Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ασφάλεια σχολικών υποδομών: Κατάρρευση ψευδοροφής σε σχολείο στα Φιλιατρά-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ασφάλεια σχολικών υποδομών: Κατάρρευση ψευδοροφής σε σχολείο στα Φιλιατρά – Ερώτηση στη Βουλή της Βουλευτή Χαλκιδικής του Κινήματος Δημοκρατίας κας Κυριακής Μάλαμα. 

Ασφάλεια σχολικών υποδομών

Με αφορμή την κατάρρευση ψευδοροφής σε αίθουσα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φιλιατρών στις 30 Απριλίου 2025, η Βουλευτής Χαλκιδικής του Κινήματος Δημοκρατίας κα Κυριακή Μάλαμα κατέθεσε κοινοβουλευτική Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Υποδομών, αναδεικνύοντας την επείγουσα ανάγκη για ένα συνολικό σχέδιο αποκατάστασης και ασφάλειας των σχολικών υποδομών στη χώρα.

Το περιστατικό – που ευτυχώς συνέβη εκτός ωρών λειτουργίας – φέρνει ξανά στο φως τις διαχρονικές παραλείψεις στη συντήρηση των δημόσιων σχολείων. Σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, μόνο ένα 5% των σχολικών μονάδων αναμένεται να ενταχθεί σε πρόγραμμα αναβάθμισης, ενώ η ΔΟΕ χαρακτηρίζει την κατάσταση «επικίνδυνη και εγκληματική».

Η ερώτηση της Κυριακής Μάλαμα ζητά συγκεκριμένα στοιχεία και δεσμεύσεις:

  • για την καταγραφή της κατάστασης των σχολικών κτιρίων πανελλαδικά,
  • για τα κριτήρια επιλογής όσων εντάσσονται σε έργα ανακαίνισης,
  • για την πρόληψη νέων περιστατικών κατάρρευσης,
  • για τον προγραμματισμό αύξησης της χρηματοδότησης στη δημόσια εκπαίδευση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κυρία και τον κύριο Υπουργό :

– Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

– Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Κατάρρευση ψευδοροφής σε δημοτικό σχολείο στα Φιλιατρά – Επείγουσα ανάγκη για εθνικό σχέδιο αποκατάστασης και ασφάλειας των σχολικών υποδομών

Στις 30 Απριλίου σημειώθηκε κατάρρευση ψευδοροφής σε αίθουσα διδασκαλίας του 1ου Δημοτικού Σχολείου Φιλιατρών. Ευτυχώς, το περιστατικό συνέβη εκτός ωρών λειτουργίας του σχολείου, αποφεύγοντας έτσι τραυματισμούς μαθητών και εκπαιδευτικών. Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει τα πολύ σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι σχολικές υποδομές στη χώρα μας.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) καταγγέλλει την απαξίωση των σχολικών υποδομών και τη λογική του κόστους που επικρατεί στην αντιμετώπιση των αναγκών συντήρησης και ασφάλειας των σχολείων, χαρακτηρίζοντας την κατάσταση επικίνδυνη και εγκληματική.

Επιπλέον, σύμφωνα με την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), η πλειονότητα των σχολικών μονάδων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα υποδομών, με μόλις ένα μικρό ποσοστό –περίπου 5%– να προβλέπεται να ενταχθεί σε προγράμματα κτιριακής αναβάθμισης, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι καθολικές.

Επειδή έχουν καταγραφεί αρκετά περιστατικά κατάρρευσης ή σοβαρής φθοράς σε σχολικές υποδομές στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας την ανάγκη για άμεση παρέμβαση και αναβάθμιση των σχολικών κτιρίων.

Επειδή η κατάσταση απαιτεί άμεση και συντονισμένη δράση από τα αρμόδια Υπουργεία, με στόχο την αποκατάσταση της ασφάλειας και της λειτουργικότητας των δημόσιων σχολείων της χώρας.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

  1. Ποια είναι τα επίσημα στοιχεία για την κατάσταση των σχολικών υποδομών στη χώρα; Πόσα σχολικά κτίρια κρίνονται ακατάλληλα ή χρήζουν άμεσης ανακαίνισης;
  2. Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των σχολικών μονάδων που εντάσσονται σε προγράμματα κτιριακής αναβάθμισης; Πώς διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση όλων των περιοχών της χώρας;
  3. Ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την πρόληψη παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον; Υπάρχει σχέδιο για τον τακτικό έλεγχο και συντήρηση των σχολικών κτιρίων;
  4. Ποιος είναι ο προγραμματισμός για την αύξηση της χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης, ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες σε ασφαλείς και υποδομές απόλυτα προσβάσιμες σε όλες και όλους;

Η ερωτούσα βουλευτής

Μάλαμα Κυριακή

Δείτε επίσης
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply