Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απολογισμός Υπουργείου Παιδείας: Συνάντηση Μητσοτάκη-Κεραμέως στο Μαξίμου | Τι ειπώθηκε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απολογισμός Υπουργείου Παιδείας: Συνάντηση Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη με Υπουργό Ν. Κεραμέως στο Μαξίμου στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου.

Απολογισμός Υπουργείου Παιδείας

Συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων είχαμε σήμερα Τρίτη μεσημέρι 28 Ιανουαρίου 2020, στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η συνάντηση έγινε στο πλαίσιο της εξαμηνιαίας αξιολόγησης του κυβερνητικού έργου.

Επισημάνσεις Πρωθυπουργού

Στο ξεκίνημα της συνάντησης ο Πρωθυπουργός επεσήμανε τα ακόλουθα:

“Χαιρόμαστε που θα έχουμε την ευκαιρία να κάνουμε μία σύντομη αποτίμηση του τι έγινε αυτό το εξάμηνο – είναι πολλά αυτά που έγιναν στην Παιδεία – αλλά κυρίως να συζητήσουμε τον προγραμματισμό του Υπουργείου για το επόμενο εξάμηνο.

Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε το προσωπικό, έντονο ενδιαφέρον μου για όλες τις πολιτικές που εκπορεύονται από το Υπουργείο Παιδείας.

Νομίζω έχουν γίνει κάποια πρώτα πολύ σημαντικά βήματα στον τομέα της μεταρρύθμισης, ξεκινώντας από τον νόμο που μόλις ψηφίσαμε για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Και πιστεύω εντός των επόμενων δύο μηνών πρέπει να στρέψουμε περισσότερο το ενδιαφέρον μας στο τι γίνεται στα σχολεία μας.

Εκεί νομίζω χτυπάει, επί της ουσίας, η καρδιά της Παιδείας, και να υλοποιούμε με μεγαλύτερη ταχύτητα το όραμά μας για μία Παιδεία η οποία θα δίνει στα παιδιά όχι απλά στείρες γνώσεις αλλά πραγματικές δεξιότητες, για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ενός κόσμου που αλλάζει με πολύ μεγάλη ταχύτητα.

Έχοντας φυσικά πάντα συμμάχους τους δασκάλους, τους καθηγητές, τους νηπιαγωγούς μας, οι οποίοι εκ των πραγμάτων θα πρέπει να είναι συμμέτοχοι σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια που κάνουμε να αλλάξουμε αντιλήψεις στην Παιδεία και να προσαρμοστούμε στις ανάγκες των καιρών.

Οπότε και πάλι καλώς ήλθατε”.

Απολογισμός Υπουργείου Παιδείας

Δείτε το σχετικό video

Αναλυτικά τι έγινε κατά τη συνάντηση

Απολογισμός δράσεων για το εξάμηνο Ιουλίου – Δεκεμβρίου

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση
  • Επέκταση της υποχρεωτικής διετούς προσχολικής εκπαίδευσης
Ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
  • Αντιμετώπιση των ελλείψεων εκπαιδευτικού προσωπικού που παρατηρούνταν τα προηγούμενα χρόνια στην έναρξη της σχολικής χρονιάς
  • Επίσπευση της διαδικασίας διορισμού 4.500 μονίμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ
  • Δρομολογήθηκε η διαδικασία διορισμού 10.500 μόνιμων εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης, εκ των οποίων 5.250 άμεσα, με στόχο τους 15.000 μόνιμους διορισμούς έως το 2021.
Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
  • Δρομολόγηση εμπλουτισμού σχολικού προγράμματος σπουδών για όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης
  • Ενίσχυση των ψηφιακών δυνατοτήτων: Ταχύτερες συνδέσεις στο διαδίκτυο για 1,37 εκατομμύρια μαθητές και 142.000 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης​.
  • Κρατικό πιστοποιητικό πληροφορικής, για την ενίσχυση του ψηφιακού εγγραμματισμού
  • Αύξηση αυτονομίας των σχολικών μονάδων στην επιλογή συμμετοχής σε εκπαιδευτικά προγράμματα και της μετακίνησής τους
  • Ενίσχυση της συμμετοχής των μαθητών σε αθλητικές δραστηριότητες (κολύμβηση, ημέρα αθλητισμού, κλπ.)
Αναδιοργάνωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της μαθητείας
  • Επίλυση ζητημάτων λειτουργίας Δημοσίων ΙΕΚ και Κέντρων Δια Βίου Μάθησης
  • Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
Αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
  • Αποκατάσταση της ελεύθερης διακίνησης των ιδεών και του Πανεπιστημιακού Ασύλου
  • Απελευθέρωση Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών – Χορήγηση μεγαλύτερης αυτονομίας και ελευθερίας στα ΑΕΙ για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών
  • Απελευθέρωση Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, με αύξηση λογοδοσίας και διαφάνειας
  • Ίδρυση της νέας ενισχυμένης Αρχής για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ΕΘΑΑΕ) που θα πιστοποιεί τα Προγράμματα Σπουδών και θα αξιολογεί τα ΑΕΙ
  • Διασύνδεση μέρους της χρηματοδότησης των ΑΕΙ με την αξιολόγηση
  • Προώθηση της εξωστρέφειας – Ίδρυση του πρώτου ξενόγλωσσου προπτυχιακού προγράμματος στο ΕΚΠΑ
  • Συνεργασία με το Ινστιτούτο Διεθνούς Εκπαίδευσης των ΗΠΑ
  • Διερεύνηση συνεργασιών με Ε.Ε. και Κίνα

Τι σχεδιάζεται να γίνει το 2020

  • Ανάπτυξη νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία με έμφαση στις δεξιότητες του 21ου αιώνα και δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού
  • Εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων και ενίσχυση του μαθήματος του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού
  • Θεσμοθέτηση νέου πλαισίου πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Πιο συγκεκριμένα στόχος είναι το Σεπτέμβριο του 2020, η λειτουργία 28 προτύπων και 34 πειραματικών σχολείων
  • Εντείνεται η στήριξη της ειδικής αγωγής μέσω των διορισμών
  • Ενίσχυση πλαισίου ένταξης προσφύγων
  • Δρομολόγηση προγράμματος για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου
  • Ενίσχυση της γλωσσομάθειας και των ψηφιακών δεξιοτήτων εντός του δημόσιου σχολείου
  • Επένδυση στους λειτουργούς της εκπαίδευσης, με ενίσχυση του ρόλου τους και επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες
  • Δημιουργία δομών εκπαίδευσης πιο κοντά στην εκπαιδευτική μονάδα, με ενισχυμένη την παιδαγωγική καθοδήγηση
  • Δημιουργία νέων οργανωτικών δομών με ενισχυμένο το ρόλο των κοινωνικών εταίρων για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
  • Ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑΛ και σύνδεσή τους με πειραματικά ΙΕΚ
  • Αναδιαμόρφωση των επαγγελματικών σχολών κατάρτισης
  • Κατάρτιση νομοσχεδίου για την εξωστρέφεια των ΑΕΙ και σχεδιασμός θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση ξένων φοιτητών
  • Ενίσχυση του συνδέσμου των ΑΕΙ με την αγορά εργασίας και τον αναπτυξιακό τομέα, περισσότερη ανεξαρτησία και νέοι τρόποι χρηματοδότησης
  • Ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στα ΑΕΙ και αυτοματοποίηση διαδικασιών
  • Νέο θεσμικό πλαίσιο συνολικά για τα ΑΕΙ (μοντέλο διοίκησης, μεγαλύτερη αυτονομία, αναμόρφωση του πλαισίου σπουδών και αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη).

Με πληροφορίες από newsit.gr

Δείτε σχετικά

Video ΣΥΡΙΖΑ για τη συνάντηση Μητσοτάκη-Κεραμέως
Κεραμέως: 6 μήνες σκληρής δουλειάς, 100άδες ενέργειες | Απολογισμός

Δείτε επίσης

Ζαχαράκη στη ΔΑΚΕ: Να μην φοβίζει τους εκπαιδευτικούς η διαδικασία της αξιολόγησης
ΣΚΑΙ: Συνέντευξη Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως
Εθνική Βιβλιοθήκη: Επίσκεψη Υπουργού Παιδείας στο ΚΠΙΣΝ
Σύγκλητος ΑΠΘ: 4 προτάσεις προς το ΥΠΑΙΘ για ισότιμη αντιμετώπιση των αποφοίτων
Νομοσχέδιο Παιδείας: Οπως ψηφίσθηκε με τις διατάξεις για Κολέγια, κυρώσεις και τοποθετήσεις διορισμών κ.α
Γρίπη: Oδηγίες πρόληψης κατά της διασποράς της στις Σχολικές Μονάδες
Επιμόρφωση Β2 επιπέδου ΤΠΕ: Αποτελέσματα Κλήρωσης Α’ Φάσης και Εναρξη Β’ Φάσης Υποβολής Αιτήσεων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση