Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αποκλεισμός Ιταλικής Γλώσσας από e -ΚΠγ: Επιστολή της Rosaria Gulisano, διδάσκουσας στο ΑΠΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αποκλεισμός Ιταλικής Γλώσσας από e -ΚΠγ: Επιστολή της Rosaria Gulisano διδάσκουσας στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ.

Αποκλεισμός Ιταλικής Γλώσσας από e -ΚΠγ

Λάβαμε και δημοσιεύουμε την επιστολή της κας Rosaria Gulisano, η οποία διδάσκει Ιταλικά στο Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, αναφορικά με πιθανό αποκλεισμό της Ιταλικής γλώσσας από την πιστοποίηση e -ΚΠγ.

Η επιστολή
Αδικαιολόγητος αποκλεισμός της Ιταλικής Γλώσσας από το e -ΚΠγ

Προς μεγάλη μου έκπληξη, ενημερώθηκα ότι στις “Έξυπνες” εξετάσεις μέσω Ηλεκτρονικών Υπολογιστών για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, που ετοιμάζει η υπουργός Παιδείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, η Ιταλική γλώσσα δεν θα συμπεριληφθεί στις προσφερόμενες για πιστοποίηση γλώσσες.

Υπήρξα απο τη γέννηση του θεσμού του ΚΠΓ

μάρτυρας της συμβολής της Ιταλικής στην επιτυχία του εγχειρήματος, η οποία βασίστηκε στις άοκνες προσπάθεις του καθηγητή Αντώνη Τσοπάνολγου, ο οποίος αγωνίστηκε πραγματικά, για να συμπεριληφθεί η Ιταλική Γλώσσα στις γλώσσες του συστήματος ΚΠΓ.

Είδα από κοντά τα πρώτα δειλά βήματα της γλώσσας στην αρχή,

τα οποία σταδιακά γινόταν όλο και πιο σταθερά, χάρη στη συστηματική δουλειά του προσωπικού που προετοίμασε το υλικό των εξετάσεων, με επικεφαλής τους καθηγητές κ.κ. Τσοπάνογλου και Βεντούρη.

Είδα τα μάτια του καθηγητή Αντώνη Βεντούρη

ο οποίος συνέχισε με την ίδια αφοσίωση το έργο του συνταξιούχου πλέον καθηγητή Αντώνη Τσοπάνογλου, να λάμπουν από χαρά, βλέποντας τον αριθμό των υποψηφίων για την πιστοποίηση της ιταλομάθειας στο ΚΠΓ να αυξάνεται, αριθμός που σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Υπουργείο Παιδείας, από το 2003 έως σήμερα, έφτασε τα 48.353 άτομα, κατατάσσοντας τη γλώσσα μου, την Ιταλική γλώσσα, μεταξύ των πλέον διαδεδομένων ξένων γλωσσών στην Ελλάδα.

Δεν θα πρέπει μάλιστα να ξεχνούμε ότι

ακόμη και στα χρόνια της μεγάλης οικονομικής κρίσης, το ΚΠΓ κατάφερε να είναι το σύστημα με τη μεγαλύτερη ζήτηση για την πιστοποίηση της ιταλικής γλώσσας, με περισσότερους από 27.000 υποψηφίους από το 2009 έως το 2019.

Αναρωτιέμαι λοιπόν: γιατί; Ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτόν τον αποκλεισμό;

Μήπως δεν αποφέρει έσοδα στο Κράτος;

Οι αιτήσεις εγγραφής για την πιστοποίηση της Ιταλικής γλώσσας αυξάνονται συνεχώς

και τα ταμεία του Ελληνικού κράτους μόνο να επωφεληθούν μπορούν από αυτό. Επιπλέον, σίγουρα δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τα στατιστικά στοιχεία των επαναλαμβανόμενων ερευνών που πραγματοποιήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν, τα οποία επιβεβαιώνουν το πόσο σημαντική είναι για τους Έλληνες, η πιστοποιημένη γνώση της Ιταλικής γλώσσας, που επιτρέπει την περαιτέρω ανάπτυξη και ενίσχυση των επαγγελματικών σχέσεών τους με την Ιταλία στους τομείς της οικονομίας, του τουρισμού και του πολιτισμού, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά τους σταθερούς δεσμούς μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.

Μήπως δεν υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον για εκμάθηση της γλώσσας; Μήπως δεν είναι αρκετά διαδεδομένη;

Τα αποτελέσματα διεθνών ερευνών και μελετών καταμαρτυρούν ότι η Ιταλική γλώσσα οι ξένοι που μαθαίνουν την ιταλική αυξάνονται όλο και περισσότερο, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση μεταξύ των πλέον διαδεδομένων ξένων γλωσσών στον κόσμο, ενώ ο σχετικός αριθμός των ενδιαφερομένων στην Ελλάδα επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον των Ελλήνων για την Ιταλική γλώσσα και τον πολιτισμό.

Ίσως οι ιθύνοντες του Υπουργείου δεν έλαβαν υπόψη το γεγονός ότι

μεταξύ των στόχων και των σκοπών της Ευρωπαϊκής πολιτικής του Συμβουλίου της Ευρώπης, που εκφράζονται μέσα στο Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες (CEFR), αναφέρονται ξεκάθαρα τα εξής: οι οργανισμοί πιστοποίησης πρέπει να λάβουν υπόψη ότι “ο κύριος σκοπός τους, είναι να παράσχουν μία μέθοδο για την εξακρίβωση και τη μετάδοση γνώσεων που ισχύει για όλες τις γλώσσες της Ευρώπης” και ότι “μόνο η καλύτερη γνώση των σύγχρονων ευρωπαϊκών γλωσσών, θα μπορεί να διευκολύνει την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ πολιτών που μιλούν διαφορετική μητρική γλώσσα, καθώς και να διευκολύνει την κινητικότητα, την αμοιβαία κατανόηση και τη συνεργασία στην Ευρώπη, ξεπερνώντας τις προκαταλήψεις και τις διακρίσεις” (Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες (CEFR) σ. 3).

Η Ιταλική γλώσσα είναι μία από τις επίσημες γλώσσες της Ευρώπης.

Η Ιταλική γλώσσα είναι μία από τις γλώσσες της Ευρώπης, που αγαπούν περισσότερο οι Έλληνες. Η Ιταλική γλώσσα από το 2003 είναι μία από τις Ευρωπαϊκές γλώσσες που πιστοποιούνται μέσω του ΚΠΓ. Γιατί να αποκλειστεί τώρα;

Είμαι Ιταλίδα

και θα μπορούσα να ήμουν ικανοποιημένη με την εξαίρεση της Ιταλικής γλώσσας από το Σύστημα Πιστοποίησης Γλωσσομάθειας του Ελληνικού Κράτους σε συνέχεια αυτής της ανεξήγητης απόφασης του Υπουργείου, καθώς άλλοι ανταγωνιστικοί ιταλικοί οργανισμοί πιστοποίησης θα επωφεληθούν σαφέστατα από αυτή την απόφαση.

Ωστόσο, όλα αυτά τα χρόνια, υπήρξα ενεργό μέλος των εξεταστικών επιτροπών

και της προετοιμασίας και υλοποίησης των εξετάσεων και με λυπεί βαθιά αυτή η απόφαση που τιμωρεί άδικα τη γλώσσα μου αλλά και το ενδιαφέρον, την αγάπη και τον ενθουσιασμό που έχουν οι άνθρωποι της χώρας που με φιλοξενεί για αυτήν.

Ελπίζω ειλικρινά,

η ηγεσία του Υπουργείου να επανεξετάσει το θέμα και να συμπεριλάβει την Ιταλική γλώσσα, στη νέα ηλεκτρονική εκδοχή της Ελληνικής Κρατικής Πιστοποίησης Γνώσης Ξένων Γλωσσών, έτσι ώστε το Μέλλον να είναι ανοιχτό για όλους και χωρίς αποκλεισμούς.

Rosaria Gulisano

Δασκάλα ξένων γλωσσών – Τμήμα Ιταλικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

Φιλοσοφική Σχολή – Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Δείτε σχετικά

e-ΚΠγ-Αποκλεισμός της Ιταλικής γλώσσας: Επιστολή διαμαρτυρίας του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Ιταλικής Γλώσσας

Δείτε επίσης

Καθηγητές Ιταλικής Γλώσσας-ΠΕ34: Με αφορμή την Ενισχυτική Διδασκαλία των Ειδικών Μαθημάτων
 Υπουργείο Παιδείας: Ενα self test την εβδομάδα για τα σχολεία από 17.05-Ανακοινώσεις για εξετάσεις ΑΕΙ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση