Κυριακή, 13 Ιουνίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απολογισμός Κεραμέως 2020: Χρόνια Πολλά από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απολογισμός Κεραμέως 2020: Χρόνια Πολλά από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων – “Αυτές τις διαφορετικές γιορτές ευχόμαστε μέσα από τα μάτια των παιδιών”.

Απολογισμός Κεραμέως 2020

Με ενημερωτικό δελτίο η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, εύχεται Χρόνια Πολλά επ ευκαιρία των Χριστουγέννων και παρουσιάζει ενδεικτικά το έργο του Υπουργείου Παιδείας κατά το 2020.

Δείτε αναλυτικά
Χρόνια πολλά! Καλή χρονιά με υγεία και πρόοδο σε όλους.

Εν μέσω του νέου κύματος της πανδημίας COVID-19, καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να συνεχίζεται όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται. Ταυτόχρονα, δεν αφήνουμε την υγειονομική κρίση να σταθεί εμπόδιο στη μεταρρυθμιστική μας δράση, που αφορά σε όλες τις βαθμίδες, ξεκινώντας από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας προς την κορυφή, σύμφωνα με τις αρχικές δεσμεύσεις μας.

Η φετινή μας ευχετήρια κάρτα

αποτελείται από παιδικές ζωγραφιές, από τη δράση μας «Τα σχολεία στέλνουν μήνυμα αγάπης», μέσω της οποίας παροτρύναμε τους μαθητές και τις μαθήτριες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών της χώρας να φιλοτεχνήσουν εορταστικές ευχετήριες κάρτες/ζωγραφιές, για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό μας που δοκιμάζεται εξ αιτίας της πανδημίας, καθώς και τους νοσηλευόμενους, που θα περάσουν τις γιορτινές ημέρες μακριά από τους δικούς τους. Εδώ όλες οι κάρτες των παιδιών, με τις συγκινητικές ευχές που ετοίμασαν!

Απολογισμός Κεραμέως 2020
Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝ ΚΑΙΡΩ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
Γιατί έκλεισαν τα σχολεία μας

Τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό στα σχολεία μας και η υποδειγματική εφαρμογή τους από την εκπαιδευτική κοινότητα συνετέλεσαν καθοριστικά στο να μην καταστεί το σχολείο εστία διασποράς του ιού.

Παρά τα χαμηλά ποσοστά κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς και μαθητές που δεν ξεπέρασαν το 1%, στο πλαίσιο κλιμάκωσης των κυβερνητικών μέτρων πρόληψης από τον κορωνοϊό κατά τη δεύτερη φάση της πανδημίας, αποφασίστηκε το Νοέμβριο η αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας.

Η δύσκολη αυτή απόφαση ελήφθη κατόπιν εισήγησης των ειδικών, με στόχο τον περιορισμό της κινητικότητας γύρω από το σχολείο, αφού μαθητές και εκπαιδευτικό προσωπικό, μαζί με συνοδούς γονείς, αγγίζουν τα 2,3 εκατομμύρια πληθυσμού.

Τι κάναμε για να εξασφαλίσουμε πρόσβαση όλων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Για όσο, όμως, υπάρχουν αντικειμενικά εμπόδια στη δια ζώσης λειτουργία των σχολείων μας, φροντίσαμε ούτως ώστε η εκπαιδευτική διαδικασία να συνεχίζεται όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται μέσω τηλεκπαίδευσης.

Από την πρώτη εβδομάδα του lockdown της άνοιξης δρομολογήσαμε πρόσβαση στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης για όλα τα σχολεία της χώρας.

Παράλληλα εξασφαλίσαμε:

– Αναβάθμιση δημοσίων δικτύων και πλατφορμών Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, e-class, e-me και άλλων για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας.
– Μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για την τηλεκπαίδευση.
– Μηδενική χρέωση και για πρόσβαση στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω σταθερού ή κινητού τηλεφώνου.
– Ενίσχυση του εξοπλισμού σχολείων με πάνω από 90.000 φορητές συσκευές (65.000 από ΕΣΠΑ και 25.000+ από δωρεές), από 4.500 περίπου που παραλάβαμε τον Ιούλιο 2019.
– Eπιπλέον 112 εκ. ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές για να οικοδομήσουμε πάνω στο κεκτημένο της τηλεκπαίδευσης.
– Δημιουργία εκ του μηδενός άνω των 300 μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης για μαθητές Δημοτικού που προβάλλονται καθημερινά από την ΕΡΤ2.
– Επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
– Οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.
Πλέον, χάρη στις άοκνες προσπάθειες των μαθητών, σπουδαστών, φοιτητών, οικογενειών τους, των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης, συμμετέχει στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, που αγγίζει τα 2,2 εκατομμύρια μέλη.

ΟΙ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ

Παρά τις δυσκολίες της πανδημίας, συνεχίζουμε το μεταρρυθμιστικό μας έργο.

Μεταξύ άλλων:
– Από φέτος, υλοποιούνται πιλοτικά

σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια της χώρας τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εντός του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος, με κεντρικό στόχο οι μαθητές να εφοδιαστούν με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, μέσα από 4 θεματικούς κύκλους που περιλαμβάνουν την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης, την πρόληψη από εξαρτήσεις, τη νεανική επιχειρηματικότητα, τη ρομποτική, τη σεξουαλική αγωγή, τον εθελοντισμό, τον αλληλοσεβασμό κ.ά..

– Ολοκληρώθηκαν ήδη

οι δηλώσεις των υποψηφίων που θέλουν να παρακολουθήσουν, για πρώτη φορά στα δημόσια σχολεία της χώρας, τη συστηματική διδασκαλία των Ειδικών Μαθημάτων, που περιλαμβάνουν μουσική, σχέδιο, ξένες γλώσσες και τα οποία εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

– Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

είναι από φέτος περισσότερα και πιο αναβαθμισμένα, με εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων, ενώ υλοποιούνται και δημιουργικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο στην αγγλική γλώσσα, εμπλουτίζοντας το πρόγραμμα, τόσο μεθοδολογικά όσο και θεματικά, και διευρύνοντας τη γλωσσική αντίληψη των νηπίων.

– Υποβάλαμε μία συνεκτική δέσμη προτάσεων

για τη συνολική αναβάθμιση σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, μεταξύ των οποίων ρυθμίσεις που αφορούν στη θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής, στοχευμένες επιλογές από τους υποψηφίους στο μηχανογραφικό, θέσπιση ορίου φοίτησης και ρυθμίσεις για την περαιτέρω βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.

– Προχωρούμε το νομοθετικό μας έργο.
Απολογισμός Κεραμέως 2020
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ

“Από λύση ανάγκη για λίγους, συνειδητή επιλογή για πολλούς”
Μια συνολική αναβάθμιση ενός κρίσιμου τομέα της εκπαίδευσης, επιχειρείται με το νέο νόμο για ένα Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης.

Με το νόμο αυτό:

Συνδέουμε ουσιαστικά την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση με την αγορά εργασίας, με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων και της τοπικής αυτοδιοίκησης στην ανίχνευση συγκεκριμένων αναγκών της αγοράς τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο.

Στόχος

η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση να ανοίγει το δρόμο σε ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Ιδρύουμε πρότυπα επαγγελματικά λύκεια από τον Σεπτέμβριο 2021, ενισχύουμε τα ΙΕΚ και ιδρύουμε πειραματικά θεματικά ΙΕΚ, ενώ δίνουμε τη δυνατότητα για ξενόγλωσσα ΙΕΚ, προάγουμε το μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας, βελτιώνουμε τις δομές παροχής συνεχιζόμενης κατάρτισης, αναβαθμίζουμε συνολικά την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Δημιουργούμε το επίπεδο 3, μετά το Γυμνάσιο, δίνοντας με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα σε όσους θέλουν να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές τους σε μία τέχνη, ώστε να ειδικευθούν και στη συνέχεια να απορροφηθούν στην αγορά εργασίας. Θεσμοθετούμε, για πρώτη φορά, διακριτά επίπεδα προσόντων και ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, βάζοντας τέλος στην πολυπλοκότητα και την αλληλοεπικάλυψη δομών και υπηρεσιών.

Στο πλαίσιο του πολύμηνου διαλόγου μας με φορείς και ενδιαφερόμενους, επισκεφθήκαμε το ΕΠΑΛ Θήβας, συζητήσαμε με μαθητές και οι ιδέες που μοιράστηκαν μαζί μου αποτέλεσαν εφαλτήριο για τελευταίες αλλαγές στο νομοσχέδιο πριν τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Επίσης είχα τη χαρά να συνομιλήσω με καταρτιζόμενους ΔΙΕΚ από όλη την Ελλάδα για τους λόγους που επέλεξαν την επαγγελματική κατάρτιση, τις προοπτικές εργασίας που ανοίγονται μπροστά τους, την ευγνωμοσύνη τους απέναντι στους εκπαιδευτές και διευθυντές τους.

Υπάρχουν – και πρέπει να υπάρχουν – διαφορετικές εναλλακτικές επιλογές για τους νέους. Επιλογές που να ανταποκρίνονται στις κλίσεις, στις δεξιότητες, στα ενδιαφέροντα των νέων μας.

Επιλογές όμως που να έχουν και αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. Εδώ η ομιλία μου στην Ολομέλεια της Βουλής και συνοπτικές ερωταπαντήσεις για τις νέες ρυθμίσεις.

Δίνουμε περισσότερες ευκαιρίες και επιλογές στους νέους μας, ενισχύουμε την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας.

ΚΟΝΤΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ

Με κάθε ευκαιρία επισκεπτόμαστε διαδικτυακά τα σχολεία μας σε όλη τη χώρα, αλλά και εκτός, συζητούμε με μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, σκέψεις, προκλήσεις, προτάσεις.

Πιο κάτω μερικά από τα σχολεία που μας υποδέχθηκαν στις ψηφιακές τους τάξεις ή σε εκδηλώσεις τους. Σε κάθε συνάντησή μας επιδιώκουμε το διάλογο, αφουγκραζόμαστε ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας,

καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για ποιοτική, σύγχρονη εκπαίδευση για όλες και όλους.

Στόχος μας, μας είναι να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται μέσω της τεχνολογίας. Είμαστε στο πλάι τους στην πράξη, σε κάθε βήμα!

ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Ανταποκρίνομαι κάθε φορά με αίσθημα καθήκοντος στις επίκαιρες ερωτήσεις Βουλευτών της Αντιπολίτευσης, που αποτελούν πάντοτε μία ευκαιρία για διάλογο και ανταλλαγή απόψεων σε καίρια θέματα της επικαιρότητας.

Τον τελευταίο καιρό, ευλόγως, το διάλογο σχεδόν μονοπώλησαν τα ζητήματα που σχετίζονται με την τηλεκπαίδευση.

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Η τεχνολογία μας δίνει τη δυνατότητα να ερχόμαστε “κοντά”, έστω και από μακριά!

Αξιοποιώντας τη συμμετοχή μας σε διακρατικούς οργανισμούς, τις διεθνείς μας συνέργειες και τη διευρυμένη, πλέον, πρακτική της τηλεδιάσκεψης, ανταλλάσσουμε απόψεις και καλές πρακτικές, ιδέες και τρόπους αντιμετώπισης των προκλήσεων, φέρνουμε τους μαθητές μας σε επαφή με συνομηλίκους τους από όλο τον κόσμο, διευρύνουμε περαιτέρω τους ορίζοντές μας.

Δείτε επίσης

Κεραμέως-Υπουργικό Συμβούλιο: Βάση & διαδικασία εισαγωγής στην Τριτ/θμια-Οριο φοίτησης-Μέτρα ασφάλειας ΑΕΙ
Κλείσιμο σχολείων-Ψυχικές επιπτώσεις νέων: Οι ενέργειες του Υπουργείου Υγείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου
Εκπαίδευση χρήσης μάσκας σε παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές: Οδηγίες σε Ειδικά σχολεία-ΚΕΣΥ-Συντονιστές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση