Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών μαθητών Λυκείου | Το θεσμικό πλαίσιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών μαθητών Λυκείου: Το θεσμικό πλαίσιο σύμφωνα με τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) του ΥΠΑΙΘΑ.

Αξιολόγηση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών μαθητών Λυκείου

Σχετικά με το θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών μαθητών/τριών Λυκείου, από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ), ενημερώνει ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) του ΥΠΑΙΘΑ κος Ιωάννης Μπουσδούνης, επισημαίνοντας πως τα ΚΕΔΑΣΥ αξιολογούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών/τριών, οι οποίοι/ες κατά την ημερομηνία κατάθεσης της σχετικής αίτησης φοιτούν μέχρι και την Α΄ τάξη Λυκείου όλων των τύπων.

Αναλυτικά

Στις διατάξεις του άρθρου 53 του ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136/τ.Α΄/03-08-2021) «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» (συν. 1), ορίζονται τα ακόλουθα:

«3. Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. δύνανται να αξιολογούν μαθητές που φοιτούν μέχρι και την Γ’ τάξη Λυκείου όλων των τύπων και έως το δέκατο όγδοο (18) έτος της ηλικίας τους. Άτομα άνω των δεκαοκτώ (18) ετών, που έχουν μέχρι την ηλικία αυτήν αξιολογηθεί από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ως άτομα με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για την έκδοση αξιολογικών εκθέσεων που αφορούν στη φοίτηση σε εκπαιδευτικές δομές, εφόσον δεν έχουν υπερβεί το τριακοστό (30ό) έτος της ηλικίας τους. Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. δύνανται να αξιολογούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών που φοιτούν μέχρι και την Α’ τάξη Λυκείου όλων των τύπων, οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο (18ο) έτος της ηλικίας τους.»

Επιπλέον, στην παρ. 3 του άρθρου 245 του νόμου 4823/2021, αναφέρεται:

«3. Η ισχύς του τρίτου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3699/2008 (Α΄ 199), όπως το άρθρο αυτό αντικαθίσταται με το άρθρο 53 του παρόντος, αρχίζει από το σχολικό έτος 2022-2023.»

Μετά τη λήξη της ως άνω μεταβατικής περιόδου, η Υπηρεσία μας εξέδωσε τη με αρ. πρωτ. 114766/Δ3/21-09-2022 εγκύκλιο με θέμα: «Διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 136/τ.Α΄/03- 08-2021) σχετικά με την αξιολόγηση μαθητών που φοιτούν στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Λυκείου όλων των τύπων» (συν. 2) στην οποία ορίστηκαν τα ακόλουθα:

α) Τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. αξιολογούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών/τριών οι οποίοι/ες κατά την ημερομηνία κατάθεσης της σχετικής αίτησης φοιτούν μέχρι και την Α΄ τάξη Λυκείου όλων των τύπων.

β) Για την πρώτη εφαρμογή των παραπάνω διατάξεων το σχολικό έτος 2022-23, η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης της σχετικής αίτησης ήταν η 31η Αυγούστου 2022.

γ) Για τα επόμενα έτη η καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης σχετικής αίτησης είναι η 30η Ιουνίου εκάστου έτους.

δ) Στις περιπτώσεις που γονέας/κηδεμόνας μαθητή/τριας που φοιτά στη Β΄ ή Γ΄ τάξεις Λυκείου όλων των τύπων επιθυμεί να καταθέσει αίτηση σε μεταγενέστερες ημερομηνίες από τις καθορισμένες, ενημερώνεται ότι σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. δεν δύναται να προβεί σε έκδοση αξιολογικής έκθεσης για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και κατ’ επέκταση να προτείνει διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης στις εξετάσεις.

Δείτε σχετικά

Διευκρινίσεις αξιολόγησης μαθητών Β΄ και Γ΄ τάξεων Λυκείου για Μαθησιακές Δυσκολίες από τα ΚΕΔΑΣΥ 

Διευκρινίσεις εξετάσεων μαθητών με αναπηρία και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στις Πανελλαδικές 

Γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ-αξιολογικές εκθέσεις: Επισημάνσεις σχετικά με την έκδοση και την ισχύ τους 

Μαθησιακές δυσκολίες-ΚΕΔΑΣΥ: Τι απάντησε το Υπ. Παιδείας περί αποκλεισμού μαθητών από προφορική εξέταση 

ΚΕΔΑΣΥ: Διαδικασία παραπομπής-αξιολόγησης μαθητών | Εγγραφο 

Πριν φύγετε

Κατάργηση σχολικών επιτροπών Δήμων: Σε ποια περίπτωση διατηρούνται κατ εξαίρεση-Εγκύκλιος

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση