηφοφορία στα άρθρα του νομοσχεδίου που εξασφαλίζουν μία δεύτερη ευκαιρία στους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους σε μία τέχνη και να διασφαλίσουν ευκολότερα δουλειά σε ειδικότητες προσόντων που αναζητά η αγορά και για τις οποίες δεν υπάρχουν καταρτισμένοι επαγγελματίες σήμερα,
  • μαχόμενος μανιωδώς την τηλεκπαίδευση,
  • ενάντια σε όλους και σε όλα, σταθερός οπαδός της στείρας αντιπολίτευσης.

 

Η εν λόγω ρύθμιση συνιστούσε μία εκκρεμότητα της χώρας μας, στο πλαίσιο του ενωσιακού δικαίου.

Με αυτήν η Ελλάδα συμμορφώθηκε με την αιτιολογημένη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τις μετέπειτα προειδοποιήσεις, με επόμενο βήμα την παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, καθώς είχε παρατηρηθεί κωλυσιεργία κατά την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων από τους συλλόγους, εμποδίζοντας τους ενδιαφερόμενους να έχουν πρόσβαση στα νομοθετικά ρυθμιζόμενα επαγγέλματα και την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας.

Τι έχει να αντιπροτείνει η Αξιωματική Αντιπολίτευση εν προκειμένω,

εκτός από ιδεοληψίες, καταστροφολογία και αφορισμούς; Εμείς, με υπευθυνότητα και σχεδιασμό, εναρμονίζουμε τη χώρα με την ευρωπαϊκή και διεθνή πραγματικότητα, συνεχίζουμε την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος εν συνόλω, δίνουμε στους νέους και τις νέες μας τις ευκαιρίες που αξίζουν για πρόσβαση στην εκπαίδευση και την εργασία.

Δείτε επίσης

Τσίπρας: Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για τα πτυχία κολεγίων και την εγγραφή αποφοίτων στα επιμελητήρια
Δήλωση Tομεάρχη Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη για την εγγραφή στα Επιμελητήρια αποφοίτων κολεγίων
Αντιδράσεις Επιμελητηρίων για τη διάταξη επαγγελματικής ισοδυναμίας πτυχίων κολεγίων
Ψηφισθέν νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπ/σης: Με διατάξεις για Υπηρ. Συμβούλια, αποφ. κολεγίων, ψηφιακή μέριμνα κ.α
Δυο νέες τροπολογίες στο νομοσχέδιο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης

Πριν φύγετε

Κεραμέως για βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ-voucher 200 ευρώ σε νέους-ύλη Πανελλαδικών-άνοιγμα σχολείων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση