Κυριακή, 28 Απριλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ασφαλής λειτουργία σχολικών μονάδων: Ερώτηση στη Βουλή 49 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ασφαλής λειτουργία σχολικών μονάδων: Ερώτηση στη Βουλή 49 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή το τραγικό γεγονός στο 9ο Δημοτικό Σχολείο των Σερρών, όπου έχασε τη ζωή του ένας μαθητής.

Ασφαλής λειτουργία σχολικών μονάδων

Με αφορμή το τραγικό γεγονός στο 9ο Δημοτικό Σχολείο των Σερρών, όπου έχασε τη ζωή του ένας μαθητής, 49 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, έπειτα από πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου του κόμματος, Βουλευτή Επικρατείας κου Πάνου Σκουρλέτη και του Βουλευτή Σερρών κου Ελευθέριου Αβραμάκη, κατέθεσαν Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εργασίας, Εσωτερικών, Παιδείας, Υποδομών και Μεταφορών, με θέμα: “Για την ασφαλή λειτουργία των Σχολικών Μονάδων“.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι

“η ασφάλεια της υγείας και σωματικής ακεραιότητας της μαθητικής και της εκπαιδευτικής εν γένει κοινότητας πρέπει να διασφαλίζεται με κάθε πρόσφορο μέσο. Μετά την έκρηξη στο λεβητοστάσιο την ώρα διαλείμματος, στο πλαίσιο του ολοήμερου προγράμματος, στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών και την τραγική απώλεια μαθητή, που συγκλονίζει το πανελλήνιο αλλά και τον τραυματισμό δύο συμμαθητών του, κρίνεται επιτακτική η διαμόρφωση όρων και διαδικασιών ώστε ποτέ ξανά να υπάρξει επανάληψη ανάλογων καταστάσεων”.

Οι ερωτώντες Βουλευτές προσθέτουν μάλιστα ότι

“η κοινωνία, οι γονείς μαθητών, μέσω των συλλογικών οργάνων τους, αγωνιούν και τονίζουν την ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων και ενδεικτικά αναφέρουμε την από τον Οκτώβριο του 2022 καταγγελία της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων της 7ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων για εργασίες βαψίματος της εξωτερικής πρόσοψης του σχολείου χωρίς να έχει χορηγηθεί από τις αρμόδιες αρχές η απαιτούμενη άδεια για εργασίες μικρής κλίμακας. Αντίστοιχα, με ανακοίνωσή της η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων της 7ης Δημοτικής Κοινότητας του Δήμου Αθηναίων κατήγγειλε τον περασμένο Δεκέμβριο τις συνθήκες υπό τις οποίες λειτουργεί το 20ο Νηπιαγωγείο Αθηναίων, αλλά και την πρόθεση εργολάβου να πραγματοποιήσει οικοδομικές εργασίες την ώρα που στο χώρο βρίσκονται 30 νήπια”.

Διαπιστώνοντας ότι, αν και γίνονται διαρκώς αναφορές και σε πανελλαδική κλίμακα, “μετά το ασύλληπτα τραγικό γεγονός στις Σέρρες δεν έχει προτεραιοποιηθεί με σαφήνεια όλο το απαιτούμενο πλαίσιο που θα διαμορφώνει την υλοποίηση των απαιτούμενων εργασιών με την αναγκαία λήψη μέτρων ασφάλειας”, οι Βουλευτές αναφέρουν επίσης: “Είναι ενδεικτική δε, η στάση της κυβέρνησης στο μείζον αυτό ζήτημα, καθόσον στην υπ’ αρ. 1355/09-12-2022 Ερώτηση με θέμα “Θα ελεγχθούν στο σύνολό τους τα σχολεία του Νομού Σερρών ώστε να μην επαναληφθεί ανάλογη τραγωδία;”, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Σερρών Λ. Αβραμάκη και συνυπογράψαμε 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ μετά το τραγικό γεγονός στις Σέρρες, ο παραιτηθείς Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η Υπουργός Παιδείας δήλωσαν αναρμόδιοι ενώ ο Υπουργός Εσωτερικών ουδέποτε απάντησε”.

Οι Υπουργοί ερωτώνται:

1. Σε ποιες ενέργειες έχετε ή πρόκειται να προβείτε (έκδοση σχετικών πλαισίων και πρωτοκόλλων, ενίσχυση με μέσα, με μόνιμο προσωπικό σε όλες τις αναγκαίες ειδικότητες, πόρους κ.α.) ώστε να υλοποιούνται με ασφάλεια οι απαιτούμενες εργασίες για την σχολική στέγη; (ενδεικτικά για σύστημα θέρμανσης, οικοδομικές εργασίες που απαιτούν σκαλωσιές κ.α )

2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε οι εργαζόμενοι στους Δήμους μέσα από τα κοινωφελή προγράμματα να μπορούν να εργάζονται και απογευματινές ώρες για τον συγκεκριμένο σκοπό;

3. Είναι στον σχεδιασμό σας η τεχνική, θεσμική και οικονομική ενίσχυση των Δήμων και σε συνέργεια με αρμόδιους φορές (πχ ΚΤΥΠ Α.Ε) ώστε να μπορούν με οργανωμένο τρόπο σημαντικές εργασίες να τις υλοποιούν το χρονικό διάστημα που οι σχολικές μονάδες είναι κλειστές λόγω διακοπών (Χριστουγέννων, Πάσχα, θερινές διακοπές κτλ) ώστε να μηδενιστεί ο παραμικρός κίνδυνος τραυματισμού μέλους της εκπαιδευτικής κοινότητας;

Δείτε επίσης

Σχολεία και σεισμοί: Τι σχεδιάζεται από τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτικής Προστασίας για τα σχολικά κτίρια 

Αντισεισμική προστασία στην εκπαίδευση: Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών-Σχολικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης 

Τρόπος υπολογισμού οργανικών κενών: Τι απάντησε στη Βουλή η Υφυπ. ΠΑΙΘ Ζ. Μακρή για τον αλγόριθμο 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση