Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απόφοιτοι ΙΕΚ σε ΑΕΙ με κατατακτήριες εξετάσεις: Τι προβλέπει το άρθρο 43 του νόμου 4763/2020

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απόφοιτοι ΙΕΚ σε ΑΕΙ με κατατακτήριες εξετάσεις: Αρθρο 43 του νόμου 4763/2020 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δ.Β.Μ.

Απόφοιτοι ΙΕΚ σε ΑΕΙ

Στο άρθρο 43 του νόμου 4763/2020 για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Διά Βίου Μάθηση περιλαμβάνεται η διάταξη σύμφωνα με την οποία προβλέπεται η δυνατότητα πρόσβασης αποφοίτων ΙΕΚ, καθώς και του Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας, στα ΑΕΙ.

Η δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ θα γίνεται μέσω κατατακτηρίων εξετάσεων σε τρία (3) μαθήματα του προγράμματος σπουδών του τμήματος υποδοχής, που θα διενεργούνται με την επιμέλεια των ΑΕΙ.

Ολα αυτά εφόσον οι υποψήφιοι έχουν πιστοποίηση από τον αρμόδιο ΕΟΠΠΕΠ.

_____________________

Δείτε αναλυτικά το άρθρο 43 του νόμου 4763/2020
Πρόσβαση στο Επίπεδο έξι του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων
1. Απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας,

που ύστερα από επιτυχή εξέταση πιστοποίησης αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης κατέχουν Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ή ισότιμο τίτλο, δύνανται να κατατάσσονται σε τμήματα Α.Ε.Ι. συναφούς ειδικότητας με αυτήν του ανωτέρω διπλώματος.

2. Οι ως άνω κάτοχοι Διπλώματος

Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, προ της εγγραφής τους στο Ι.Ε.Κ. πρέπει απαραιτήτως να είναι και κάτοχοι Απολυτηρίου Λυκείου.

3. Η επιλογή των υποψήφιων

για κατάταξη αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις, που διενεργούνται με την επιμέλεια του Α.Ε.Ι. κατά τον ίδιο χρόνο και τόπο με τις κατατακτήριες εξετάσεις του άρθρου 15 του ν. 3404/2005 (Α ́ 260) και αφορούν εξέταση με θέματα ανάπτυξης σε τρία (3) μαθήματα του προγράμματος σπουδών του τμήματος υποδοχής.

Στην επιλογή των υποψηφίων με εξετάσεις πρέπει να διασφαλίζονται η διαφάνεια και το αδιάβλητο της διαδικασίας.

Η σειρά επιτυχίας των υποψηφίων καθορίζεται από το άθροισμα της βαθμολογίας όλων των μαθημάτων που εξετάζονται.

Στη σειρά αυτήν περιλαμβάνονται όσοι έχουν συγκεντρώσει συνολική βαθμολογία τουλάχιστον τριάντα (30) μονάδες και με την προϋπόθεση ότι έχουν συγκεντρώσει δέκα (10) μονάδες τουλάχιστον σε καθένα από τα τρία (3) μαθήματα.

Η κατάταξη γίνεται κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας μέχρι να καλυφθεί το προβλεπόμενο ποσοστό.

4. Με απόφαση της Συνέλευσης του τμήματος υποδοχής,

οι υποψήφιοι που κατατάσσονται μπορούν να απαλλαγούν, ύστερα από αίτησή τους, της υποχρέωσης εγγραφής και παρακολούθησης της διδασκαλίας των μαθημάτων προγράμματος σπουδών, υποχρεωτικών και υποχρεωτικής ή ελεύθερης επιλογής, το περιεχόμενο των οποίων είχαν διδαχθεί πλήρως ή επαρκώς στην ειδικότητα Ι.Ε.Κ. ή Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας προέλευσης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να απαλλαγούν από την υποχρέωση εξέτασης σε αυτά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο πρόγραμμα σπουδών.

Από την υποχρέωση εξέτασης εξαιρούνται τα μαθήματα, στα οποία εξετάσθηκαν για την κατάταξή τους.

5. Οι κατατακτήριες εξετάσεις για τους αποφοίτους Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας

διέπονται αποκλειστικά από τις διατάξεις του παρόντος. Δεν εφαρμόζονται το άρθρο 15 του ν. 3404/2005 και η υπό στοιχεία Φ2/121871/Β3/3-11-2005 απόφαση της Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β ́ 1517).

Δείτε σχετικά

Νόμος 4763/2020-Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και ΔΒΜ-ΦΕΚ A 254-21.12.2020
Απάντηση Υπουργείου Παιδείας στον ΣΥΡΙΖΑ για τα πτυχία κολεγίων και την εισαγωγή στα ΑΕΙ αποφοίτων ΙΕΚ
Τσίπρας: Σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για τα πτυχία κολεγίων και την εγγραφή αποφοίτων στα επιμελητήρια
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply