Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αριθμός μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Τα στοιχεία που έδωσε η Υφ. Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αριθμός μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Τα στοιχεία που έδωσε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου στη Βουλή.

Αριθμός μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

“Από το ένα εκατομμύριο τριακόσιες πενήντα χιλιάδες (1.350.000) μαθητές στο σύνολο της χώρας, περίπου εβδομήντα τρεις χιλιάδες πεντακόσιοι (73.500) από αυτούς έχουν είτε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είτε αναπηρία“, επεσήμανε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Δόμνα Μιχαηλίδου κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή Επίκαιρης Ερώτησης της Βουλευτού Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ κας Έλενας Ακρίτα με θέμα: “Οι τεράστιες ελλείψεις στη στελέχωση της Παράλληλης Στήριξης προκαλούν απόγνωση σε γονείς και εκπαιδευτικούς”.

Ακολουθεί το σχετικό σημείο της απάντησης της κας Μιχαηλίδου

“Σας θυμίζω ότι για το ίδιο χρονικό διάστημα, μετά από πάρα πολλά χρόνια, το σύνολο των διορισμών ήταν είκοσι οκτώ χιλιάδες επτακόσιοι εκπαιδευτικοί. Το ποσοστό επί του συνόλου των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής είναι υπερπολλαπλάσιο, για την ακρίβεια τρεις φορές πάνω του ποσοστού των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με αναπηρία, στο σύνολο.

Συγκεκριμένα, ενώ έχουμε ένα εκατομμύριο τριακόσιες πενήντα χιλιάδες μαθητές στο σύνολο της χώρας, περίπου εβδομήντα τρεις πεντακόσιοι από αυτούς έχουν είτε ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είτε αναπηρία. Και το ποσοστό των διορισμών που έγιναν σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό από 5,5% που είναι οι μαθητές ήταν στο 16% του συνόλου. Άρα, αυτό δείχνει και εμπράκτως πώς η ελληνική πολιτεία επενδύει στην συμπεριληπτική αγωγή. Αντίστοιχα, είναι και τα ποσοστά των αναπληρωτών, οι οποίοι προσλαμβάνονται για την ειδική αγωγή και τις ανάγκες που προκύπτουν στα παιδιά που είναι διαφοροποιημένες ανά παιδί”.

Εξηγώντας την μεγάλη αύξηση διαγνώσεων για Παράλληλη Στήριξη μαθητών είπε:

Πλέον η ελληνική οικογένεια δεν φοβάται, έχει καταρρίψει κάποια στερεότυπα τα οποία υπήρχαν και ακόμα θα πω εγώ υπάρχουν σήμερα, αλλά τουλάχιστον, πηγαίνει το παιδί, γίνεται η διάγνωση και έτσι οι διαγνώσεις και άρα, οι αιτήσεις στα ΚΕΔΑΣΥ για παράλληλες στηρίξεις και τμήματα ένταξης είναι αυξημένες σε σχέση με το παρελθόν.

Από την άλλη, όμως, αν από το 2018 μέχρι το 2023, δηλαδή, ένα χρόνο πριν την τελευταία κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μέχρι και σήμερα, έχουμε αύξηση στις παράλληλες στηρίξεις 270%, αυτό δεν μπορεί να εξηγείται μόνο από την αύξηση της ζήτησης ή της ανάγκης σε παράλληλη στήριξη για αναπηρία ή για ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Δείτε επίσης

Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Παράθεση νομοθεσίας από τη Διεύθυνση ΕΑΕ 

Κενά Παράλληλης και ειδικής αγωγής: Η αναλυτική τοποθέτηση της Υφ. Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου στη Βουλή 

Ενταξη μαθητών με σύνδρομο Down στη γενική εκπαίδευση: Τι απάντησε η Διεύθυνση ΕΑΕ και το ΙΕΠ στη Βουλή

 Σχετικά με την ενδοσχολική βία και εκφοβισμό και την υλοποίηση των δράσεων που θεσμοθετήθηκαν

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση