Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αποτελέσματα διαγωνισμού Pisa: Eπιβεβαιώνουν χρόνιες παθογένειες και μια δυστοπική για το ελληνικό σχολείο πραγματικότητα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αποτελέσματα διαγωνισμού Pisa: Eπιβεβαιώνουν χρόνιες παθογένειες και αναδεικνύουν μία δυστοπική για το ελληνικό σχολείο, πραγματικότητα – Δήλωση Βουλευτή Στέφανου Παραστατίδη, υπεύθυνου ΚΤΕ Παιδείας ΠΑΣΟΚ.

Αποτελέσματα διαγωνισμού Pisa

Λείπει ο στρατηγικός σχεδιασμός και το όραμα για την Παιδεία, ενώ υπάρχει άμεση ανάγκη για την ανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας που θα εκκινήσει τον εθνικό διάλογο με την εμπλοκή και την συνέργεια όλων των φορέων, επισημαίνει ο Βουλευτής κος Στέφανος Παραστατίδης, υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας ΠΑΣΟΚ σε δήλωσή του αναφορικά με τα αποτελέσματα του Διεθνούς διαγωνισμού Pisa 2022 που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα και τα οποία, σύμφωνα με τον Βουλευτή, επιβεβαιώνουν χρόνιες παθογένειες και αναδεικνύουν μία δυστοπική για το ελληνικό σχολείο, πραγματικότητα.

Ακολουθεί η δήλωση του κου Παραστατίδη

«Αποτελέσματα Pisa 2022: Επείγει να αλλάξουμε παράδειγμα στην εκπαιδευτική διαδικασία.»

Δήλωση βουλευτή Στέφανου Παραστατίδη, υπεύθυνου ΚΤΕ Παιδείας ΠΑΣΟΚ.

Τα αποτελέσματα του Διεθνούς διαγωνισμού Pisa 2022 που δόθηκαν χθες στη δημοσιότητα επιβεβαιώνουν χρόνιες παθογένειες και αναδεικνύουν μία δυστοπική για το ελληνικό σχολείο, πραγματικότητα:

Οι επιδόσεις των μαθητών της χώρας μας στην κατανόηση κειμένου και στον εγγραμματισμό στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες παραμένουν αρκετά κάτω από το μέσο όρο των χωρών που συμμετέχουν στο διαγωνισμό. Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι ότι οι επιδόσεις αυτές κινούνται σταθερά καθοδικά τα τελευταία 15 χρόνια.

Η διακοπή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας λόγω της πανδημίας είχε ως συνέπεια τη δημιουργία ενός δυσαναπλήρωτου μορφωτικού ελλείμματος για τους μαθητές όλων των χωρών. Αυτό το μορφωτικό και γνωστικό έλλειμμα, όμως, υπήρξε μεγαλύτερο στη χώρα μας, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, γεγονός που αποδεικνύει την ανεπαρκή διαχείριση της κρίσης από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Σημαντικό πρόβλημα παραμένει η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων στην ελληνική εκπαίδευση, αφού η διαφορά στις επιδόσεις των μαθητών που προέρχονται από ευνοϊκό κοινωνικο-οικονομικό-πολιτισμικό περιβάλλον παραμένει μεγάλη.

Οι διεθνείς δείκτες είναι αυτοί που θέτουν τη χώρα μας σε ένα πεδίο πραγματικής σύγκρισης και θα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη.

Η διαχρονικότητα των προβλημάτων δεν μπορεί να κρύψει την περαιτέρω υποβάθμιση των επιδόσεων των τελευταίων χρόνων. Είναι παραπάνω από σαφές ότι η κυβέρνηση κάτι κάνει λάθος. Και μάλιστα επιμένει στο λάθος, καθώς η συζήτηση γύρω από την παιδεία συνεχίζει να εξαντλείται στον συνθηματικό λόγο, τους επικοινωνιακούς χειρισμούς, τη μικροδιαχείριση των λειτουργικών προβλημάτων.

Λείπει ο στρατηγικός σχεδιασμός και το όραμα για την Παιδεία.

Υπάρχει άμεση ανάγκη για την ανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας που θα εκκινήσει τον εθνικό διάλογο με την εμπλοκή και την συνέργεια όλων των φορέων.

Επείγει να αλλάξουμε παράδειγμα στην εκπαιδευτική διαδικασία. ​

Δείτε σχετικά

Αποτελέσματα PISA 2022: Σύντομη παρουσίαση των κυριότερων αποτελεσμάτων από το ΙΕΠ 

Δείτε επίσης

Οδηγίες λειτουργίας θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης: ΕΔΥ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΕΑ-Τμήμ. Ενταξης-Παράλληλη Στήριξη 

Συναντήσεις μαθητών με Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους χωρίς συναίνεση του γονέα-Δεν λειτουργούν ως “εξωτερικοί επισκέπτες”

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση