Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών ΠΕ04-Φυσικών Επιστημών από Προγράμματα/Δομές της εκπαίδευσης: Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών ΠΕ04-Φυσικών Επιστημών από Προγράμματα/Δομές της εκπαίδευσης: Ερώτηση στη Βουλή από την Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου.

Αποκλεισμός εκπαιδευτικών ΠΕ04

Αποκλείονται οι εκπαιδευτικοί του κλάδου “ΠΕ04 – Φυσικών Επιστημών” από τρία προγράμματα/εκπαιδευτικές δομές της δημόσιας εκπαίδευσης, θεωρεί η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου, καταθέτοντας σχετική Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, με την οποία ρωτά, μεταξύ άλλων, την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Ν. Κεραμέως:

1. Με ποιο σκεπτικό δεν προσφέρονται τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών στις μαθήτριες και στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., στα πλαίσια της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

2. Με ποιο σκεπτικό δεν διδάσκονται οι Φυσικές Επιστήμες στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

3. Αν είναι στις προθέσεις της η εισαγωγή θεμάτων των Φυσικών Επιστημών η σχετική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών του κλάδου “ΠΕ04”, για την αναβάθμιση και την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 09-11-2022

Της: ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑΣ – ΧΑΪΔΩΣ Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Αποκλεισμός του κλάδου “ΠΕ04 – Φυσικών Επιστημών” από τρία προγράμματα/εκπαιδευτικές δομές της δημόσιας εκπαίδευσης»

Κυρία Υπουργέ,

Σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. Φ.MNAE/114694/Δ4/2022 – ΦΕΚ 4958/Β/21-9-2022, η Εναλλακτική Ενισχυτική Διδασκαλία, που διενεργείται στο πλαίσιο της υλοποίησης της πράξης: «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.-Υποστήριξη σχολικών μονάδων ΕΠΑ.Λ.», αφορά μόνο στα Μαθηματικά και στα Νέα Ελληνικά και όχι στις Φυσικές Επιστήμες, που διδάσκονται στα ΕΠΑ.Λ. (Φυσική, Χημεία, Βιολογία).

Επίσης, δεν διδάσκονται οι Φυσικές Επιστήμες στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (άρθρο 4, παρ.3 της Κ.Υ.Α. 139654 /ΓΔ4/2017 – ΦΕΚ 2985/Β/30-8-2017).

Τέλος, όσον αφορά στα Ε.Ε.Ε.ΕΚ. της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, αφενός, απουσιάζουν παντελώς οι φυσικές επιστήμες, αφετέρου, τα Μαθηματικά τα έχουν ως ανάθεση οι κλάδοι «ΠΕ70 – Δάσκαλοι» και «ΠΕ71 – Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής» και όχι ο κλάδος «ΠΕ04 – Φυσικών Επιστημών», όπως ισχύει για τα Γυμνάσια της Γενικής Εκπαίδευσης (ο κλάδος «ΠΕ04 – Φυσικών Επιστημών» έχει δικαίωμα να διδάξει Μαθηματικά, ενώ οι «Φυσικοί – ΠΕ04.01» μπορούν, ως Β’ Ανάθεση, καθώς και οι υπόλοιπες ειδικότητες του «ΠΕ04», ως Γ’ Ανάθεση).

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Με ποιο σκεπτικό δεν προσφέρονται τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών στις μαθήτριες και στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ., στα πλαίσια της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας;

2. Θεωρείτε ότι δεν είναι απαραίτητα ως γνωστικά αντικείμενα στις μαθήτριες και στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. τα ανωτέρω μαθήματα ή ότι οι μαθητές τα έχουν κατανοήσει από το Γυμνάσιο;

3. Με ποιο σκεπτικό δεν διδάσκονται οι Φυσικές Επιστήμες στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης;

4. Είναι στις προθέσεις σας η εισαγωγή θεμάτων των Φυσικών Επιστημών στα ανωτέρω εκπαιδευτικά ιδρύματα και η σχετική αξιοποίηση των εκπαιδευτικών του κλάδου «ΠΕ04», με σκοπό την αναβάθμιση και την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών των Ε.Ε.Ε.ΕΚ της Δευτεροβάθμιας Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης, όπως το αναφέρατε, στην απάντηση που μας δώσατε στην Κοινοβουλευτική Ερώτηση με αρ. πρωτ.: 3549/25-2-2022;

Δείτε επίσης

Εκφοβισμός εκπαιδευτικών: Ερώτηση στη Βουλή για την παραίτηση καθηγητή ΕΠΑΛ 

Μείωση μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στα Λύκεια χωρίς αιτιολόγηση: Ερώτηση στη Βουλή

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply