Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΑΣΕΠ-ειδική μοριοδότηση εμπειρίας συμβασιούχων: Για 3 λόγους πρέπει να καταργηθεί

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΑΣΕΠ-ειδική μοριοδότηση εμπειρίας συμβασιούχων: Για 3 λόγους πρέπει να καταργηθεί-Τι αναφέρεται στην Ετήσια Εκθεση Πεπραγμένων έτους 2020.

ΑΣΕΠ-ειδική μοριοδότηση εμπειρίας

Αντίθετο στην ειδική μοριοδότηση εμπειρίας χωρίς κανένα αντικειμενικό λόγο που να επιβάλλει την εξειδικευμένη εμπειρία, είναι το ΑΣΕΠ όπως προκύπτει στην δημοσιευθείσα στο ΦΕΚ B 5172 – 09.11.2021 Ετήσιας Εκθεσης Πεπραγμένων έτους 2020.

Συγκεκριμένα αναφέρεται

στην Προκήρυξη 4Κ /2Ο2Ο για την πλήρωση 2.909 θέσεων ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ σε ΟΤΑ Α βαθμού της χώρας, για το πρόγραμμα “Βοήθεια πιο Σπίτι”, στην οποία βαθμολογείται με 17 μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι 84 μήνες η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης.

Μάλιστα το ΑΣΕΠ για μια ακόμη φορά τονίζει ότι:

Α. Οι διαχρονικές αυτές τακτικές είναι προβληματικές από πλευράς συνταγματικότητας,

Β. ενθαρρύνουν την αίσθηση των πολιτών ότι εάν εισέλθουν στο Δημόσιο με συμβάσεις ορισμένου χρόνου θα μονιμοποιηθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και τέλος,

Γ. προκαλούν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών αφού η διαπίστωση των ειδικά μοριοδοτούμενων προσόντων απαιτεί χρόνο πολλαπλάσιο του συνήθως απαιτούμενου.

Τέλος επισημαίνει ότι

οι πρακτικές αυτές δεν διασφαλίζουν τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, ακόμη και αν θεωρηθούν θεσμικά ανεκτές, αφού οι υποψήφιοι οι οποίοι δεν  έχουν την ειδική εμπειρία είναι τόσο πολλοί, ώστε είναι βέβαιο ότι κάποιοι θα ξεπεράσουν σε μόρια τους συμβασιούχους παρά την αυξημένη μοριοδότηση των τελευταίων.

_________________

Δείτε αναλυτικά τη σχετική αναφορά στην Εκθεση του ΑΣΕΠ

Δυστυχώς συνεχίσθηκε και το 2020 η τακτική της ειδικής μοριοδότησης εμπειρίας χωρίς κανένα αντικειμενικό λόγο που να επιβάλλει την εξειδικευμένη εμπειρία.

Ετσι, και το 2020 εκδόθηκε η προκήρυξη 4Κ /2Ο2Ο, σύμφωνα με το άρθρο 91 του ν 4583/2018 – ΦΕΚ 212/18.12.18, όπως ισχύει, για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας 2.909 θέσεων τακτικού προσωπικού ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ, ΥΕ σε ΟΤΑ Α βαθμού της χώρας (Υπουργείο Εσωτερικών), για το πρόγραμμα «Βοήθεια πιο Σπίτι», στην οποία βαθμολογείται μι δεκαεπτά (17) μονάδες ανά μήνα και για συνολική εμπειρία μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) μήνες η εμπειρία στο αντικείμενο της θέσης, εφόσον έχει διανυθεί χωρίς διακοπή μέχρι την έναρξη ισχύος του άρθρου 91 του ν. 4583/2018, όπως ισχύει, ήτοι 18.12.2018, σε αντίστοιχες θέσεις παροχής υπηρεσιών κατ’ οίκον φροντίδας ή κατ’ οίκον νοσηλείας ηλικιωμένων ανασφάλιστων,  ΑμεΑ και οικονομικά αδυνάμων πολιτών,  στους οικείους ΟΤΑ η σε νομικά πρόσωπα των οικείων ΟΤΑ, ή σε νομικά πρόσωπα που είχαν συμβληθεί με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε κατά τα έτη 2011 ή 2012 για την παροχή των υπηρεσιών του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι» στη χωρική περιφέρεια των οικείων ΟΤΑ.

Για μια ακόμη φορά, το ΑΣΕΠ τονίζει ότι οι διαχρονικές αυτές τακτικές είναι προβληματικές από πλευράς συνταγματικότητας, ενθαρρύνουν την αίσθηση των πολιτών ότι εάν εισέλθουν στο Δημόσιο με συμβάσεις ορισμένου χρόνου θα μονιμοποιηθούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο και τέλος, προκαλούν καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών αφού η διαπίστωση των ειδικά μοριοδοτούμενων προσόντων απαιτεί χρόνο πολλαπλάσιο του συνήθως απαιτούμενου.

Αξίζει δε να τονισθεί ότι οι πρακτικές αυτές ακόμη και αν θεωρηθούν θεσμικά ανεκτές, δεν διασφαλίζουν τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, αφού οι υποβάλλοντες τις αιτήσεις χωρίς να έχουν την ειδική εμπειρία είναι τόσο πολλοί ώστε να είναι βέβαιο ότι κάποιοι θα ξεπεράσουν σε μόρια τους συμβασιούχους παρά την αυξημένη μοριοδότηση των τελευταίων.

Δείτε επίσης

Εκθεση ΑΣΕΠ 2020: Ολα τα στοιχεία για τις εκπαιδευτικές προκηρύξεις
Εκθεση ΑΣΕΠ 2019: Oι λεπτομέρειες των εκπ/κών Προκηρύξεων-Στοιχεία-Πορεία-Διαδικασία-Απολογισμός
Εκθεση ΑΣΕΠ 2018: Τι προτείνεται για προσλήψεις και διορισμούς

Δείτε ακόμη

Μόνιμος διορισμός 193 εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας ΤΕ01.19, ΤΕ02.01, ΤΕ02.02, ΤΕ16, ΔΕ02.01, ΔΕ02.02
Νέα Προγράμματα Σπουδών 2021: Δείτε τα όπως κοινοποιήθηκαν από το ΙΕΠ
ΑΣΕΠ-μοριοδότηση πτυχιών ΙΕΚ και ΕΠΑΛ: Ποια νομοθετική ρύθμιση προτείνει για να πάψουν οι διαμαρτυρίες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Έφη Τ σε

    Ναι αλλά στην 7Κ/2021 για διοικητικές θέσεις στα ΚΕΠ πάλι μοριοδοτήθηκε η ειδική εμπειρία. Το ότι η εμπειρία αυτή αποκτήθηκε τουλάχιστον προ δεκαετίας, γιατί από κει και πέρα σταμάτησαν οι ΣΟΧ διοικητικών στις συγκεκριμένες υπηρεσίες, κι έκτοτε άλλαξαν οι κυβερνητικές πλατφόρμες, οι διαδικασίες.. και μπήκε στη ζωή μας η ηλεκτρονική διακυβέρνηση δεν τους εμπόδισε να μοριοδοτήσουν όσους δεν πρόλαβαν να βολέψουν. Αν δείτε αποτελέσματα άλλων προκηρύξεων θα διαπιστώσετε ότι χάρη στην ειδική εμπειρία μονιμοποιούνται ανθρώποι με βαθμό πτυχίου που ίσα ίσα περνάει τη βάση! Και η απορία είναι πως βρέθηκαν εξαρχής οι άνθρωποι αυτοί στις θέσεις αυτές..

Γράψτε μία απάντηση