Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αποτίμηση της Β Φάσης από την Πρωτοβουλία Φιλολόγων: Aκάλυπτα περί τα 150 κενά στη Γενική και περί τα 438 στην Ειδική Αγωγή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αποτίμηση της Β Φάσης από την Πρωτοβουλία Φιλολόγων: Aκάλυπτα περί τα 150 κενά στη Γενική Αγωγή και περί τα 438 στην Ειδική Αγωγή.

Αποτίμηση της Β Φάσης από την Πρωτοβουλία Φιλολόγων

Την επίσπευση των διαδικασιών για την κάλυψη όλων των κενών, ώστε να μην υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και την ένταξη των ΜΝΑΕ στη φάση που θα τρέξει για το ΕΕΠ και το ΕΒΠ, ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ η Πρωτοβουλία Φιλολόγων, τονίζοντας πως στον κλάδο των Φιλολόγων έμειναν ακάλυπτα, στη Β Φάση προσλήψεων, περί τα 150 κενά στη Γενική Αγωγή και περί τα 438 στην Ειδική Αγωγή, γεγονός που υποδηλώνει πως πολλά σχολεία θα μείνουν χωρίς Φιλόλογο και πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα στερηθούν την αναγκαία γι’ αυτούς βοήθεια.

Ακολουθεί το έγγραφο της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων

Η ολοκλήρωση της Β’ Φάσης Αναπληρωτών γεννά πολλά ερωτηματικά για τον εμπαιγμό των εκπαιδευτικών από την ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σχετικά με την καθυστέρησή της και τη μη κάλυψη όλων των κενών που δηλώθηκαν από τις σχολικές μονάδες στο ΟΠΣΥΔ.

Η χρονιά του σχολείου παρασέρνει στο διάβα της την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, αφού μετά τις παλινωδίες με τις συγχωνεύσεις των τμημάτων, πολλές από τις οποίες άρθηκαν μετά από δυναμικό αγώνα ολόκληρης της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας, η Β’ Φάση αφήνει πολλά κενά σε όλες τις ειδικότητες, υποβαθμίζοντας, έτσι, τη μαθησιακή διαδικασία.

Χαρακτηριστικό είναι πως στον κλάδο των Φιλολόγων έμειναν ακάλυπτα περί τα 150 κενά στη Γενική Αγωγή και περί τα 438 στην Ειδική Αγωγή, γεγονός που υποδηλώνει πως πολλά σχολεία θα μείνουν χωρίς Φιλόλογο και πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα στερηθούν την αναγκαία γι’ αυτούς βοήθεια.

Την ίδια στιγμή παρατηρήθηκε το παράδοξο της ένταξης των Ζ.Ε.Π. στη φάση αυτή, τα οποία είναι μειωμένου ωραρίου, αλλά όχι των Μ.Ν.Α.Ε.! Αυτό όπως είναι φυσικό θα δημιουργήσει επιπρόσθετα προβλήματα στη μαθησιακή διαδικασία, αφού πολλοί συνάδελφοι θα αναβαθμιστούν στην επόμενη φάση, αφήνοντας τα τμήματα Ζ.Ε.Π. για ένα και πλέον μήνα χωρίς καθηγητές. Πώς θα μειωθεί, λοιπόν, η μαθητική διαρροή με αυτές τις ενέργειες; Γιατί δεν δόθηκαν και τα Μ.Ν.Α.Ε. σε αυτή τη φάση, αφού δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό και η χρηματοδότησή τους μέσω του ΕΣΠΑ είναι εξασφαλισμένη;

Για τους ανωτέρω λόγους αιτούμαστε την επίσπευση των διαδικασιών για την κάλυψη όλων των κενών, ώστε να μην υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και την ένταξη των Μ.Ν.Α.Ε. στη φάση που θα τρέξει για το ΕΕΠ και τους ΕΒΠ, καθώς αυτή θα μειώσει κατά πολύ και τον κίνδυνο που προαναφέρθηκε.

Πρωτοβουλία Φιλολόγων

Δείτε σχετικά

Β Φάση Δευτεροβάθμια 2024-25: Τα ονόματα των 4.552 προσληφθέντων εκπαιδευτικών-Ανάληψη υπηρ. 11 έως 14.10.2024

Κάλυψη 483 κενών ζητά το Υπ. Παιδείας και εκδίδει Ειδική Προκήρυξη για εκπ/κούς – Εγιναν 8.763 προσλήψεις αντί για 9.246 

Ενισχυτική Διδασκαλία 2024-25: Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply