Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών 2023: Απαισιοδοξία για την ευόδωση του εγχειρήματος-Δίδονται “σκονάκια” στους μαθητές!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών 2023: Απαισιοδοξία για την ευόδωση του εγχειρήματος-Δίδονται “σκονάκια” στους μαθητές! – Κρούει τον κώδωνα η “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών 2023

Κι ενώ η αξιολόγηση έχει ξεκινήσει να επιχειρείται από το ΥΠΑΙΘΑ με στόχο τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, καθώς για το Υπουργείο είναι απαραίτητη ώστε να μονιμοποιηθούν, η “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” αναφέρει σε σχετικό άρθρο ότι η πλειονότητα των δασκάλων και καθηγητών φροντίζουν να προετοιμάσουν τους μαθητές τους ενόψει της επίσκεψης στην τάξη του Συμβούλου Εκπαίδευσης.

Δίδεται δε και ενδεικτικό περιστατικό όπου νεοδιόριστος καθηγητής έδωσε στους μαθητές του ένα τρισέλιδο φυλλάδιο με τις ερωτήσεις που θα κάνει στο μάθημα, το οποίο αφορούσε  στα χαρακτηριστικά της γλώσσας των νέων και τις ιδιαιτερότητές της. Προχωρώντας σε λεπτομέρειες ο αρθρογράφος αναφέρει ότι  “τους έδωσε λέξεις της νεανικής αργκό και τις εξηγήσεις τους (στην περίπτωση που δεν τις γνωρίζουν), όπως «σήφα» (αναγραμματισμός αντί για τη λέξη φάση), «φεϊλάς (από το αγγλικό fail = αποτυγχάνω, είναι ο τύπος που διαρκώς αποτυγχάνει, δεν το «έχει» με τίποτα, και έχει έφεση στα epic fail), «omg» (αρκτικόλεξο, «μα το θεό»). Επίσης μία από τις ερωτήσεις που πρόκειται να τους κάνει είναι «εάν και γιατί η πρωτοτυπία και το παιχνίδι με τις λέξεις είναι ισχυρότερα μεταξύ των νέων”.

Επιπροσθέτως η “Κ” επικαλείται μαρτυρίες μαθητών και γονέων αναφέροντας ότι μεταξύ των συστάσεων που κάνουν οι εκπαιδευτικοί στους μαθητές ενόψει της επίσκεψης του σχολικού συμβούλου, είναι να συμμετάσχουν όλοι στο μάθημα και να μη φοβούνται να σηκώσουν το χέρι ακόμη κι αν δεν είναι σίγουροι πως είναι σωστή η απάντησή τους. «Μου θύμισε τη δικιά μου εποχή, όταν ήμουν μαθητής στο δημοτικό σχολείο και επρόκειτο να έλθει ο επιθεωρητής στο μάθημα», ανέφερε χθες στην «Κ» 53χρονος γονιός 16χρονου μαθητή λυκείου. «Εγώ δεν το πήρα άσχημα. Κάποιοι άλλοι ωστόσο γονείς, νεότεροι από εμένα, διαμαρτυρήθηκαν στη διεύθυνση του σχολείου ότι η αξιολόγηση πρέπει να μη φαλκιδεύεται», πρόσθεσε ο γονιός”.

Ακολούθως ο αρθρογράφος “κρούει τον κώδωνα” αναφέροντας ότι:

“Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, έχοντας ξεκινήσει από τους νεοδιόριστους, προχωράει με αργούς ρυθμούς. Το κλίμα είναι υποτονικό για όλη τη διαδικασία, τη στιγμή μάλιστα που, όπως έχει παρουσιάσει η «Κ», το νέο επιτελείο του υπουργείου Παιδείας σχεδιάζει βελτιωτικές αλλαγές. Συγκεκριμένα, όπως δήλωσε χθες στην «Κ» σύμβουλος εκπαίδευσης στην Κρήτη, «ακόμη αξιολογούμε εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν το 2020 και το 2021. Ξεκινάμε από όσους είναι κοντά στη συμπλήρωση διετίας και πρέπει να μονιμοποιηθούν, αλλά έχουμε και πολλές αρνήσεις εκπαιδευτικών οι οποίοι δηλώνουν απεργία – αποχή από την αξιολόγηση. Ετσι, προχωρούμε σε όσους έχουν σειρά και θα “επιστρέψουμε” στους “αρνητές”. Εάν επιμείνουν στην απόφασή τους θα συντάξουμε πρακτικό, το οποίο θα αναρτηθεί στην πλατφόρμα αξιολόγησης. Από εκεί και πέρα, δεν γνωρίζουμε πώς θα προχωρήσει η διαδικασία με τον “αρνητή” εκπαιδευτικό»”.

Ομως παρατηρείται παράδοξο, μας ενημερώνει το άρθρο, το εξής:

“Κάποιοι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται διότι ακόμη δεν έχουν αξιολογηθεί παρότι έχουν συμπληρώσει τη διετία, ενώ κάποιοι άλλοι που διορίστηκαν τον περασμένο Ιούλιο, ζητούν να αξιολογηθούν άρον άρον για να εξασφαλίσουν τη μονιμοποίηση. «Ηδη έχω ξεκινήσει με δασκάλους που έχουν διοριστεί το 2022, ενώ έχω αιτήματα κάποιων που διορίστηκαν φέτος. Βέβαια, σε αυτούς πρέπει να δώσουμε χρόνο να εξοικειωθούν με τους μαθητές και το σχολικό περιβάλλον. Ετσι, μετά τα Χριστούγεννα θα ξεκινήσουμε την αξιολόγηση με όσους διορίστηκαν το 2023», δήλωσε χθες στην «Κ» η κ. Αθανασία Χρονοπούλου, σύμβουλος εκπαίδευσης δασκάλων στη Μεσσηνία”.

Και καταλήγει το άρθρο απαισιόδοξα για την πορεία του αξιολογητικού εγχειρήματος…

“Με βάση τα βήματα της διαδικασίας, μετά την αξιολόγηση του διδακτικού και παιδαγωγικού έργου του εκπαιδευτικού, θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των παιδαγωγικών ικανοτήτων του (π.χ. διαχείριση της τάξης) και της υπηρεσιακής του παρουσίας (συνέπεια, συμμετοχή στον σύλλογο διδασκόντων, ανταπόκριση στις δράσεις του σχολείου). Αρα υπάρχει… δρόμος, ενώ η διαδικασία της αξιολόγησης δεν προχωράει με τους ίδιους ρυθμούς σε όλη τη χώρα.

Ετσι, και με δεδομένα ότι από το 2020 μέχρι τώρα έχουν γίνει πάνω από 30.000 διορισμοί στις δύο πρώτες εκπαιδευτικές βαθμίδες και ότι κάθε χρόνο προστίθενται νέοι διορισμοί, είναι πολύ δύσκολο να προσδιοριστεί ο χρόνος έναρξης της ατομικής αξιολόγησης των 130.575 μονίμων νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών που διαθέτει η Ελλάδα. Το εάν θα είναι ουσιαστική όταν θα αρχίσει, αυτό μάλλον έχει προδικαστεί…”.

Με πληροφορίες από kathimerini.gr/

Δείτε επίσης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εκπαίδευση: Το τρίπτυχο στο οποίο θα κινηθεί το Υπ. Παιδείας σύμφωνα με τον Κ. Πιερρακάκη 

Ολιστική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σχεδιάζεται από το Υπ. Παιδείας-Τι λέει η Υφυπουργός Δ. Μιχαηλίδου

Εθνική Στρατηγική για Δικαιώματα ΑμεΑ: Συγκροτήθηκε η Τεχνική Επιτροπή για την παρακολούθηση της διαδικασίας

Αναδιάρθρωση επιστημονικών τμημάτων ΙΕΠ για ενίσχυση του έργου για την εκπαίδευση 

Ακαταδίωκτο για ΕΕΠ-ΕΒΠ-εκπ/κούς-Κοιν. Λειτουργούς που καταγγέλλουν περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας 

 Πρόσκληση απόσπασης εκπαιδευτικών στο ΙΕΠ ως επιστημονικό προσωπικό

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply