Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απόφοιτοι Εσπερινών Λυκείων: Με ερώτηση στη Βουλή η Χ. Κεφαλίδου ζητά την άρση της αδικίας σε βάρος τους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απόφοιτοι Εσπερινών Λυκείων: Με ερώτηση στη Βουλή η Χ. Κεφαλίδου ζητά την άρση της αδικίας σε βάρος τους – “Αφήνονται στην τύχη τους χωρίς στήριξη”.

Απόφοιτοι Εσπερινών Λυκείων

Ερώτηση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, σχετικά με την  άρση της αδικίας σε βάρος των αποφοίτων των Εσπερινών Λυκείων.

Επιγραμματικά η Ερώτηση

“Σε ένα δημοκρατικό κράτος η διασφάλιση της δυνατότητας για κοινωνική κινητικότητα, μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης και της δια Βίου Μάθησης, αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και είναι αυτονόητο μέτρο  κοινωνικής δικαιοσύνης.

Αυτό φαίνεται το έχει ξεχάσει εντελώς το Υπουργείο Παιδείας για τους Αποφοίτους των Εσπερινών Λυκείων που αφήνονται στην τύχη τους χωρίς στήριξη.

 Στα Εσπερινά Λύκεια φοιτούν εργαζόμενοι μαθητές με ποικίλη ηλικιακή ταυτότητα που καθημερινά μοχθούν μέσα σε αντίξοες επαγγελματικές και οικογενειακές συνθήκες. Πολλοί από  αυτούς επιθυμούν παράλληλα να συνεχίσουν τις σπουδές τους, ελπίζοντας σε μια “δεύτερη ευκαιρία”.

 Τελικά το Υπουργείο Παιδείας θα άρει την αδικία που υφίστανται αυτοί οι μαθητές που προσπαθούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να έχουν ένα καλύτερο μέλλον ή θα εξακολουθήσουν να είναι αόρατοι;”.

Η Ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή

ΠΡΟΣ: Την Υπουργό  Παιδείας και Θρησκευμάτων,  κ. Ν. Κεραμέως

 Θέμα: Άρση της αδικίας σε βάρος των αποφοίτων των Εσπερινών Λυκείων”

Στα Εσπερινά Λύκεια εγγράφονται και φοιτούν εργαζόμενοι μαθητές με ποικίλη ηλικιακή ταυτότητα. Το δυναμικό των Εσπερινών Λυκείων είναι μαθητές που καθημερινά αγωνίζονται και μοχθούν μέσα σε αντίξοες επαγγελματικές και οικογενειακές συνθήκες να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους και να επιβιώσουν.

Πολλοί από αυτούς επιθυμούν παράλληλα να συνεχίσουν τις σπουδές τους, ελπίζοντας σε μια “δεύτερη ευκαιρία”.

Επειδή ο χρόνος παρακολούθησης των μαθημάτων και μελέτης

ήταν διαφορετικός από αυτόν των μαθητών των ημερήσιων σχολείων, η εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ είχε καθιερώσει ένα επιπλέον έτος παρακολούθησης, ώστε να καλυφθούν οι ώρες διδασκαλίας και να μην υπάρχουν προβλήματα ισοτιμίας των απολυτήριων πτυχίων.

Παράλληλα είχε καθιερωθεί διαφορετική ύλη εξετάσεων και ειδικό ποσοστό για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

μείωσε τον χρόνο φοίτησης στα Εσπερινά Λύκεια  στα 3 χρόνια εξισώνοντας τον με τα ημερήσια Λύκεια, αλλά μη φροντίζοντας για την κάλυψη των ωρών διδασκαλίας.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. «πατώντας» στην ατελή ρύθμιση «εξισώνει», δυσκολεύοντας τους μαθητές που φοιτούν στα εσπερινά Λύκεια, τις προοπτικές εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με το νόμο 4777/2021,

προβλέπονται στις  Πανελλαδικές Εξετάσεις κοινά θέματα, κοινή ύλη και ίδιος τρόπος εξαγωγής σε Ημερήσια και Εσπερινά ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, τροποποιώντας τα μέχρι σήμερα ισχύοντα που προέβλεπαν, δηλαδή  διαφορετική ύλη, διαφορετικά θέματα και εξετάσεις, που σε συνδυασμό με την καθιέρωση Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) για τα Ημερήσια και Εσπερινά  Λύκεια ουσιαστικά ακυρώνει το ειδικό ποσοστό του 1%  και συρρικνώνει τις ελπίδες αυτών των νέων για ένα καλύτερο μέλλον μειώνοντας σημαντικά τις πιθανότητες εισαγωγής των  μαθητών  των Εσπερινών Λυκείων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Επειδή σε ένα δημοκρατικό κράτος

η διασφάλιση της δυνατότητας για κοινωνική κινητικότητα, μέσω της δημόσιας εκπαίδευσης και της δια Βίου Μάθησης, αμβλύνει τις κοινωνικές ανισότητες και αποτελεί αυτονόητο μέτρο  κοινωνικής δικαιοσύνης .

Ερωτάσθε κα Υπουργέ:

Είναι στις προθέσεις σας να επανεξετάσετε την πολιτική για τα Εσπερινά Λύκεια και σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε για να αρθεί η αδικία που υφίστανται οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων;

H Eρωτώσα Βουλευτής

Χαρά Κεφαλίδου

Δείτε επίσης

Εσπερινά Λύκεια-ΕΒΕ: Διαμαρτυρία έξω από το Υπουργείο ενάντια στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής
Πρόγραμμα πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ-ΕΠΑΛ 2021
Αριθμός εισακτέων-Συντελεστές ΕΒΕ σχολών και τμημάτων ΑΕΙ: Οι Υπουργικές Αποφάσεις
Οδηγός επιτυχίας Πανελλαδικών εξετάσεων στις ημέρες Covid -19
Ελάχιστη βάση εισαγωγής για Στρατιωτικές-Αστυνομικές σχολές-ΑΕΝ-Πυροσβεστική-Λιμενικό Σώμα-ΑΣΤΕ
Ορισμός Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής: Eλάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια
Μελέτη επιπτώσεων Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην πρόσβαση στα ΑΕΙ από τον ΣΥΡΙΖΑ
ΦΕΚ: Νόμος 4777-2021 Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας

Πριν φύγετε

Οδικός χάρτης Υπουργείου Παιδείας: Συνολικός προγραμματισμός για τη συνέχιση και λήξη της σχολικής χρονιάς
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση