“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απόφαση Πανελλαδικών: Τι θα ισχύσει φέτος-συντελεστές βαρύτητας-υπολογισμός μορίων | ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απόφαση Πανελλαδικών: Τι θα ισχύσει για φέτος – καθορισμός του τρόπου πρόσβασης και επιλογής των υποψηφίων – συντελεστές βαρύτητας – υπολογισμός μορίων | ΦΕΚ.

Απόφαση Πανελλαδικών

Η Απόφαση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Νίκης Κεραμέως, αναφορικά με όλες τις λεπτομέρειες της διαδικασίας για την διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2020, οι οποίες θα εφαρμοσθούν για πρώτη φορά, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ B 643 – 27.02.2020.

Συγκεκριμένα η Απόφαση έχει θέμα:

Πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, διαδικασίες και όργανα σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου από το 2020 και εφεξής, με το «νέο» σύστημα του ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 100 του ν. 4610/2019 (ΦΕΚ 70 Α΄) και με το άρθρο 165 του ν. 4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α΄) και περιλαμβάνει:

A. Τον καθορισμό του τρόπου πρόσβασης και επιλογής των υποψηφίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου,

Β. Tον καθορισμό των διαδικασιών σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου από το 2020 και εφεξής, με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 100 του ν. 4610/2019 (ΦΕΚ 70 Α΄) και με το άρθρο 165 του ν. 4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α΄), που αφορούν:

  • Tον τόπο και χρόνο διεξαγωγής των εξετάσεων,
  • το πρόγραμμα εξετάσεων,
  • τον τρόπο διατύπωσης και διαβίβασης των θεμάτων,
  • τον τρόπο ορισμού και τις υποχρεώσεις των επιτηρητών,
  • τις υποχρεώσεις των υποψηφίων κατά τη διάρκεια της εξέτασης,
  • τον τρόπο βαθμολόγησης και αναβαθμολόγησης των γραπτών,
  • τον τρόπο φύλαξής τους, καθώς και
  • τον τρόπο ορισμού των βαθμολογικών κέντρων και γνωστοποίησης των τελικών βαθμών των γραπτών,
  • όπως και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια που αφορά στην εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,

Γ. Τη σύσταση και συγκρότηση των αναγκαίων ατομικών και συλλογικών οργάνων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο για την προετοιμασία, οργάνωση, διεξαγωγή, συντονισμό, εποπτεία και έκδοση αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων Γενικού Λυκείου από το 2020 και εφεξής, με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση του ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 100 του ν. 4610/2019 (ΦΕΚ 70 Α΄) και με το άρθρο 165 του ν. 4635/2019 (ΦΕΚ 167 Α΄) με τις αντίστοιχες για καθένα αρμοδιότητες, ως ακολούθως:….

Συντελεστές Βαρύτητας ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών

1. Για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ενός ή περισσοτέρων ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών, όπως αυτά έχουν οριστεί με την αριθμ. Φ.253/128314/Β6/2002 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1538 Β΄/2002) «Ορισμός των Τμημάτων … για την εισαγωγή στα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικά μαθήματα ή πρα- κτικές δοκιμασίες …», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι συντελεστές του ειδικού μαθήματος ή των πρακτικών δοκιμασιών κατά περίπτωση είναι:

i. Δύο (2) για τα Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση στα ειδικά μαθήματα:
  • «Ελεύθερο Σχέδιο» και «Γραμμικό Σχέδιο»
  • «Αρμονία» και
  • «Έλεγχος Μουσικών Ακουστικών Ικανοτήτων».
ii. Δύο (2) για τα Τμήματα:
  • Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών,
  • Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου,
  • Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού.
iii. Ένα (1) για όλες τις λοιπές Σχολές και Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα ξένης γλώσσας, με την επιφύλαξη της περίπτωσης ii του παρόντος άρθρου.
Τρόπος υπολογισμού μορίων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

1. Ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου/ας για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του ν. 4186/2013 (Α’ 193), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 100 του ν. 4610/2019 (Α΄70) και αντικαταστάθηκε εκ νέου με το άρθρο 165 του ν. 4635/2019 (Α’ 167).

Ο βαθμός κάθε πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος εκφράζεται στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου.

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 υπολογίζεται μόνο ο μέσος όρος των τεσσάρων (4) πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

Για τον υπολογισμό του συνολικού αριθμού μορίων ο ανωτέρω μέσος όρος πολλαπλασιάζεται επί χίλια (1.000).

2. Προκειμένου για Σχολές ή Τμήματα για τα οποία απαιτείται εξέταση ειδικού μαθήματος ή πρακτικών δοκιμασιών ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου/ας γίνεται ως εξής:

Στο σύνολο μορίων της προηγούμενης παραγράφου, προστίθενται τα μόρια που προκύπτουν από το γινόμενο του βαθμού του υποψηφίου/ας στο απαιτούμενο ειδικό μάθημα ή στις πρακτικές δοκιμασίες με τον αντίστοιχο συντελεστή κατά περίπτωση, πολλαπλασιασμένο επί το εκατό (100).

Κατά την εφαρμογή της παρούσας διάταξης:

i) Βαθμός ειδικού μαθήματος είναι ο γραπτός βαθμός που σημείωσε στην απαιτούμενη εξέταση ο υποψήφιος μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου.

Για τις περιπτώσεις που εξετάζονται δύο ειδικά μαθήματα, είναι ο μέσος όρος των βαθμών των δύο ειδικών μαθημάτων.

Ο μέσος όρος υπολογίζεται μετά την αναγωγή των βαθμών των δύο μαθημάτων στην εικοσάβαθμη κλίμακα και εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Στην περίπτωση που υποψήφιος/α έχει εξετασθεί σε περισσότερες από μία ξένες γλώσσες, τότε ως βαθμός στο μάθημα της ξένης γλώσσας, για τα τμήματα που απαιτούν εξέταση σε μία από τις ξένες γλώσσες από αυτές που εξετάστηκε, λαμβάνεται υπόψη ο μεγαλύτερος βαθμός από αυτούς που πέτυχε στις ξένες αυτές γλώσσες.

ii) Βαθμός πρακτικών δοκιμασιών είναι ο μέσος όρος των βαθμών που αντιστοιχούν στις τρεις δοκιμασίες- αγωνίσματα που διαγωνίστηκε ο υποψήφιος και ο οποίος εκφράζεται με προσέγγιση εκατοστού.

Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση δεκάτου, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε, αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο, παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5), παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του πρώτου δεκαδικά ψηφία.

Για τον υπολογισμό του βαθμού με προσέγγιση εκατοστού, στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό προκύπτουν περισσότερα των δύο δεκαδικά ψηφία, τότε, αν το τρίτο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο, παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5), παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πέραν του δεύτερου δεκαδικά ψηφία.

3. Αν ο υποψήφιος/α δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας που επέλεξε να εξετασθεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0).

Για να λάβει μέρος στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 4 Α του ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193 Α΄), όπως προστέθηκε με το άρθρο 100 παρ. 5 του ν. 4610/2019 (ΦΕΚ 70 Α΄) θα πρέπει να έχει συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις σε δύο από τα εξεταζόμενα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που είχε δηλώσει.

4. Για την εισαγωγή στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ισχύει ο τρόπος υπολογισμού μορίων που προβλέπεται από τις διατάξεις της Φ.253/23170/Α5 (ΦΕΚ 504 Β΄/2019) υπουργικής απόφασης όπως κάθε φορά ισχύει.

Δείτε αναλυτικά το ΦΕΚ B 643 – 27.02.2020
Δείτε την Απόφαση στη Διαύγεια

Δείτε ακόμη

Αναστολή λειτουργίας 28 σχολείων: Το ΦΕΚ με τη λίστα και τα χρονικά διαστήματα
Πρόσκληση για Εργαστήρια Δεξιοτήτων από το ΙΕΠ: Σε Φορείς, Οργανισμούς, Επιστημονικά Ιδρύματα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση