Δευτέρα, 17 Μαρτίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αποσπάσεις στις Βιβλιοθήκες και στα ΓΑΚ: Ερώτηση στη Βουλή-Διαμαρτυρία της Ενωσης Βιβλιοθηκονόμων

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αποσπάσεις στις Βιβλιοθήκες και στα ΓΑΚ: Ερώτηση στη Βουλή-Διαμαρτυρία της Ενωσης Βιβλιοθηκονόμων & Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΕΕΒΕΠ).

Αποσπάσεις στις Βιβλιοθήκες και στα ΓΑΚ

Ερώτηση κατατέθηκε στη Βουλή, από τη Bουλευτή της Ελληνικής Λύσης κα Σοφία Ασημακοπούλου στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, σχετικά με τις αποσπάσεις Εκπαιδευτικών στην Εθνική Βιβλιοθήκη, στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες και στα Γενικά Αρχεία του Κράτους (ΓΑΚ).

Στην Ερώτηση αναφέρεται επιστολή της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων & Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΕΕΒΕΠ) με το προβληματισμό και τη έντονη διαμαρτυρία τους για την συνεχή απαξίωση των σπουδών, της σπουδαιότητας και του ρόλου του επιστήμονα βιβλιοθηκονόμου, καθώς και το γεγονός πως με τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών εξισώνεται η ειδικότητα του εκπαιδευτικού με εκείνη του βιβλιοθηκονόμου και του επιστήμονα πληροφόρησης, ενώ, επί σειρά δεκαετιών, αυτή η πρακτική δεν έχει δικαιωθεί, ούτε οργανωτικά, ούτε και επιστημονικά.

Η Βουλευτής ρωτά μεταξύ άλλων τους Υπουργούς Εσωτερικών και ΠΑΙΘΑ, αν θα στελεχώνονται, η  Εθνική Βιβλιοθήκη, οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους, κατά βάση και κατά προτεραιότητα, από επαρκές αριθμητικά επιστημονικό προσωπικό βιβλιοθηκονόμων.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΘΕΜΑ: «Σχετικά με τις αποσπάσεις Εκπαιδευτικών στην Εθνική Βιβλιοθήκη, στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες και στα Γενικά Αρχεία του Κράτους»

Κυρία και κύριε Υπουργοί,

Σε σχετική επιστολή της Ένωσης Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων & Επιστημόνων Πληροφόρησης (ΕΕΒΕΠ), αναφέρεται ότι ύστερα από την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, για τις αποσπάσεις 360 εκπαιδευτικών στην Εθνική Βιβλιοθήκη, τις Δημόσιες Βιβλιοθήκες και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους, εκφράζεται ο βαθύς προβληματισμός τους και η έντονη διαμαρτυρία τους για την συνεχή απαξίωση των σπουδών, της σπουδαιότητας και του ρόλου του επιστήμονα βιβλιοθηκονόμου στην κοινωνία, δια της εργασιακής του συμβολής σε αυτήν.

Επισημαίνουν παράλληλα με την επιστολή τους τα μέλη της ως άνω Ένωσης ότι, η συγκεκριμένη απόφαση προσπαθεί να εξισώσει την ειδικότητα του εκπαιδευτικού με εκείνη του βιβλιοθηκονόμου και του επιστήμονα πληροφόρησης, ενώ, επί σειρά δεκαετιών, αυτή η πρακτική δεν έχει δικαιωθεί, ούτε οργανωτικά, ούτε και επιστημονικά. Η ως άνω Ένωση έχει τονίσει ότι η σύζευξη εκπαιδευτικών συγκεκριμένων ειδικοτήτων (καλλιτέχνες, παιδαγωγοί, πληροφορικοί, ιστορικοί, οικονομολόγοι κ.α.) και βιβλιοθηκονόμων μπορεί να φέρει θεαματικά αποτελέσματα, λειτουργώντας συμπληρωματικά στην λειτουργία και στην οργάνωση των βιβλιοθηκών και των αρχείων.

Η υποκατάσταση όμως των επιστημόνων βιβλιοθηκονόμων με κάθε είδους ειδίκευση εκπαιδευτικών, όχι μόνο απαξιώνει τον επαγγελματισμό του κλάδου, αλλά ακυρώνει και την αποστολή της ίδιας της βιβλιοθήκης.

Οι βιβλιοθηκονόμοι είναι ειδικοί στην έρευνα, στην συμπερίληψη, στην συνεργασία, στην επιμέλεια πόρων, στην εξερεύνηση, στην καινοτομία και στην δέσμευση μιας ορθής εκτέλεσης των καθηκόντων που τους αναλογούν. Βοηθούν τους αναγνώστες να σκεφτούν, να δημιουργήσουν, να μοιραστούν και να αναπτυχθούν.

Αυτοί είναι οι λόγοι για τους οποίου οι βιβλιοθήκες και τα αρχεία ανεξαρτήτως είδους πρέπει, πρωτίστως, να στελεχώνονται με εξειδικευμένους επαγγελματίες βιβλιοθηκονόμους και αρχειονόμους.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί :

1. Θα λάβετε τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να εμπεδωθεί η αναγκαιότητα οι δημόσιες βιβλιοθήκες να στελεχώνονται, κατά βάση και κατά προτεραιότητα, από επαρκές αριθμητικά επιστημονικό προσωπικό βιβλιοθηκονόμων;

2. Θα καλύψετε τις κενές θέσεις εργασίας στις δημόσιες βιβλιοθήκες και στα Αρχεία του Κράτους με πτυχιούχους βιβλιοθηκονόμους και επιστήμονες πληροφόρησης, οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί και κατέχουν τις αναγκαίες δεξιότητες, έτσι ώστε να είναι σε θέση να προσφέρουν με σιγουριά νέες και καινοτόμες υπηρεσίες για την κάλυψη των μεταβαλλόμενων αναγκών και προτεραιοτήτων των βιβλιοθηκών και Υπηρεσιών Αρχείου, όπου θα υπηρετούν;

3. Θα λάβετε υπόψη σας το ότι, υπάρχει πλήθος ανέργων βιβλιοθηκονόμων και αρχειονόμων, ώστε να μεριμνήσετε καταλλήλως για να δρομολογηθεί αντίστοιχη απόφαση προκηρύξεων από το ΥΠΑΙΘΑ προς στελέχωση των δημόσιων βιβλιοθηκών και των δημόσιων Υπηρεσιών Αρχείων από εξειδικευμένους βιβλιοθηκονόμους/ /επιστήμονες πληροφόρησης και αρχειονόμους;

Δείτε επίσης

Μοριοδότηση Συμβούλων Εκπαίδευσης: Τι απάντησε ο Υπουργός Παιδείας σε Ερώτηση στη Βουλή 

Απάντηση για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) έδωσε ο Υπουργός Παιδείας στη Βουλή 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply