Από που θα χρηματοδοτηθούν οι αλλαγές στην εκπαίδευση που σχεδιάζει το Υπουργείο Παιδείας – Τι απάντησε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κυριάκος Πιερρακάκης σε σχετική ερώτηση.
Από που θα χρηματοδοτηθούν οι αλλαγές στην εκπαίδευση
Στο συνέδριο “Η Ελλάδα Μετά” του E-κύκλος συζήτησε με την δημοσιογράφο Κάτια Μακρή για τις μεταρρυθμίσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε πως πριν το τέλος της χρονιάς θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια και σύντομα θα δρομολογηθούν αλλαγές στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Δείτε
Σε ερώτηση της δημοσιογράφου αν υπάρχουν τα χρήματα για να υλοποιηθούν όλες αυτές οι μεταρρυθμίσεις, και αν πρέπει να υπάρξει προτεραιότητα στην Παιδεία, καθότι το 2022 η Ελλάδα ήταν στη 18η θέση σε 27 κράτη μέλη, με 4,2 του ΑΕΠ για την Παιδεία, ο Υπουργός απάντησε πως οι πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μια πολύ σημαντική πηγή χρηματοδότησης, πέραν των υπαρχόντων Ευρωπαϊκών κοινοτικών κονδυλίων και του κρατικού προϋπολογισμού.
Αναλυτικά είπε:
“Η προτεραιότητα και η προτεραιοποίηση αντανακλάται σε πολλά στοιχεία. Την τελευταία τετραετία είχαμε 28.000 μόνιμους διορισμούς, πρώτη φορά παραπάνω από τις αφυπηρετήσεις καθηγητών και δασκάλων. Πέραν τούτου υπάρχει το Ταμείο Ανάκαμψης, το οποίο είναι ευλογία, είναι ένα σχέδιο Μάρσαλ για την εποχή μας για να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε μια σειρά από προτεραιότητες που υπό άλλες συνθήκες δεν θα μπορούσαμε από κοινού με τα Ευρωπαϊκά κοινοτικά κονδύλια που έχουμε ή τον κρατικό προϋπολογισμό. Στα Επαγγελματικά Εργαστήρια για παράδειγμα δίνουμε 104.000.000 ευρώ για να αλλάξουμε όλο τον εξοπλισμό τους. Χωρίς το Ταμείο Ανάκαμψης αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί. Αρα σε αυτή την ανάλυση θα πρέπει να εντάξει και αυτές τις χρηματοδοτήσεις. Αν πάρει κανείς τις τεχνολογικές δαπάνες, χώρια την έρευνα όπου θα είναι τεράστιο το ποσό που θα δώσουμε, τους διαδραστικούς πίνακες, τα ρομποτικά εργαστήρια, τα επαγγελματικά εργαστήρια, είναι πάρα πολύ σημαντική αυτή η επένδυση υποδομών που γίνεται. Ομως θα πρέπει να γίνει και σε άλλα πράγματα. Δεν φτάνει. Και είναι δεδομένο ότι όλα αυτά που είπα είναι ο δεύτερος ρόλος. Ο πρώτος ρόλος είναι ο εκπαιδευτικός, ο καθηγητής, ο δάσκαλος, εκεί είναι ο πυρήνας της διαδικασίας και εκεί χρειάζονται θεσμικές μεταβολές και μεταρρυθμίσεις οι οποίες είναι αναγκαίες για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε το επίπεδο σπουδών “.
Δείτε επίσης
Πιερρακάκης για ανακοίνωση ΟΛΜΕ: Ο αντισημιτισμός είναι απέναντι στις αξίες που υπηρετούμε
Τι αλλάζει στην Επαγγελματική Εκπαίδευση: Οι 3 άξονες και οι 6 πυλώνες του νέου νομοθετικού πλαισίου
Πρόεδρος ΑΣΕΠ-διοριστέοι 2008: “Δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι ο επιτυχών είναι και διοριστέος”
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/apo-poy-tha-chrimatodotithoyn-oi-allages-stin-ekpaideysi-poy-schediazei-to-ypoyrgeio-paideias/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.