Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ασφάλεια μαθητών: Εγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με οδηγίες στις σχολικές μονάδες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ασφάλεια μαθητών: Εγγραφο του Υπουργείου Παιδείας με οδηγίες στις σχολικές μονάδες – “Το σχολείο, ως χώρος πνευματικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών, οφείλει να είναι ένας ασφαλής χώρος”.

Ασφάλεια μαθητών

Το υπ. αριθμ. πρωτ. 143074/ΓΔ4/17-11-2022 έγγραφο του Γ.Γ. ΥΠΑΙΘ κου Α. Κόπτση με θέμα “Ασφάλεια μαθητών” απεστάλη στις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης και στις Σχολικές Μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης της χώρας.

Σύμφωνα με το έγγραφο, το σχολείο οφείλει να είναι ένας ασφαλής χώρος και ως εκ τούτου οι Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει να λαμβάνουν κάθε μέτρο, όπως αναλύεται στο έγγραφο, για την ασφάλεια των μαθητών.

Δείτε σε μορφή pdf το έγγραφο ΕΔΩ

Ακολουθεί το περιεχόμενο του εγγράφου

ΘΕΜΑ: Ασφάλεια των μαθητών

Σχετ.: Η υπό στοιχεία 1614/Υ1/08-01-2020 Απόφαση της Υπουργού και των Υφυπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β΄ 8)

Το σχολείο, ως χώρος πνευματικής και ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών, οφείλει να είναι ένας ασφαλής χώρος, στον οποίο όλοι οι μαθητές και όλες οι μαθήτριες θα απολαμβάνουν απρόσκοπτα τα αγαθά της γνώσης και τη χαρά της συνύπαρξης.

Ως εκ τούτου, παρακαλούνται οι Διευθυντές/Διευθύντριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως:

• Φροντίζουν ώστε οι θύρες εισόδου-εξόδου του σχολείου να παραμένουν κλειστές καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Με αυτό τον τρόπο διαφυλάσσεται η ασφάλεια των μαθητών/τριών και αποτρέπεται η αναίτια έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που δεν έχουν σχέση με τη λειτουργία του σχολείου. Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
Επιπρόσθετα, οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν καθήκοντα εφημερίας έχουν την ευθύνη για την επιτήρηση των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της προσέλευσης και της αποχώρησής τους από το σχολείο, την ώρα των διαλειμμάτων, καθώς και τη μέριμνα για την προστασία και τη σωματική τους ακεραιότητα. Είναι σημαντικό οι Σύλλογοι Διδασκόντων να μεριμνούν για τον απαραίτητο αριθμό εφημερευόντων, ώστε να καλύπτονται με επάρκεια όλοι οι χώροι των σχολικών μονάδων από τους/τις εφημερεύοντες/ουσες. Οι εφημερεύοντες/ουσες οφείλουν να επιδεικνύουν τη δέουσα προσοχή στην άσκηση των καθηκόντων τους, παρεμβαίνοντας και προληπτικά προς αποφυγή περιστατικών που μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών.

• Λαμβάνουν κάθε μέτρο για την πρόληψη και αντιμετώπιση περιστατικών βίας και ακραίων συμπεριφορών, σε συνεργασία με τον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τα αρμόδια στελέχη εκπαίδευσης, τους γονείς/κηδεμόνες και τους αρμόδιους φορείς.

• Ενημερώνουν άμεσα την αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για κάθε περιστατικό που διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνει την αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η οποία στη συνέχεια ενημερώνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων
(gengram.abe@minedu.gov.gr).

Δείτε επίσης

Επιμορφωτικές τηλεδιασκέψεις Δ/ντών σχολείων-Μεντόρων-Ενδοσχολικών Συντονιστών-Υπευθύνων Εκπ/κών Ομίλων 

ΔΟΕ: Οχι στα επιμορφωτικά σεμινάρια-Σε ισχύ η απεργία αποχή για μέντορες και ενδοσχ. συντονιστές 

Υπηρέτηση οργανικής για νεοδιόριστους: Τι είπε στη Βουλή η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή-Θέμα Μουσικών ΤΕ16 

Διατάξεις για άδειες δημοσίων υπαλλήλων σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση