Κυριακή, 26 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αύξηση οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση: Ερώτηση στη Βουλή 

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αύξηση οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση: Για την υποστήριξη των μαθητών με κινητικές, μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα υγείας – Ερώτηση στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Αύξηση οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ

Ερώτηση κατέθεσε η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, την οποία συνυπέγραψε ο κος Απόστολος Πάνας, Βουλευτής Χαλκιδικής και Υπεύθυνος Τομέα Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΠΑΣΟΚΚινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, με θέμα: “Άμεση ανάγκη αύξησης των οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση για την υποστήριξη των μαθητών με κινητικές, μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα υγείας”.

Οι Βουλευτές ρωτούν την Υπουργό ΠΑΙΘ:

  1. Αν είναι στις προθέσεις της η αύξηση των οργανικών θέσεων για ΕΒΠ, ΕΕΠ και Σχολικούς Νοσηλευτές/τριες στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και κάλυψη αυτών με όλες τις ειδικότητες για την υποστήριξη των μαθητών με κινητικές, μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα υγείας, λαμβάνοντας υπόψην ότι υπάρχουν 1.500 πάγιες λειτουργικές ανάγκες με μόλις 530 οργανικά κενά.
  2. Αν προτίθεται να δημιουργήσειτις απαραίτητες και αναγκαίες οργανικές θέσεις για Σχολικούς Νοσηλευτές, ΕΕΠ και ΕΒΠ για κάθε σχολείο Γενικής Εκπαίδευσης, για την υποστήριξη των μαθητών με κινητικές, μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα υγείας.
  3. Αν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ στα ΚΕΔΑΣΥ και άμεση κάλυψη αυτών με μόνιμο προσωπικό, καθώς από το 2019 δεν έχει γίνει κανένας μόνιμος διορισμός και στην πλειοψηφία λειτουργούν με αναπληρωτές.
Ακολουθεί η Ερώτηση

Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

Θέμα: Άμεση ανάγκη αύξησης των οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση για την υποστήριξη των μαθητών με κινητικές, μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα υγείας.

Με αφορμή τα πολλαπλά, πολύπλευρα και πολυδιάστατα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εκπαιδευτικός κόσμος σήμερα, τόσο σε σχολεία της Ειδικής όσο και Γενικής Εκπαίδευσης, σε σχέση με τις ανάγκες υποστήριξης των μαθητών που έχουν προβλήματα υγείας ή αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, την έξαρση περιστατικών βίας σε σχολεία Γενικής εκπαίδευσης, προβλημάτων συμπεριφοράς, αυτοκτονιών κλπ., τις τραγικές συνέπειες και τα μαθησιακά κενά για τους μαθητές/τριες από τη δίχρονη σχεδόν διακοπή της φυσικής λειτουργίας των σχολείων, οι εκπαιδευτικοί καλούνται, μέσα σε ένα εξαιρετικά ανασφαλές εργασιακό περιβάλλον, να αντιμετωπίσουν μία νέα πρωτόγνωρη, θλιβερή και δυσχερή κατάσταση. Τα σχολεία χρειάζονται υποστήριξη και ενίσχυση, διότι προέχει η ομαλή και ασφαλής λειτουργία τους και η σωματική και ψυχική υγεία όλων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Τα Ειδικά Σχολεία αντιμετωπίζουν σημαντικές ελλείψεις σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, με αποτέλεσμα να τίθεται σε κίνδυνο ακόμα και η φοίτηση των μαθητών ΑμεΑ. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα στον τύπο, όπως το Ειδικό Δημοτικό και Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλαμάτας, όπου καταγγέλλεται ότι υπάρχουν ελλείψεις από πέρυσι που δεν έχουν καλυφθεί, ενώ μητέρες αναγκάζονται να αφήνουν τις δουλειές τους και να βρίσκονται για ώρες έξω από το σχολείο για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στα παιδιά εάν παραστεί ανάγκη. Το ίδιο συμβαίνει και στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Νέου Ηρακλείου Αττικής όπου υπάρχει μόνο μία σχολική νοσηλεύτρια και δύο μέλη ΕΒΠ για τρία πολυπληθή τμήματα, σε σχολείο της Θεσσαλονίκης, όπου μητέρα μαθητή ΑμεΑ πηγαίνει μαζί με τον γιο της στο σχολείο, λόγω έλλειψης ΕΒΠ.

Η άμεση ενίσχυσης των σχολείων με ειδικότητες ΕΕΠ και ΕΒΠ είναι πλέον βασική προϋπόθεση για την επίλυση των ανωτέρω προβλημάτων, και ως εκ τούτου καθίσταται άμεση ανάγκη αύξησης των οργανικών θέσεων ΕΕΠ και ΕΒΠ σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση.

Επειδή σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν από το Αυτοτελές Τμήμα ΕΕΠ-ΕΒΠ του Υπουργείου Παιδείας, έπειτα από αίτημα της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, διαφαίνεται απόλυτα η ανάγκη σύστασης νέων οργανικών θέσεων καθώς έχουμε: Στο σύνολο μόνιμων μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ 1.707, το σύνολο των αναπληρωτών μελών ΕΕΠ/ΕΒΠ είναι 5.773. Από τα λειτουργικά κενά (βάση των προσλήψεων αναπληρωτών) προκύπτουν επίσης 1.402 κενά σε ΣΜΕΑΕ σε ΕΕΠ/ΕΒΠ με μόλις 530 κενές οργανικές θέσεις. Καθώς και 669 κενά σε ΚΕΔΑΣΥ με 0 αριθμό μόνιμων διορισμών από το 2019.

Μετά τα ανωτέρω ερωτάται η κα Υπουργός:

  1. Είναι στις προθέσεις σας η αύξηση των οργανικών θέσεων για ΕΒΠ, ΕΕΠ και Σχολικούς Νοσηλευτές/τριες στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και κάλυψη αυτών με όλες τις ειδικότητες για την υποστήριξη των μαθητών με κινητικές, μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα υγείας, λαμβάνοντας υπόψην ότι υπάρχουν 1.500 πάγιες λειτουργικές ανάγκες με μόλις 530 οργανικά κενά;
  2. Προτίθεστε να δημιουργήσετε τις απαραίτητες και αναγκαίες οργανικές θέσεις για Σχολικούς Νοσηλευτές, ΕΕΠ και ΕΒΠ για κάθε σχολείο Γενικής Εκπαίδευσης, για την υποστήριξη των μαθητών με κινητικές, μαθησιακές ανάγκες και προβλήματα υγείας;
  3. Είναι στις προθέσεις του Υπουργείου η δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ στα ΚΕΔΑΣΥ και άμεση κάλυψη αυτών με μόνιμο προσωπικό, καθώς από το 2019 δεν έχει γίνει κανένας μόνιμος διορισμός και στην πλειοψηφία λειτουργούν με αναπληρωτές;

 Οι ερωτώντες βουλευτές

 Δείτε επίσης

Κεραμέως για οργανικές: Γίνεται προσπάθεια να ανανεωθούν για να γίνουν διορισμοί 

 Ιατρικό ανακοινωθέν Νοσοκομείου Σερρών για τον θάνατο του μαθητή και τους τραυματίες μαθητές

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση