Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αποτίμηση Γ Φάσης προσλήψεων αναπληρωτών Φιλολόγων ΕΑΕ: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αποτίμηση Γ Φάσης προσλήψεων αναπληρωτών Φιλολόγων ΕΑΕ: Επιτολή στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων από την Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ.

Αποτίμηση Γ Φάσης προσλήψεων

Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ απέστειλε η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ αναφορικά με την αποτίμηση της Γ Φάσης προσλήψεων αναπληρωτών φιλολόγων ΕΑΕ, ζητώντας παράλληλα από το ΥΠΑΙΘ να προβεί στην πλήρωση όλων των αναγκών στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης (παλαιών και νεοσύστατων), και στα Ειδικά Σχολεία (ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ, ΣΜΕΑΕ).

Ακολουθεί η επιστολή με τους σχετικούς Πίνακες

Αθήνα, 21/11/2022

 ΠΡΟΣ:

  1. την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα. Νίκη Κεραμέως
  2. την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα. Ζέττα Μακρή
  3. τον Γενικό Γραμματέα Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, κ. Αλέξανδρο Κόπτση

 ΘΕΜΑ: ΑΠΟΤΙΜΙΣΗ ΤΗΣ Γ΄ ΦΑΣΗΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ – ΕΛΑΧΙΣΤΗ Η ΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΣΕ ΦΙΛΟΛΟΓΟΥΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙ ΠΙΣΤΩΣΕΩΝ.

 Η Γ΄ φάση Ειδικής Αγωγής είναι πλέον γεγονός και τα αποτελέσματα αυτής είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτικά. Πιο συγκεκριμένα, οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ειδικής αγωγής που καταχωρήθηκαν από όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) της επικράτειας ανέρχονται στις 638. Ωστόσο, παρά τις αυξημένες ανάγκες, ο αριθμός των προσλήψεων άγγιξε μόλις τις 196. Αν μεταφράσουμε αυτούς τους αριθμούς σε ποσοστά, τότε θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται μόλις για 30,72% κάλυψη των αναγκών ΠΕ02.50.

Ενδεικτική της κατάστασης, όπως αποτυπώνεται αναλυτικά στον ακόλουθο πίνακα, είναι η περίπτωση της περιφέρειας της Αττικής, αφού οι ΔΙΔΕ καταχώρησαν στον ΟΠΣΥΔ την ανάγκη 258 προσλήψεων, ενώ το Υπουργείο Παιδείας πραγματοποίησε μόλις 65.

Ανάλογη εικόνα με αυτή της Αττικής επικρατεί δυστυχώς σε όλη την Ελλάδα, γεγονός που αποδεικνύει έμπρακτα ότι η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση δεν εντάσσεται στις προτεραιότητες της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Τόσο οι ανάγκες σε Παράλληλη Στήριξη, όσο και σε Τμήματα Ένταξης παραμένουν υπέρογκες, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, η οποία αφορά παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι σε κάθε μας επικοινωνία με τους ιθύνοντες του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με αυτήν την δυσάρεστη κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο μας η απάντηση είναι μία: «Δεν υπάρχουν άλλες διαθέσιμες πιστώσεις».  Επομένως, πρόκειται για μια ξεκάθαρη παραδοχή των αναγκών και συνεπώς των ελλείψεων, ενώ αυτομάτως  προκύπτει και το συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν χρήματα γι’ αυτά τα παιδιά ή ότι τουλάχιστον δεν είναι στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας  η εξοικονόμηση των αναγκαίων πόρων, ώστε να απολαμβάνουν κι αυτά τα παιδιά την εκπαίδευση που δικαιούνται και αξίζουν να έχουν. Τι απέγιναν, λοιπόν, τα χρήματα του ΕΣΠΑ που προορίζονται για τις ανάγκες της ειδικής αγωγής και πιο συγκεκριμένα για την Παράλληλη Στήριξη; Και αν πράγματι έγινε μία λανθασμένη διαχείριση των διαθέσιμων πιστώσεων, που είναι το κράτος να μεριμνήσει για την παιδεία αυτής της χώρας και πόσο μάλλον για τους μαθητές με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;

Στο πλαίσιο αυτό καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να αρθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων και να προβεί άμεσα στην κάλυψη όλων των αναγκών. Είναι αδιανόητο να απέχουμε μόλις ένα μήνα από τις διακοπές των Χριστουγέννων και να υπάρχουν ΠΑΙΔΙΑ τα οποία ακόμη δεν έχουν λάβει τη στήριξη που δικαιούνται σύμφωνα με τις αντίστοιχες γνωματεύσεις των Κέντρων Διεπιστημονικής, Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ). Οι ανάγκες σε προσλήψεις φιλολόγων ΕΑΕ υπερβαίνουν τις 440 και πρέπει κάποια στιγμή να καταστεί σαφές ότι πίσω από αυτές τις ανάγκες βρίσκονται περισσότερα από 440 ΠΑΙΔΙΑ, τα οποία έχουν δικαίωμα συμμετοχής σε μια ισότιμη εκπαίδευση. Άλλωστε, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει «πίσω από κάθε αριθμό βρίσκεται τουλάχιστον ένα ΠΑΙΔΙ».

Κατόπιν τούτων, ζητούμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να προβεί έστω και την ύστατη στιγμή στην πλήρωση όλων των αναγκών στην Παράλληλη Στήριξη, στα Τμήματα Ένταξης (παλαιών και νεοσύστατων), και στα Ειδικά Σχολεία (ΕΝΕΕΓΥΛ, ΕΕΕΕΚ, ΣΜΕΑΕ).

Με εκτίμηση,

Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ

Δείτε επίσης

Γ Φάση ειδικής-αποφάσεις πρόσληψης: Eκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2022-23 

Προσλήψεις Γ Φάση-ειδική 2.631: Δηλώσεις προτίμησης 22.11-Ανάληψη υπηρεσίας από 24 έως και 25.11.2022 

Ολες οι προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ ανά κλάδο και δομή για το 2022/23-Εσπασε το φράγμα των 7.000 

Γ Φάση-προσλήψεις εκπαιδευτικών γενικής 2022: 2.253 σε Α/θμια (518) και Β/θμια (1.735) 

Αύξηση μισθού εκπαιδευτικών την επόμενη τετραετία σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση