Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απόφαση ΣτΕ για Πολιτική Παιδεία και Κοινωνιολογία: Hττα για το Yπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απόφαση ΣτΕ για Πολιτική Παιδεία και Κοινωνιολογία: Hττα για το Yπουργείο Παιδείας σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ – Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να σεβαστεί την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Απόφαση ΣτΕ για Πολιτική Παιδεία και Κοινωνιολογία

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) με την οποία κρίθηκε μη νόμιμη η μείωση και  η κατάργηση της διδασκαλίας των μαθημάτων γενικής παιδείας “Πολιτική Παιδεία” στην Α΄ Λυκείου και “Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία” στη Β´ Λυκείου, ενώ κρίθηκε νόμιμη η επαναφορά του μαθήματος των Λατινικών αντί του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στις εισαγωγικές εξετάσεις για τα ΑΕΙ.

Σύμφωνα με την ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ η απόφαση του ΣτΕ έκρινε παράνομη τη μείωση της Πολιτικής Παιδείας και την αφαίρεση της Κοινωνιολογίας από τα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου και είναι εξευτελιστική για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Επισημαίνει δε πως ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αγωνίστηκε για την επαναφορά των δύο μαθημάτων, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και ερωτήσεις στη Βουλή και καλεί το Υπουργείο Παιδείας να σεβαστεί την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΕΠΕΚΕ Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ

Ήττα για το υπουργείο Παιδείας η απόφαση του ΣτΕ για Κοινωνιολογία και Πολιτική Παιδεία

Η απόφαση του ΣτΕ που έκρινε παράνομη τη μείωση της Πολιτικής Παιδείας και την αφαίρεση της Κοινωνιολογίας από τα ωρολόγια προγράμματα του Λυκείου, είναι εξευτελιστική για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Φυσικά και για τον ίδιο τον πρωθυπουργό, που με λόγια και πράξεις έχει στηρίξει κάθε αντιδραστική και αντιπαιδαγωγική επιλογή της υπουργού του. Δεν πρόκειται βέβαια για κάποιο τυπικό ή διαδικαστικό θέμα.

Οι «μεταρρυθμίσεις» της ΝΔ στην παιδεία είναι βαθιά ιδεολογικές, αξιοποιώντας πλήρως το οπλοστάσιο αντιδραστικών αντιλήψεων της πιο συντηρητικής δεξιάς. Αντιλήψεων που είχαν μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας εδώ και δεκαετίες, όπως η γελοιότητα ότι «η Κοινωνιολογία κάνει τα παιδιά αριστερά».

Πρόκειται για αντιεπιστημονικές, ανιστόρητες και επικίνδυνες απόψεις που προσλαμβάνουν εκπαιδευτικό επίχρισμα και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το οποίο έχει μετατραπεί σε ιμάντα μεταβίβασης της κυβερνητικής πολιτικής αντί να παίζει τον παιδαγωγικό του ρόλο.

Σε κάθε περίπτωση, τα ζητήματα περιεχομένου της εκπαίδευσης δε λύνονται με όρους «νομιμότητας» ή «παρανομίας». Θα έπρεπε να είναι «εκτός της ύλης» του Ανώτατου Δικαστηρίου.

Αυτό υποστηρίζουμε σταθερά, είτε το ΣτΕ αποφασίζει «θετικά» είτε «αρνητικά» σε σχέση με τις απόψεις μας όπως στην περίπτωσης της Κοινωνιολογίας και της Πολιτικής Παιδείας.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αγωνίστηκε για την επαναφορά των δύο μαθημάτων, με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις και ερωτήσεις στη Βουλή. Πλέον, καλεί την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να σεβαστούν την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Η διορισμένη ηγεσία του ΙΕΠ, αν είχε την ελάχιστη αξιοπρέπεια, θα έπρεπε να έχει παραιτηθεί χτες.

Το κρίσιμο βέβαια είναι άλλο: η εκπαιδευτική κοινότητα, οι μαθητές και οι μαθήτριες, οι γονείς γνωρίζουν καλά πως δεν αρκούν οι δικαστικές αποφάσεις για να σταματήσουν την αντιδραστική Δεξιά από την εργολαβία διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Το πραγματικό τέλος μπορεί να δοθεί μόνο στις εκλογές που έρχονται.

Δείτε σχετικά

Απόφαση ΣτΕ: Μη νόμιμη η κατάργηση 2 μαθημάτων στο Λύκειο-Νόμιμη η επαναφορά των Λατινικών αντί Κοινωνιολογίας 

Δείτε επίσης

Ωρολόγιο πρόγραμμα Ημερήσιου Γενικού Λυκείου: Mαθημάτων των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων 

Απαλλαγή μαθητών από Θρησκευτικά-Φυσική Αγωγή-Μουσική: Oρίζονται όροι και προϋποθέσεις σε Υ.Α 

Τι ισχύει για μαθητικές παρελάσεις-τρόπο επιλογής σημαιοφόρου και παραστατών-Το νομοθετικό πλαίσιο

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply