“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απολογισμός ειδικής εκπαίδευσης: Γι αυτά που κέρδισαν και έχασαν οι μαθητές και οικογένειες τους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απολογισμός ειδικής εκπαίδευσης: «Απέναντι σε αυτούς τους μαθητές και στις οικογένειές τους χρωστάμε όλοι μας , ο καθένας από το πόστο του έναν απολογισμό για αυτά που κέρδισαν και αυτά που έχασαν….»

Απολογισμός ειδικής εκπαίδευσης

Της συναδέλφου Μαρίας Δρακοπούλου, Εκπαιδευτικού Ειδικής Φυσικής Αγωγής στο ΕΝΕΕΓΥΛ Πύργου.

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ…..

Όλα αυτά τα χρόνια της οργανωμένης δημόσιας ειδικής εκπαίδευσης στην χώρα μας χιλιάδες μαθητές φοίτησαν στις διάφορες δομές της.

  • Τι απέγιναν όλοι αυτοί οι μαθητές ;
  • Ποιο ήταν το αποτέλεσμα ;
  • Τι έμαθαν;
  • Τι κέρδισαν;
  • Τι έχασαν;
  • Πόσο και σε τι άλλαξε η ζωή τους;
  • Μήπως δημιουργήθηκαν καινούρια προβλήματα;
  • Πώς βίωσαν αυτήν την εμπειρία;
  • Ενισχύθηκαν κοινωνικά;
  • Βρήκαν αναγνώριση και αποδοχή;
  • Μήπως πορεύτηκαν στην απομόνωση και τον στιγματισμό;

Ενισχύθηκαν στην δύσκολη προσπάθεια για αυτονομία ή στο τέλος του σχολικού κύκλου κλείστηκαν ξανά στους τέσσερις τοίχους του σπιτιού τους ;

Αυτά τα ερωτήματα φοβάμαι ότι δεν μπήκαν ποτέ στο τραπέζι των θεμάτων που απασχόλησε ποτέ την πολιτεία αλλά και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Όταν ξεκινάει κάποιος να ασχοληθεί με την ειδική εκπαίδευση χάνεται μέσα στα προβλήματα : σοβαρές ελλείψεις σε αίθουσες ,στις προδιαγραφές προσβασιμότητας, στην υλικοτεχνική υποδομή, στο αναγκαίο εκπαιδευτικό υλικό ……Είναι γνωστά και δεν θα προσέφερε κάτι ουσιαστικό να τα επαναλάβουμε…Είναι αιτήματα γονέων, εκπαιδευτικών  που συνεχώς αναδεικνύονται μέσα από δημοσιεύσεις και καταγγελίες….

Όλες αυτές οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την παροχή ειδικής εκπαίδευσης μας έχουν αποπροσανατολίσει από το στόχο και το νόημα της ειδικής αγωγής ….Ποιός  αναρωτήθηκε αν  το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών είναι κατάλληλο; Τα ερωτήματα είναι πολλά και δεν τελειώνουν…

Οι στόχοι της ειδικής αγωγής πρέπει να ιεραρχηθούν γιατί σφράγισαν την πορεία χιλιάδων μαθητών .

Απέναντι σε αυτούς τους μαθητές και στις οικογένειές τους χρωστάμε όλοι μας , ο καθένας από το πόστο του έναν απολογισμό για αυτά που κέρδισαν και αυτά που έχασαν ….

 Μαρία Δρακοπούλου

Εκπ/κος Ειδικής Φυσικής Αγωγής ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥΛ Πύργου.

Δείτε επίσης

3η Δεκέμβρη 2019: Πως θα υλοποιήσει η Κυβέρνηση τις συστάσεις της Επιτροπής Ηνωμένων Εθνών;
KEAT: Δελτίο Τύπου για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση