Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απαρχαιωμένος ψηφιακός εξοπλισμός στα σχολεία της χώρας- Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απαρχαιωμένος ψηφιακός εξοπλισμός στα σχολεία της χώρας- Ερώτηση στη Βουλή από την κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτή Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής.

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα στη Βουλή η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τον ψηφιακό εξοπλισμό που υπάρχει στα περισσότερα σχολεία της χώρας, επισημαίνοντας ότι οι μαθητές μας είναι υποχρεωμένοι να κάνουν μάθημα σε απαρχαιωμένους Η/Υ περασμένων δεκαετιών, με λειτουργικά συστήματα που έχουν καταργηθεί.

Ο ψηφιακός αναλφαβητισμός στη χώρα μας είναι από τους υψηλότερους μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. και ερωτάται η Υπουργός εάν και με ποιο τρόπο σκοπεύει να τον καταπολεμήσει και να παρέχει στα παιδιά μας πρόσβαση στη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία.

Ακολουθεί η Ερώτηση

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2022

Ερώτηση

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

Θέμα: Απαρχαιωμένος ο ψηφιακός εξοπλισμός στα σχολεία της χώρας

Οι μαθητές, στα περισσότερα σχολεία της χώρας μας, είναι υποχρεωμένοι να κάνουν μάθημα ηλεκτρονικών υπολογιστών σε παλιούς Η/Υ και σε απαρχαιωμένα συστήματα, που χρησιμοποιούν σε πολλές περιπτώσεις ακόμη, εν έτει 2022, το λειτουργικό σύστημα Windows XP, το οποίο η εταιρεία Microsoft έχει καταργήσει από το 2014. Οι υπολογιστές αυτοί των μαθητών θα μπορούσαν να βρίσκονται σε κάποιο μουσείο σχετικό με την εξέλιξη των υπολογιστών, καθώς πολλές οθόνες είναι «λαμπάτες» και πολλοί πύργοι των Η/Υ είναι κατηγορίας Pentium II και ΙΙΙ. Όσον δε αφορά στα Windows 7 του 2009, η υποστήριξή τους έληξε την 14.01.2020.

Στην πραγματικότητα δεν μπορεί να γίνει σύγχρονο μάθημα με αυτούς τους υπολογιστές, διότι οι εξελίξεις στον κόσμο της τεχνολογίας είναι ραγδαίες και οι μαθητές αρκούνται στο να μαθαίνουν βασικές πληροφορίες περασμένων δεκαετιών, όπως π.χ. το πώς να ανοίγουν τον υπολογιστή, πώς να γράφουν ένα κείμενο στο Word ή πώς να κάνουν copy-paste.

Επειδή ο ψηφιακός αναλφαβητισμός στη χώρα μας είναι από τους υψηλότερους μεταξύ των χωρών της Ε.Ε., σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Επειδή πρέπει να κλείσει η ψαλίδα του ψηφιακού αναλφαβητισμού και δεν είναι δυνατόν, εξαιτίας της κρίσης και της πανδημίας, τα παιδιά μας να μην έχουν πρόσβαση στη σύγχρονη τεχνολογία, γιατί θα το βρουν αργότερα μπροστά τους και τότε θα είναι πολύ αργά.

Επειδή το θέμα αυτό είναι πρωταρχικής σημασίας, ειδικά στα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας, στα ΔΙΕΚ και στα ΑΕΙ, με ειδικότητες Μηχανικών υπολογιστών και Πληροφορικής, όπου στην πλειοψηφίας τους οι μαθητές/φοιτητές κάνουν μάθημα σε απαρχαιωμένους υπολογιστές της περασμένης δεκαετίας.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:
  1. Έχετε προβεί ή προτίθεστε να προβείτε σε αναλυτική και λεπτομερή καταγραφή των ψηφιακών υποδομών των σχολείων της χώρας, η οποία να αποτυπώνει τις ανάγκες τους, ώστε να προχωρήσετε άμεσα στην αναγκαία αναβάθμισή τους, όπου αυτό είναι δυνατόν και στην προμήθεια νέου σύγχρονου εξοπλισμού;
  2. Εξετάζεται η μέσω των περιφερειακών ή και των τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, αλλά και από άλλες χρηματοδοτικές πηγές, η αγορά σύγχρονων Η/Υ και του κατάλληλου software και γενικά η αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών των σχολείων της χώρας;
  3. Πώς σκοπεύετε να καταπολεμήσετε τον ψηφιακό αναλφαβητισμό και να παρέχετε στα παιδιά πρόσβαση στη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία, όταν σε πολλές χώρες της ΕΕ οι μαθητές έχουν laptop και πρόσβαση σε ατομικούς Η/Υ στις τάξεις τους;

Η ερωτώσα βουλευτής

Δείτε επίσης

Εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ από το ΙΕΠ: Εγγραφή και δήλωση μαθημάτων της πλατφόρμας iepx

Επιμόρφωση-Εργαστήρια Δεξιοτήτων 4η περίοδος: Αιτήσεις από Δευτέρα 07 έως 28.02.2022 

Τις εισηγήσεις του ΙΕΠ για την Προγεννητική Αγωγή και την Ελληνική Αγωγή ζητά η Χαρά Κεφαλίδου 

Προβλήματα έφερε η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά: Ερώτηση και ΑΚΕ στη Βουλή 

Εγκύκλιος μεταθέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ 2021-22: Αιτήσεις από 21.02 έως 28.02.2022 

Συνάντηση με Διευθυντή Ειδικής Αγωγής της ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Διορισμοί-Νέα Προκήρυξη ΕΑΕ-Τμήματα Ενταξης-Μεταθέσεις-ΚΕΔΑΣΥ 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply