Σάββατο, 22 Ιουνίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απόφοιτοι Ψυχολογίας εξωτερικού: Σχετικά με την πρακτική άσκηση στην Ελλάδα για αναγνώριση ισοτιμίας και αντιστοιχίας του πτυχίου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απόφοιτοι Ψυχολογίας εξωτερικού: Σε τέλμα σχετικά με την Πρακτική τους Άσκηση στην Ελλάδα όσον αφορά στην αναγνώριση της ισοτιμίας και της αντιστοιχίας του πτυχίου τους – Ερώτηση στη Βουλή.

Απόφοιτοι Ψυχολογίας εξωτερικού

Ερώτηση της Βουλευτού της Ελληνικής Λύσης κας Σοφίας Ασημακοπούλου, κατατέθηκε στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου με θέμα: “Σε τέλμα βρίσκονται οι απόφοιτοι Ψυχολογίας Πανεπιστημίων του εξωτερικού σχετικά με την Πρακτική τους Άσκηση στην Ελλάδα όσον αφορά στην αναγνώριση της ισοτιμίας και της αντιστοιχίας του πτυχίου τους”.

Η Βουλευτής ρωτά το ΥΠΑΙΘ αν σκοπεύει να επιλύσει άμεσα το αδιέξοδο της μη δυνατότητας πραγματοποίησης πρακτικής άσκησης, που ταλαιπωρεί τους απόφοιτους Ψυχολογίας από Πανεπιστήμια του εξωτερικού, λαμβάνοντας την κατάλληλη πρόνοια, ούτως ώστε να μην βρίσκονται οι εν λόγω μετέωροι και «όμηροι» των διοικήσεων των ελληνικών ΑΕΙ, όσον αφορά στην αναγνώριση της ισοτιμίας και της αντιστοίχισης του πτυχίου τους προς τα πτυχία Ψυχολογίας που χορηγούνται στα ελληνικά ΑΕΙ, μη εντασσόμενοι στο επί τούτου λογισμικό «Άτλας» προς εκτέλεση πρακτικής άσκησης με τους ίδιους όρους υπό τους οποίους εξυπηρετούνται σχετικά οι εντός Ελλάδος συνάδελφοί τους.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 22/09/2022

Της: Σοφίας – Χάιδως Ασημακοπούλου, Βουλευτού Β΄ Πειραιά

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Σε τέλμα βρίσκονται οι απόφοιτοι Ψυχολογίας Πανεπιστημίων του εξωτερικού σχετικά με την Πρακτική τους Άσκηση στην Ελλάδα όσον αφορά στην αναγνώριση της ισοτιμίας και της αντιστοιχίας του πτυχίου τους»

Κυρία Υπουργέ, Σύμφωνα με σχετική απόφαση του φορέα αναγνώρισης πτυχίων του εξωτερικού, Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π., όσον αφορά στα πτυχία Ψυχολογίας, οι σχετικοί πτυχιούχοι, προκειμένου για την αναγνώριση της ισοτιμίας και της αντιστοίχισης του πτυχίου τους προς το αντίστοιχο της Ψυχολογίας των ελληνικών ΑΕΙ, θα πρέπει να προσκομίζουν αναλυτική περιγραφή εκπόνησης Πρακτικής Άσκησης στην Ψυχολογία. Όπως αναφέρεται, μάλιστα, στην σχετική απόφαση:

«Σύμφωνα με απόφαση των αρμοδίων Οργάνων Διοίκησης του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. (Πρακτικό Α’Α Τμήματος της συνεδρίασης της 4ης Οκτωβρίου 2019), οι κάτοχοι τίτλων που αιτούνται από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. την αυτοτελή ή μετά από συνεκτίμηση αναγνώριση ισοτιμίας και αντιστοιχίας προς Πτυχίο Ψυχολογίας Ελληνικού Α.Ε.Ι., θα πρέπει – μεταξύ των απαραίτητων δικαιολογητικών του φακέλου τους – να μεριμνούν και για την προσκόμιση αναλυτικής περιγραφής εκπόνησης Πρακτικής Άσκησης στην Ψυχολογία, επειδή για την απόκτηση του βασικού τίτλου Ψυχολογίας της ημεδαπής απαιτείται συγκεκριμένος αριθμός ωρών Πρακτικής Άσκησης (τουλάχιστον 120) υπό εποπτεία ψυχολόγου».

Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του Παντείου Πανεπιστημίου αναφέρεται ότι:

«Η Πρακτική Άσκηση στην Ψυχολογία αποτελεί υποχρεωτικό μάθημα για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες του τμήματος που βρίσκονται στο τέταρτο έτος των σπουδών τους ή είναι επί πτυχίω. Στο πλαίσιο του προγράμματος παρέχεται η δυνατότητα πρακτικής άσκησης σε περίπου 80 διαφορετικούς φορείς, κυρίως, του δημοσίου τομέα. Κάθε νέο ακαδημαϊκό έτος, η λίστα των συνεργαζόμενων φορέων επικαιροποιείται και τα διαθέσιμα πλαίσια πρακτικής άσκησης εμπλουτίζονται, ώστε οι ακαδημαϊκές γνώσεις των φοιτητών να συναντούν και να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες επαγγελματικές συνθήκες και προοπτικές».

Σύμφωνα, όμως, με σχετικές καταγγελίες από αποφοίτους Ψυχολογίας πανεπιστημίων του εξωτερικού, που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση στην Ελλάδα, προκειμένου να υπάρξει αναγνώριση της σχετικής αντιστοίχισης και ισοτιμίας του πτυχίου τους, η απάντηση του Παντείου Πανεπιστημίου είναι ότι οι αιτήσεις αυτές δεν προχωρούν, με αποτέλεσμα, οι απόφοιτοι αυτοί να βρίσκονται σε τέλμα.

Υποστηρίζουν οι κάτοχοι πτυχίων Ψυχολογίας του εξωτερικού, επίσης ότι, όσοι φοιτητές σπουδάζουν στο αντίστοιχο Τμήμα Ψυχολογίας, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, πραγματοποιούν, άμεσα, την πρακτική τους άσκηση, μέσω της επί τούτου πλατφόρμας του λογισμικού «Άτλας», ενώ, δεν ισχύει κάτι τέτοιο και για όσους έχουν αποφοιτήσει από πανεπιστήμια του εξωτερικού, με αποτέλεσμα, όχι μόνο να μη μπορούν να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους και να αναγνωρίσουν το πτυχίο τους οι κάτοχοι πτυχίων Ψυχολογίας του εξωτερικού, αλλά συνακολούθως, να μη μπορούν να ασκήσουν το επάγγελμα που σπούδασαν στην χώρα μας.

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

Σκοπεύετε να επιλύσετε άμεσα το αδιέξοδο της μη δυνατότητας πραγματοποίησης πρακτικής άσκησης, που ταλαιπωρεί τους απόφοιτους Ψυχολογίας από πανεπιστήμια του εξωτερικού, λαμβάνοντας την κατάλληλη πρόνοια, ούτως ώστε να μην βρίσκονται οι εν λόγω μετέωροι και «όμηροι» των διοικήσεων των ελληνικών ΑΕΙ, όσον αφορά στην αναγνώριση της ισοτιμίας και της αντιστοίχισης του πτυχίου τους προς τα πτυχία Ψυχολογίας που χορηγούνται στα ελληνικά ΑΕΙ, μη εντασσόμενοι στο επί τούτου λογισμικό «Άτλας» προς εκτέλεση πρακτικής άσκησης με τους ίδιους όρους υπό τους οποίους εξυπηρετούνται σχετικά οι εντός Ελλάδος συνάδελφοί τους;

Η Ερωτώσα Βουλευτής

Δείτε επίσης

Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών: Ερώτηση στη Βουλή για τη λήψη μέτρων από το ΥΠΑΙΘ 

Πόρισμα για την Ειδική Αγωγή από τον ΣτΠ: Προβλήματα ένταξης, ελλείμματα στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήμ. Ενταξης 

Αντιστοίχιση πτυχίων των πρώην ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά με πτυχία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής – Ερώτηση στη Βουλή 

 Προχωράει άμεσα η αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Επίκειται έκδοση Υπουργικής Απόφασης και Εγκυκλίου

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση