Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αρθρο: Ο Γαλιλαίος, τα τηλεσκόπια, και το αναβαθμισμένο σχολείο ενός νομοσχεδίου που αποδομεί τη λειτουργία των πολλών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αρθρο: Ο Γαλιλαίος, τα τηλεσκόπια και το αναβαθμισμένο σχολείο ενός νομοσχεδίου που αποδομεί τη λειτουργία των πολλών και συγκεντρώνει τις αποφάσεις στα χέρια του ενός-Της Μαρίας Κουλιανού.

“Ο Γαλιλαίος, τα τηλεσκόπια, και το αναβαθμισμένο σχολείο ενός νομοσχεδίου που  αποδομεί τη λειτουργία των πολλών και συγκεντρώνει τις αποφάσεις στα χέρια του ενός”

Της Κουλιανού Μαρίας, Ψυχολόγου, Μέλος ΣΕΕΠΕΑ ΣΤΕΛΛΑ , Μεταδιδάκτωρ, ΙΚΥ

 Εκπνέει σήμερα 14/7/2021 η προθεσμία δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου με τον παραπλανητικό – επικοινωνιακό τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών».

Καλεί το Υπουργείο Παιδείας τους εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ να κοιτάξουν μέσα από τηλεσκόπια νέους πλανητικούς ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ κόσμους με τη μόνη διαφορά ότι η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ όσο και ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ δεν τους ανήκει και κυρίως ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΣΟΥΝ ΕΠΙ ΑΥΤΗΣ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ.

Το νομοσχέδιο που είδε τα φώτα της δημοσιότητας μια μέρα μετά τη λήξη του σχολικού έτους

με τα ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΥΝΕΧΩΣ ΑΝΟΙΧΤΑ ΝΑ ΔΙΝΟΥΝ ΜΑΧΗ με την ΠΑΝΔΗΜΙΑ και ενώ τα υπηρεσιακά συμβούλια αιρετών λειτουργούν με μη ψηφισθέντες αλλά τοποθετημένους από το Υπουργείο Παιδείας εκπροσώπους, περιέχει σωρεία από αντιφάσεις προθέσεων και καταστρατήγηση αυτοτέλειας σχολικής λειτουργίας. Διαστρεβλώνει συνταγματικά κατοχυρωμένες θέσεις ύπαρξης και λειτουργίας σχολικών μονάδων και απορυθμίζει σημαντικά το παιδαγωγικό πυρήνα της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Έχοντας ΑΠΟΔΟΜΗΣΕΙ το Υπουργείο Παιδείας

την αμέριστη προσφορά των εκπαιδευτικών της ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ και νεοδιόριστων ΕΕΠ και ΕΒΠ σε καιρό ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ με τις εκκλησίες 25 τ.μ. ανά άτομο και τα ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ με ελάχιστους χώρους και στοιβαγμένο προσωπικό και μαθητές επιχειρείται στη συνέχεια η αποδόμηση του Τίτλου του προτεινόμενου νομοσχεδίου σε τρείς (3) βασικούς άξονες παρατηρούνται τα εξής:

Ενδυνάμωση = Αποδυνάμωση

Έχει ήδη αναφερθεί τις προηγούμενες ημέρες σχετικά με το προς διαβούλευση νομοσχέδιο τόσο η φοβερή γραφειοκρατία που θα δημιουργηθεί [Ηλεκτ. Πηγή 6 ] όσο και η διάλυση της όποιας ισορροπίας υπήρχε μέχρι σήμερα ανάμεσα στη διοίκηση και στις συλλογικές εκπαιδευτικές αποφάσεις [Ηλεκτ. πηγή 2, 3, 4, 5, 6, 7].

«Η ξεκάθαρη πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να εκχωρήσει και άλλες κομβικές αρμοδιότητες στους Δ/ντες των σχολικών μονάδων και να αποδυναμώσει το ρόλο και τη σημασία του Συλλόγου Διδασκόντων» διαφαίνεται σε πολλές διατάξεις αλλά και σε πολλά σημεία επιμέρους διατάξεων [Ηλεκτ. πηγή 3].

Για  παράδειγμα δεν προκύπτει ως λογικό συμπέρασμα το παρακάτω:
III) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:

– Εμπιστοσύνη στους Εκπαιδευτικούς, Μεγαλύτερη Ελευθερία στην Οργάνωση της Διδασκαλίας – Ενίσχυση του ρόλου του Διευθυντή και των Εκπαιδευτικών σε Θέσεις Ευθύνης – Θέσπιση Πλαισίου Αυξημένης Διαφάνειας και Λογοδοσίας καθώς έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις διατάξεις που ακολουθούν [Ηλεκτ. πηγή 5] :

  • Υποχρεωτική η συμμετοχή στην αξιολόγηση και υπηρεσιακό καθήκον μείζονος σημασίας.
  • Αποκλεισμός 8 ετών από διεκδίκηση θέσης ευθύνης σε στέλεχος που αρνηθεί ή παρακωλύσει αξιολόγηση [Ηλεκτ. πηγή 5].
  • Ενδεικτικά ο Δ/ντης θα μπορεί να ορίσει τον Υπο/δντη, τον Ενδοσχολικό Συντονιστή, τον Μέντορα χωρίς να ζητείται η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων. «Συγκεκριμένα, ο διευθυντής ενός σχολείου θα επιλέγειτον «μέντορα» που θα ελέγχει τους νέους συναδέλφους, ο διευθυντής –πάλι– θα επιλέγει τον ενδοσχολικό συντονιστή τάξεων, ο οποίος θα διευθύνει τον εκπαιδευτικό προγραμματισμό των τμημάτων ευθύνης του» [Ηλεκτ. 12].
  • Επιπλέον, θα μπορεί να ασκεί πειθαρχικό έλεγχο στους υφισταμένους του, να παρακολουθεί εντός της τάξης τους εκπαιδευτικούς και να αξιολογεί το διδακτικό τους έργο,
  • Να αποφασίζει για την υλοποίηση ερευνών και πρακτικών εργασιών φοιτητών και για τη συγκρότηση-λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων μετά το πέρας του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας [Ηλεκτ. πηγή 3].
Αποτελεί θέμα έρευνας ΜΕ επιδότηση,

ποιος Διευθυντής με τόσες υπερ-αρμοδιότητες και συγκεντρωμένη γραφειοκρατία, με ένα ίντερνετ ταχυτήτων ΚΑΛΩΔΙΑΚΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ έναντι 5G που έχει το  Υπουργείο Παιδείας θα μπορεί να εκτυπώνει, συμπληρώνει, σκανάρει και ανεβάζει τα παρουσιολόγια αναπληρωτών, επιβλέπει και παρακολουθεί τις τάξεις των μονίμων και των αναπληρωτών καθηγητών, συνομιλεί με ΕΕΠ και ΕΒΠ για τα προβλήματα των μαθητών, επικοινωνεί με τους γονείς για την διαχείριση της πανδημίας, συντονίζει ένα σχολείο να λειτουργεί σε καταστάσεις εξ ’αποστάσεως μάθησης δια μαγείας και σε χρόνους πιο γρήγορους από τη μετάδοση του ΉΧΟΥ, αποφασίσει για τη διεξαγωγή ερευνών, Διαχείριση ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus KA1 ή ΚΑ2 παράλληλα με την προσπάθεια να ξαναθυμηθεί τα αγγλικά του ή όποια άλλη ξένη γλώσσα προλαβαίνει να μάθει [Ηλεκτ. Πηγή 8].

Η απουσία ΑΥΤΟ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ του ίδιου του ΥΠΑΙΘ

διαφαίνεται στο Άρθρο 13 όπου εντέλει τόσα χρόνια αναπληρωτές να τοποθετούνται σε διαφορετικές κάθε φορά δομές υποθετικά ισοδύναμες μεταξύ τους (αφού δίνουν την ίδια προϋπηρεσία) και επιστρέφει σήμερα να ζητά προϋπηρεσία 8 ετών – τα 3 χρόνια σε ΣΜΕΑΕ.

Συγκεκριμένα η παρ. 3 προβλέπει ότι

«η κάλυψη των θέσεων στα ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ. «γίνεται με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π., κατά περίπτωση, με μετάθεση, μετάταξη, απόσπαση ή διάθεση ύστερα από αίτησή τους, εφόσον έχουν συμπληρώσει διδακτική υπηρεσία οκτώ (8) τουλάχιστον ετών, από τα οποία τρία (3) τουλάχιστον έτη σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.». Με την συγκεκριμένη ρύθμιση αποκλείονται μέλη ΕΕΠ που δε διαθέτουν τριετή προϋπηρεσία σε ΣΜΕΑΕ, έχουν, ωστόσο, αφιερώσει τις υπηρεσίες τους επί σειρά ετών στους διαγνωστικούς και υποστηρικτικούς φορείς του ΥΠΑΙΘ (ΚΕΣΥ, ΚΕΔΔΥ, ΚΔΑΥ) και διαθέτουν ομολογουμένως τεράστια επιστημονική εμπειρία στον τομέα αυτό» [Ηλεκτ. Πηγή 4, 9, 10].

 Επιπλέον, στο Άρθρο 2

το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο δεν αναγνωρίζει την αποκτηθείσα προϋπηρεσία στα νέα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης) ως διδακτική και μάλιστα ΜΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΧΥ για όσους έχουν εργαστεί διαχρονικά στα Κ.Ε.Σ.Υ., ΚΕ.Δ.Δ.Υ. ή Κ.Δ.Α.Υ., βάζοντας στο περιθώριο της εκπαιδευτικής κοινότητας το προσωπικό των ΚΕΔΑΣΥ και αποδυναμώνοντας έτσι έναν καταξιωμένο στη συνείδηση εκπαιδευτικών και γονέων θεσμό.

 Αναβάθμιση = Παράταση δοκίμων ΕΕΠ – ΕΒΠ, Μη ικανοποιητική βαθμολόγηση και  απόλυση

Προτείνεται η Διάταξη Ενίσχυση Σχολικής Ψυχολογίας στα σχολεία – Νέες προσλήψεις. Στη συνέχεια προτείνεται το Άρθρο 74 Παρ. 2. Μη μονιμοποίηση και επανάληψη διαδικασίας αν δόκιμος εκπαιδευτικός-ΕΕΠ-ΕΒΠ αξιολογηθεί με έργο “μη ικανοποιητικό“  [Ηλεκτ. Πηγή 2, 4, 5, 6].

Με αφορμή την έναρξη της δίκης Γιακουμάκη

και με επίκεντρο τα όσα συνέβησαν και οδήγησαν στο θάνατο του φοιτητή αναλύονται κάποιες πτυχές του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου.

Η νεοφερμένη επίσης, είδηση συγκάλυψης χρόνιων επαναλαμβανόμενων βιασμών έναντι 19χρονης από τον πατέρα της & καταγγελθείσας εκπόρνευσης μαζί με σωματική βία από αστυνομικό σύντροφό της αντανακλούν μια κοινωνία κλειστή, μη μαθημένη σε τρόπους διαχείρισης τέτοιων περιστατικών, ανέτοιμη να εντοπίσει κύκλους συγκάλυψης και ανήμπορη να αναλάβει την ευθύνη στη διάχυση ευθυνών.

Τα παραπάνω παραδείγματα και άλλα πολλά σαν και αυτά

είναι μερικά από τα θέματα που έρχεται να διαχειριστεί το ΕΕΠ & το ΕΒΠ εντός της σχολικής κοινότητας. Όντας κοντά στους μαθητές και χωρίς την εύνοια ή την απειλή κάποιας βαθμολογίας το εκπαιδευτικό προσωπικό ΕΕΠ και ΕΒΠ συχνά γίνεται «μάρτυρας εξομολόγησης ενδό-οικογενειακής βίας».

Το πρώτο ερώτημα που γεννάται στον ειδικό είναι

«Να μιλήσω; Σε ποιόν; Στο Διευθυντή; Στο συνάδελφο; Στο σύλλογο διδασκόντων;» Το δεύτερο διαδικαστικό ερώτημα που προκύπτει είναι «Μέχρι που θα επεκταθεί η έρευνα γύρω και μέσα στο σπίτι του μαθητή; Μέχρι τη πόρτα του σχολείου; Θα χτυπήσει τη πόρτα της Πρόνοιας; Θα φτάσει ο ήχος στην πόρτα του/της Εισαγγελέα ανηλίκων ή ενηλίκων;».

Υπάρχουν Διευθυντές σχολείων και Σύλλογοι Διδασκόντων

που έχουν οδηγήσει στο Φως της Δικαιοσύνης περιστατικά ενδοοικογενειακής εργασιακής εκμετάλλευσης ή κακοποίησης κ.α.

Υπάρχουν Διευθυντές σχολείων που

μετά από ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ οδήγησαν περιστατικά βίας στο δρόμο της Υποστήριξης, της Πρόνοιας ή της Δικαιοσύνης.

Από την άλλη συμβαίνει να υπάρχουν σε κλειστές κοινωνίες

και Διευθυντές σχολείων που δεν γνωρίζουν ούτε που βρίσκεται η Πρόνοια και η Εισαγγελία και υπάρχουν επίσης Διευθυντές εκπαιδευτικών δομών που ενώ τα γνωρίζουν όλα αυτά πολλές φορές επιλέγουν να μη μιλήσουν συγκαλύπτοντας με τη σιωπή και τη μη ενημέρωση συνεργαζόμενων δικτύων  φρικιαστικά γεγονότα, όπως συνέβη με το Γιακουμάκη και με πολλούς άλλους μαθητές που δέχονται ενδοσχολική ή εξωσχολική βία.

Αξιοσημείωτο θα ήταν εδώ

να υπήρχαν κάπου δημοσιευμένα στατιστικά στοιχεία από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας της ΧΡΗΣΗΣ του ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ σε κάθε ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ για την ενδοσχολική βία [Ηλεκτ. Πηγή 17].

Οι βασικοί άξονες της σύγχρονης εκπαιδευτικής ψυχολογίας

που παντελώς απουσιάζουν από το προς διαβούλευση πολυνομοσχέδιο, υποδεικνύουν μια ολιστική προσέγγιση στην υποστήριξη του μαθητή που περιλαμβάνει τόσο το Διευθυντή, τους εκπαιδευτικούς, τον εκπαιδευτικό ψυχολόγο, τον κοινωνικό λειτουργό, το λογοπεδικό, τον εργοθεραπευτή, το ΕΒΠ,  τους γονείς αλλά και τα συνεργαζόμενα δίκτυα όπως το ΚΕΣΥ, η Πρόνοια, η Εισαγγελία ανηλίκων/ενηλίκων, το Χαμόγελο του Παιδιού, Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα και Ξενώνες Φιλοξενίας.

Οι οδηγίες από την Αστυνομία και την Εισαγγελία είναι ότι σε περιπτώσεις κακοποίησης (συνοπτικά):

Α) το παιδί θα μιλήσει σε αυτόν που θα εμπιστευτεί.

Β) μόλις το παιδί μιλήσει θα πρέπει να κινηθούν ΑΜΕΣΕΣ διαδικασίες για να γίνει έρευνα.

Η ΣΥΓΚΑΛΥΨΗ

συνιστά ποινικό αδίκημα αλλά με το παρόν νομοσχέδιο άθελα τους οι ιθύνοντες οδηγούν στη συνέχεια της συγκάλυψη πολλών ενδοσχολικών ή οικογενειακών και κοινωνικών περιστατικών.

Έστω λοιπόν ότι γίνεται μια ημερίδα με θέμα:

Σχέσεις Σχολείου-Πρόνοιας – Εισαγγελίας και ο διευθυντής δεν ενημερώνει το Σύλλογο διδασκόντων για το συγκεκριμένο email αφού αυτός μόνο διαθέτει ακόμη και σήμερα τους κωδικούς για τα email του σχολείου. Την ευθύνη της απουσίας επιμόρφωσης ποιος τη φέρνει;

Φυσικά αυτός που αναχαίτισε την πληροφορία.

Τις τραγικές επιπτώσεις από την μη ενημέρωση που συνεπάγεται ΑΔΥΝΑΜΙΑ επιτέλεσης έργου ως προς τα κακοποιητικά περιστατικά ποιος τις φορτώνεται; Το ΕΕΠ με μια αρνητική βαθμολογία από το Διευθυντή ή και το Σύμβουλο Εκπ/σης Επιστημονικής Ευθύνης και  το Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης [Ηλεκτρ. Πηγή 15];

Τα νεοδιόριστα μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ

που κατά το παρελθόν έχουν αξιολογηθεί χιλιάδες φορές για τα προσόντα τους και με αυτά έχουν ξανά δουλέψει καλούνται ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ να συνεργαστούν σύμφωνα με τη Διάταξη περί Τήρησης κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονικής συνεργασίας.

Σύμφωνα με την προτεινόμενη Διάταξη,

αξιολογούνται η εφαρμογή κανόνων δεοντολογίας, ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο της διεπιστημονικής συνεργασίας, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και η διαμόρφωση συμμετοχικών τρόπων πρόληψης, παρέμβασης και διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων) [Ηλεκτ. πηγή 6].

Τα νεοδιορισθέντα μέλη ΕΠΠ και ΕΒΠ

ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΣΙΩΠΗΣΟΥΝ στην προοπτική ενός Υπερ-Διευθυντή που θα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ, που γνωρίζει πρόσωπα και καταστάσεις και μπορεί να συνδέεται ακόμη και με φιλικές σχέσεις με ανωτέρους του Συμβούλους Εκπαίδευσης, με πρόσωπα σε θέσεις ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΣΕ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, αλλά …….. επιλέγει να ΣΙΩΠΑ.

Η ΥΠΕΡΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ

σε ΕΝΑ πρόσωπο συνιστά τακτική αναδίπλωσης σε ένα παλιό ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ σύμφωνα με την υπάρχουσα βιβλιογραφική έρευνα (Kyriakou, 1997)  και όχι απόρροια ερευνητικής διαδικαστικής εκπαιδευτικής εξέλιξης σε νέους ρόλους και μοντέλα.

Μέσα από την πολυετή πορεία πολλών από τους εκπαιδευτικούς

που στοιβάζονταν επί δεκαετίες σε ΑΘΛΙΕΣ ΟΥΡΕΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ για να καταθέσουν κάθε χρόνο τα δικαιολογητικά τους ώστε να αναπληρώσουν με πάγιο και διαρκή τρόπο τον ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ, κάθε φορά σε διαφορετικά σχολεία και δομές, μπορεί να επιβεβαιωθεί το γεγονός πως όλα τα παραπάνω μπορούν να συμβούν ως περιστατικά και με την απουσία ενός Συλλόγου Διδασκόντων να ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΣΤΟΥΝ οι αρμόδιοι εκπαιδευτικοί ώστε να μην προχωρήσουν στις δέουσες ενέργειες.

Σχολείο = Απομονωμένη κοινότητα

Σημαντικό είναι να αναφερθεί περίπτωση της παρακολούθησης των σχολικών μαθημάτων από σχολικούς συμβούλους ή και Διευθυντές (αναλόγως των σχολείων)  προσέγγιση που παραπέμπει σε τακτική που εφαρμόστηκε κατά την 7ετή δικτατορία [Ηλεκτ. Πηγή 4, 11, 15].

Η παντελής απουσία αναφοράς συνεργαζόμενων δικτύων

όπως η Πρόνοια και η Εισαγγελία ανηλίκων ΑΝΤΙΦΑΣΚΕΙ ΜΕ τις υπερ-αρμοδιότητες ενός εκπαιδευτικού επαγγελματία που δυστυχώς στο παρόν σχέδιο ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΩΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΣ σε όλες τις αρμοδιότητες του (Τυπικός επαγγελματισμός, γραφειοκρατικά καθήκοντα, αξιολογικές και μισθολογικές δεσμεύσεις, προκαθορισμένη εκπαιδευτική πολιτική, γνώσιο-μεταδοτικές διαδικασίες επιτήρησης, μάθησης και διδασκαλίας, και έντονο στοιχείο Διδακτικής επαγγελματικής ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ).

Η θεσμική, λειτουργική και συνταγματικά κατοχυρωμένη

αποδόμηση του Συλλόγου διδασκόντων δεν προκύπτει ως επιστημονική αναγκαιότητα από καμία πρόσφατη βιβλιογραφική έρευνα (McCroskey & Richmond, 1983).

Ο σύγχρονος ρόλος του Εκπαιδευτικού & η επαγγελματική του ανάπτυξη

στην ευρωπαϊκή ένωση περιγράφονται σε διάφορες μορφές του αγγλοσαξωνικού Dfes, (2001a, Dfes, 2001b, 2004).  Όλες αυτές οι μορφές έχουν δεχθεί κριτική (βλ. για παράδειγμα Williams, F. (2004). What matters is who works: why every child matters to New Labour. Commentary on the DfES Green Paper Every Child Matters. Critical Social Policy24(3), 406-427).

H εκπαιδευτική πολιτική της Ευρωπαϊκής ‘Ενωσης

εστιάζει στην ανάγκη αναμόρφωσης του ρόλου του εκπαιδευτικού στις εξής παραμέτρους (MacBeath, 2001; MacBeath, Schratz, Meuret, Jacobsen, 2005):

  • Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
  • Η ανάπτυξη της πρωτοβουλίας
  • Η ανάπτυξη της καινοτομίας
  • Η ανάπτυξη της συλλογικότητας
Επίσης, ο εκπαιδευτικός δύναται να :
  • Συμβάλλει στην προώθηση νέων μορφών και προϊόντων μάθησης.
  • Συμβάλει στην ενεργό συμμετοχή του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης.
  • Επανασχεδιάζει και να ανατροφοδοτεί τη μαθησιακή & διδακτική διαδικασία.
  • Ενσωματώνει τη χρήση των νέων τεχνολογιών στις μαθησιακές καταστάσεις & σε όλη την επαγγελματική τους πρακτική.
  • Εργάζεται πέρα από τη τάξη στο σχολείο, ή σε άλλους επιμορφωτικούς χώρους με άλλους κοινωνικούς εταίρους.
  • Λειτουργεί ως επιστήμονας επαγγελματίας.
Η συνολική διαδικασία επαγγελματικής ανάπτυξης

θεωρείται συνεργατική & αμφίδρομη καθώς αναστοχασμός-αναπλαισίωση-μετασχηματισμός πραγματώνονται μέσω της αλληλεπίδρασης με άλλους εκπαιδευτικούς, στελέχη της εκπαίδευσης και γονείς.

 Διαφαίνεται λοιπόν πως

«Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που αντιγράφει νεοφιλελεύθερες πρακτικές στην εκπαίδευση και υιοθετεί αποτυχημένες πολιτικές του αγγλοσαξονικού μοντέλου οι οποίες οδήγησαν σε όξυνση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων» (Μακράκης, 2021, Ηλεκτ. Πηγή 12). Να αναφέρουμε εδώ ότι κάποιος μπορεί να παρακολουθήσει τη σχετική συζήτηση και την εξέλιξη της (DES, 1978; DfEE, 1997; DfEE, 1998; DfEE & QCA, 1999).

Η βελτίωση εν τέλει των σχολείων

και η αναβάθμιση τους μήπως αφορά σε  μια υποχρεωτική, ρηχή, υπηρεσιακή, γραφειοκρατική έκθεση, σε ένα κλίμα επιβολής, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών; Μήπως υποτιμά τις επιστήμες της εκπαίδευσης;
(Μπαγάκης, 2021).

Κλείνοντας, θα πρέπει να επισημανθεί ότι το Ελληνικό Δημόσιο,

δηλαδή ο Έλληνας Φορολογούμενος την ίδια στιγμή που βλέπει να μειώνονται οι παροχές του σε πάρα πολλούς τομείς (βλ. μείωση συνεδριών μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες) θα καλείται να πληρώσει όλες τις προτεινόμενες αλλαγές ονομασίας στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο σε μετονομασίες σε σφραγίδες που αποτυπώνονται σε εκατομμύρια ευρώ.

Εκτός και αν όλοι αυτοί οι νέοι Υπερ-Διευθυντές

σε νέες δομές και με νέα καθήκοντα και οι νέοι Σύμβουλοι και οι Προϊστάμενοι των νέων ΚΕΔΑΣΥ υπογράφουν με ψηφιακό βουλοκέρι (αναζητούνται τα στατιστικά των υπηρεσιών που διαθέτουν ψηφιακή υπογραφή!

(Ακολουθούν βιβλιογραφικές και ηλεκτρονικές πηγές)

Δείτε σχετικά

Το νομοσχέδιο Αναβάθμιση Σχολείου και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών: 172 άρθρα-238 σελίδες
 ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για νομοσχέδιο Υπουργείου Παιδείας “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών”
Διάταξη: 1.100 οργανικές ΚΛ-Ψυχολόγων-Ανήκουν στα ΚΕΔΑΣΥ(τ. ΚΕΣΥ)-διατίθενται στις ΕΔΥ(τ. ΕΔΕΑΥ)
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-3 πεδία: Διδακτική-Διαχείριση τάξης-Υπηρεσιακή συνέπεια/επάρκεια
Ενίσχυση ρόλου Διευθυντή σχολείου και στελεχών εκπαίδευσης στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ
Ενταξιακή εκπαίδευση: Με ποιους τρόπους ενισχύεται-Νομοσχέδιο ΥΠΑΙΘ

 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Βασίλης Βούγιας

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση