Τρίτη, 4 Αυγούστου 2020

“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απευθείας μετάδοση μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο: Ψυχολογικές επιπτώσεις στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απευθείας μετάδοση μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο: Ψυχολογικές επιπτώσεις στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς – Αρθρο Κυργιόπουλου Ιωάννη, Σχολικού Ψυχολόγου, Msc, Γ.Γ. ΣΕΕΠΕΑ-ΣΤΕΛΛΑ.

Απευθείας μετάδοση μαθημάτων

Ψυχολογικές επιπτώσεις στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς εξαιτίας της απευθείας μετάδοσης μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο.

Της Προέδρου της Ενωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λαμίας κας Γεωργίας Αθανασίου

Είναι πασιφανές ότι θα δικαιωθούμε και στο θέμα της ζωντανής βιντεοσκόπησης με κάμερες, και η Κυβέρνηση θα πάρει πίσω το κατάπτυστο Νομοσχέδιο της.

Επίσης υπενθυμίζω ότι και η μειοψηφία όταν έχει δυναμική και επιχειρήματα είναι σίγουρο ότι θα κυριαρχήσει αργά ή γρήγορα.

Το άρθρο που ακολουθεί,  συντάχθηκε από Σχολικό Ψυχολόγο που υπηρετεί στην Πόλη μας και πάντα είναι Αρωγός  στην Ένωση Συλλόγων Γονέων κάθε φορά που προκύπτουν θέματα που προβληματίζουν τη Σχολική Κοινότητα  και μας συνδράμει με την επιστημονική του αρτιότητα.

Το άρθρο

«Μια σειρά ερευνών κυρίως στο τομέα της Κοινωνικής Ψυχολογίας καταδεικνύουν ότι η επίγνωση της παρατήρησης επηρεάζει δυσμενώς τη φυσική διαδικασία της παρατηρούμενης συμπεριφοράς.

Επιπλέον η διδασκαλία και οι αντιδράσεις των μαθητών αποτελούν μια ζωντανή διαδικασία, που χάνει τον οποιοδήποτε αυθορμητισμό της, όταν βιντεοσκοπείται από ηλεκτρονικά μέσα.

Ο γνωρίζων ότι βιντεοσκοπείται  υιοθέτει μια αμυντική στάση και ανησυχεί για τις πιθανές επιπτώσεις μια άστοχης απάντησής του ή ενός άκαιρου σχολίου του.

Ειδικότερα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με συναισθηματικές δυσκολίες (χαμηλή αυτοεκτίμηση, ντροπαλότητα) η βιντεοσκόπηση φαίνεται να αμβλύνει τις υφιστάμενες δυσκολίες τους και να επιβαρύνει τη ψυχοσυναισθηματική τους ισορροπία.

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της παιδαγωγικής διαδικασίας, περιορίζεται η παιδαγωγική και διδακτική ελευθερία και η διδασκαλία κινδυνεύει να πάρει το χαρακτήρα μιας στείρας-άγονης διαδικασίας, όπου εκλείπει το στοιχείο της γνησιότητας και του αυθορμητισμού, πρωτογενή στοιχεία της μαθησιακής διαδικασίας.

Κλείνοντας, η διδασκαλία είναι μία ζωντανή διαδικασία, που βασίζεται στη δημιουργία ενός κλίματος εμπιστοσύνης και οικειότητας και προάγεται και μέσω των λαθών που κάνουν οι μαθητές. Τα παιδιά στην τάξη θα πρέπει να νιώθουν άνετα και ασφαλή.

Είναι βέβαιο ότι οι συνεσταλμένοι μαθητές καθώς και οι μαθητές με μέτρια σχολική επίδοση θα απομονωθούν ακόμη περισσότερο και πιθανή μπορεί να είναι και η αύξηση κρουσμάτων ηλεκτρονικού εκφοβισμού (cyber bullying) από τη στιγμή που δεν κατοχυρώνεται η ασφάλεια και το απόρρητο της απευθείας μετάδοσης μαθημάτων σε πραγματικό χρόνο.

ΠΗΓΗ : Κυργιόπουλος Ιωάννης, Σχολικός Ψυχολόγος, Msc, με Εξειδίκευση στις Μαθησιακές Δυσκολίες, Εργαζόμενος στο ΚΕΣΥ Φθιώτιδας.

Λέμε ΟΧΙ στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Λέμε ΟΧΙ στις ΚΑΜΕΡΕΣ μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας

Υπερασπιζόμαστε τη Δημοκρατία, το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς  και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας .

Για το Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Χ. ΓΕΩΡΓΙΑ

 Δείτε

Ζωντανή μετάδοση μαθημάτων: Παράθεση νομικού πλαισίου
ΟΛΜΕ για κάμερες στην τάξη: Να μην υλοποιηθεί η Απόφαση-Κινήσεις να ανατραπεί το νομοθέτημα
Ζωντανή μετάδοση μαθημάτων: Παράθεση νομικού πλαισίου
Υπουργείο για ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Οι μάσκες, καίτοι εν μέσω πανδημίας, έπεσαν
Η Απάντηση ΕΠΕΚΕ ΣΥΡΙΖΑ στο Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ για τις κάμερες: Δεν πρόκειται για “καινοτομία”, αλλά για ένα βαθιά αντιπαιδαγωγικό μέτρο
ΔΑΚΕ για κάμερες στην τάξη: Live streaming στα σχολεία… “Δεν θα πάρουμε”

 Δείτε σχετικά

Τροπολογία για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πραγματικό χρόνο ταυτόχρονα με τη φυσική τάξη και άδεια ειδικού σκοπού
Απόσυρση τροπολογίας “μπιγκ μπραδερ στην τάξη” ζητούν οι Τομεάρχες Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη
Ενωση Διευθυντών για κάμερες στην τάξη: Αμεση κατάργηση της διάταξης
Ανακοινώσεις για κάμερες στην τάξη: Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς & Προοδευτικά Ρεύματα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση