Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απόρριψη αιτήσεων Μετάταξης λόγω μη αξιολόγησης: Τι απάντησε η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απόρριψη αιτήσεων Μετάταξης λόγω μη αξιολόγησης: Τι απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή στη Βουλή σε Ερώτηση Βουλευτών του ΚΚΕ.

Απόρριψη αιτήσεων Μετάταξης

Για τις αιτήσεις μετάταξης εκπαιδευτικών, οι οποίες απορρίφθηκαν επειδή δεν είχαν πάρει μέρος στην αξιολόγηση και έτσι το ΥΠΑΙΘΑ ισχυρίζεται ότι δεν μονιμοποιήθηκαν απάντησε με έγγραφό της στη Βουλή η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή, στα πλαίσια Επερώτησης που κατέθεσαν Βουλευτές του ΚΚΕ.

Σύμφωνα με την κα Μακρή ελλείψει των αποφάσεων μονιμοποίησης τα Υπηρεσιακά Συμβούλια γνωμοδότησαν αρνητικά για την Μετάταξη εκπαιδευτικών καθόσον οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μονιμοποιούνται εφόσον, μεταξύ άλλων, έχουν συμπληρώσει δύο έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας και έχουν λάβει μέρος με επιτυχία στη διαδικασία αξιολόγησης του έργου τους, όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο Γ’ του μέρους Γ’ (άρθρα 66 έως 80) του ν. 4823/2021.

Αναλυτικά τι απάντησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ

Σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 62 του ν.4589/2019 (Α΄ 13), οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν επί δύο έτη ως δόκιμοι και στο τέλος του δεύτερου έτους κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Αν νεοδιοριζόμενος δεν κριθεί κατάλληλος να μονιμοποιηθεί, εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις των παραγράφων 5 και 6 του Κεφαλαίου Α του άρθρου 16 του ν.1566/1985 (Α΄167).

Περαιτέρω, και δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 78, παρ. 3, του ν.4823/2021, στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό», κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α’ ή Β, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη.

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι οι εκπαιδευτικοί που διορίζονται στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μονιμοποιούνται εφόσον, μεταξύ άλλων, έχουν συμπληρώσει δύο έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας και έχουν λάβει μέρος με επιτυχία στη διαδικασία αξιολόγησης του έργου τους, όπως προβλέπεται στο κεφάλαιο Γ’ του μέρους Γ’ (άρθρα 66 έως 80) του ν. 4823/2021.

Με την πλήρωση των ως άνω προϋποθέσεων, η μονιμοποίηση γίνεται αναδρομικά από την ημερομηνία συμπλήρωσης δύο (2) ετών υπηρεσίας με την έκδοση των απαιτούμενων πράξεων μονιμοποίησης από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ύστερα από πρόταση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου.

Επιπλέον, σύμφωνα με την υπ΄αριθμ. 41904/Ε2/19-04-2024 (ΑΔΑ: ΡΖΩΑ46ΝΚΠΔ-Ξ2Λ) εγκύκλιο μετατάξεων εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ οι Δ/νσεις Εκπ/σης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας και οι Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης, οι οποίες είναι αρμόδιες για τον έλεγχο και την αποστολή των αιτήσεων και των δικαιολογητικών των εκπαιδευτικών και των μελών που αιτούνται μετάταξης καλούνταν να αποστείλουν πλήρες επικαιροποιημένο Πιστοποιητικό Υπηρεσιακών Μεταβολών των αιτούντων στο οποίο περιλαμβάνεται η ημερομηνία και η απόφαση μονιμοποίησης του εκπαιδευτικού καθώς όλοι οι εκπαιδευτικοί που αιτούνταν μετάταξης έως τώρα ήταν μόνιμοι.

Όσον αφορά στην προκείμενη αναφορά, βάσει του ν. 4823/2021 (Α΄ 136) το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) ελλείψει των αποφάσεων μονιμοποίησης γνωμοδότησε αρνητικά, ως προς την αποδέσμευση τους από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, προκειμένου να υπάρχει ενιαία αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και των μελών ΕΕΠ –ΕΒΠ που ζητούν μετάταξη από κλάδο σε κλάδο στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Δείτε σχετικά

Πράξη μονιμοποίησης και υπηρεσιακές μεταβολές: Aποσπάσεις, Mεταθέσεις, Mετατάξεις | Επισημάνσεις 

Παράσταση διαμαρτυρίας για τη μονιμοποίηση νεοδιόριστων στην ΠΔΕ Στερεάς Ελλάδας από τον ΣΕΕΠΕΑ Στερεάς την Τρίτη 10.09.2024 

Δείτε επίσης

Τι γίνεται με τα ΚΕΔΑΣΥ; Μείωση προσλήψεων αναπληρωτών έως και 35% ιδίως στην Αττική-Τι ετοιμάζει το Υπουργείο; 

Στη Βουλή οι συγχωνεύσεις τμημάτων και οι αποσπάσεις νεοδιόριστων ειδ. κατηγοριών-Συζήτηση Δευτέρα 09.09.2024 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση