Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αποσπάσεις ειδικών κατηγοριών νεοδιόριστων: Δεν εκτελούνται πριν καλυφθούν οι ανάγκες του σχολείου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αποσπάσεις ειδικών κατηγοριών νεοδιόριστων: Απόφαση Απόσπασης δεν εκτελείται πριν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες της σχολικής μονάδας – Απάντηση στη Βουλή της Υφυπουργού ΠΑΙΘΑ Ζ. Μακρή.

Αποσπάσεις ειδικών κατηγοριών νεοδιόριστων

“Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 3848/2010 (Α΄71) «Απόφαση απόσπασης δεν εκτελείται πριν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες της σχολικής μονάδας από την οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός» και ο σκοπός θέσπισης της συγκεκριμένης διάταξης είναι να μη διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων”, ήταν η Απάντηση που έδωσε στη Βουλή στα πλαίσια κοινοβουλευτικής Ερώτησης της Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κας Σ. Ασημακοπούλου με θέμα «Άδικη μεταχείριση σε εκπαιδευτικούς με αναπηρία και σε εκπαιδευτικούς με συζύγους ή παιδιά με αναπηρία», η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ κα Ζ. Μακρή.

Ακυρώνεται κάθε διευκόλυνση ΑμεΑ

Συγκεκριμένα η Βουλευτής ανέφερε ότι το ΥΠΑΙΘΑ αποφάσισε ότι 160 οικογένειες νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ αποδέχεται ότι συντρέχουν σοβαροί λόγοι απόσπασης τους με το «Η παρούσα απόφαση αποσπάσεων δεν εκτελείται πριν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων από τις οποίες αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί.», στην Υπουργική Απόφαση με θέμα «Αποσπάσεις, τροποποιήσεις, ανακλήσεις και διορθώσεις αποσπάσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ για το διδακτικό έτος 2024-2025», ακυρώνει κάθε διευκόλυνση και στην ουσία υποχρεώνει εκπαιδευτικούς με πολλαπλές αναπηρίες και εκπαιδευτικούς με τέκνα με αναπηρία, να ανατρέψουν όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό, να παραμείνουν στους τόπους διορισμού τους, σε απομακρυσμένες και εκτός των μεγάλων κέντρων περιοχές της Ελλάδας, που δεν μπορούν να τους παρέχουν το θεραπευτικό πρόγραμμα, αφού δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές όπως και η εξειδικευμένη νοσοκομειακή περίθαλψη που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί με αναπηρία ή τα παιδιά τους.

160 οικογένειες με ΑμεΑ καλούνται σε εξαναγκασμένη παραίτηση

Σύμφωνα με την κα Ασημακοπούλου ουσιαστικά οι160 οικογένειες με ΑμεΑ καλούνται σε εξαναγκασμένη παραίτηση ή σε μια κατάσταση που θα τους οδηγήσει να σταματήσουν το θεραπευτικό πρόγραμμα, βάζοντας σε άμεσο κίνδυνο την υγεία των ίδιων ή των μελών της οικογένειας τους που είναι ΑμεΑ.

Ισχύει μόνον στην Πρωτοβάθμια;

Και καταλήγει ότι εντύπωση προκαλεί ότι ο συγκεκριμένος περιορισμός υπάρχει μόνο στην Απόφαση που αφορά στους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και όχι σε αυτούς της Δευτεροβάθμιας, οι οποίοι έλαβαν κανονικά τις αποσπάσεις.

Τι απαντά η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ

Απαντώντας η κα Μακρή αναφορικά με το αν η παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 3848/2010 (Α΄71) «Απόφαση απόσπασης δεν εκτελείται πριν καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες της σχολικής μονάδας από την οποία αποσπάται ο εκπαιδευτικός» αφορά μόνον εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας επισημαίνει ότι οι ως άνω διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 31 του ν. 3848/2010 αναφέρονται πάντοτε στο προοίμιο των Αποφάσεων απόσπασης εκπαιδευτικών και των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης και εφαρμόζονται από τους οικείους Διευθυντές Εκπαίδευσης ακόμη κι εάν δεν επαναλαμβάνονται στο διατακτικό της κάθε Απόφασης και συγκεκριμένα στη με αρ. πρωτ. 104672/Ε2/13-09-2024 Υ.Α. οι διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3848/2010 αναφέρονται στο 9ο σημείο της παραγράφου 1 του προοιμίου. Ως εκ τούτου, η εφαρμογή τους από τους οικείους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν δεδομένη ακόμη και στην περίπτωση που δεν είχαν επαναληφθεί με πλήρη αναφορά του λεκτικού τους στο διατακτικό της Υ.Α.

Επιπροσθέτως η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ αναφέρει τα παρακάτω:

Α. Σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 5 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (13Α΄) όπως διαμορφώθηκε με την προσθήκη εδαφίου με το άρθρο 17 του ν. 5128/2024 (118Α΄):

«5. α) Οι νεοδιοριζόμενοι τοποθετούνται προσωρινά: αα) σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) ή του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), κατά περίπτωση, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 3 του π.δ. 154/1996 (Α’ 115). αβ)…… Η οριστική τοποθέτηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται, κατά περίπτωση, με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, μέλη Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. του κλάδου τους. Με την επιφύλαξη του τελευταίου εδαφίου, οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο (2) σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση διορισμού στην Ε.Α.Ε. ισχύει η υποχρέωση του προηγούμενου εδαφίου και, επιπροσθέτως, ο νεοδιοριζόμενος υποχρεούται να υπηρετήσει στην Ε.Α.Ε. για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών. Οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί ή μέλη Ε.Ε.Π και Ε.Β.Π που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης της παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α’ 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως, δύνανται να αποσπώνται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου ύστερα από γνώμη των οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων, κατόπιν προσκόμισης πιστοποιητικού Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) που αποδεικνύει τα ανωτέρω. Για τους σκοπούς της παρούσας, ο χρόνος απόσπασης λογίζεται ως χρόνος υπηρέτησης του εκπαιδευτικού στην οργανική του θέση.».

Β. Βάσει της ανωτέρω διάταξης ο χρόνος που διανύεται στη θέση απόσπασης υπολογίζεται για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης και αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται μετά τη δημοσίευση του νόμου 5128/2024, ήτοι μετά τις 30/07/2024 και όσους εκπαιδευτικούς διανύουν το δεύτερο έτος διορισμού τους κατά το διδακτικό έτος 2024-2025.

Δείτε επίσης

Τι απάντησε για τον αλγόριθμο προσλήψεων αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή στη Βουλή

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων 

Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία 

Ποιες άδειες δικαιούνται εκπαιδευτικοί/ΕΕΠ/ΕΒΠ μόνιμοι-αναπληρωτές-νεοδιόριστοι-ΑμεΑ – Ποιος τις χορηγεί 

 Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply