Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αρχές Οικονομίας-Β’ Λυκείου: Να ενταχθεί ως μάθημα γενικής παιδείας ζητά το Οικονομικό Επιμελητήριο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αρχές Οικονομίας-Β’ Λυκείου: Να ενταχθεί ως μάθημα γενικής παιδείας ζητά το Οικονομικό Επιμελητήριο – Αναφορά στη Βουλή από το ΚΙΝΑΛ.

Αναφορά κατέθεσε σήμερα, Τρίτη 10 Μαΐου, στη Βουλή η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με τους Βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής, κo Οδ. Κωνσταντινόπουλο, κo Χ. Γκόκα και κo Α. Πάνα, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, με θέμα: “Αίτημα Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για ένταξη του μαθήματος “Αρχές Οικονομίας” στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας”.

Ακολουθεί η Αναφορά

Τρίτη 10 Μαΐου 2022

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

 Θέμα: “Αίτημα Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας”

Με επιστολή του, προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (Ο.Ε.Ε.) ζητά να επανεξεταστεί το αίτημά του για ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας.

Στην επιστολή τονίζεται ότι η ύπαρξη ενός οικονομικού μαθήματος μόνο στη Γ’ Λυκείου και μόνο στην κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής», δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας και το αίτημά τους δεν είναι στενά κλαδικό, όπως κάποιος μπορεί να συμπεράνει από μία πρώτη ανάγνωση, αλλά ενισχύεται από τρία βασικά στοιχεία:

  • Με βάση το δελτίο τύπου που αναρτήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών στις 4 Δεκεμβρίου 2021: «η Ελληνική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μιας Εθνικής Στρατηγικής για τον χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό είναι ένας από τους αποτελεσματικότερους τρόπους για την αύξηση των χρηματοοικονομικών γνώσεων των πολιτών στη χώρα μας».
  • Ο αριθμός των μαθητών, που φοιτούν στο Ελληνικό Γενικό Λύκειο και έρχονται σε επαφή με τα οικονομικά είναι ένας στους τρεις, δηλαδή μόνο όσοι ακολουθούν την κατεύθυνση «Επιστήμες Οικονομίας & Πληροφορικής». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δύο στους τρεις απόφοιτους δεν έρχονται ποτέ σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, γεγονός που συνεπάγεται δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για την προσωπική τους οικονομική συμπεριφορά, όσο και την κοινωνική ευημερία.
  • Οι μαθητές, που λαμβάνουν μέρος στις Πανελλαδικές εξετάσεις, δεν εξετάζονται επί ίσοις όροις. Συγκεκριμένα, το μόνο επιστημονικό αντικείμενο που δεν έχει συνέχεια από τη Β’ προς τη Γ’ Λυκείου είναι τα οικονομικά. Το γεγονός αυτό δεν βοηθά τους μαθητές ούτε να επιλέξουν ορθολογικότερα κατεύθυνση σπουδών, αλλά ούτε τους δίνεται η δυνατότητα να εμβαθύνουν στην Οικονομική Επιστήμη και να σημειώσουν υψηλότερες επιδόσεις στις εξετάσεις.

Σε συνέχεια των ανωτέρω επισυνάπτεται η Επιστολή του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και ζητούμε να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες και να επανεξετάσετε το αίτημά του, αναφορικά με την ένταξη του μαθήματος «Αρχές Οικονομίας» στη Β’ Λυκείου, από το σχολικό έτος 2022 – 2023, ως μάθημα γενικής παιδείας.

Οι Αναφέροντες Βουλευτές

Δείτε επίσης

4 Τροπολογίες ΣΥΡΙΖΑ: Κατάργηση ΕΒΕ και Τράπεζας Θεμάτων-Μείωση εξεταστέας ύλης-Μείωση χρόνου παραμονής στην οργανική νεοδιόριστων

Στη Βουλή η προσβασιμότητα ΑμεΑ ιστοσελίδων ΕΟΠΠΕΠ και ΕΑΠ και ο εκτός λειτουργίας ιστότοπος ΜΗΔΙΣΕΦ 

Τράπεζα Θεμάτων-ΕΠΑΛ: Τροποποίηση απόφασης για γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα B’ τάξης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση