Δευτέρα, 19 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αύξηση 15% στους μισθούς των εκπαιδευτικών ζητά η ΠΕΑΔ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αύξηση 15% στους μισθούς των εκπαιδευτικών ζητά η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕΑΔ) – Επιστολή.

Αύξηση 15% στους μισθούς ζητά η ΠΕΑΔ

Αύξηση 15% στους μισθούς των εκπαιδευτικών ανάλογα με το μισθολογικό κλιμάκιο που κατέχει ο καθένας ζητά η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕΑΔ), παραθέτοντας στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΟΟΣΑ, σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες εκπαιδευτικοί λαμβάνουν χαμηλότερες αποδοχές τόσο στην αρχή της σταδιοδρομίας τους όσο και στο μέγιστο μισθολογικό τους επίπεδο.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΠΕΑΔ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.)

Αρ. Μητρώου Σωματείου: 30492 ειδ.6283 – Αρ. Διαταγής Αναγνώρισης του Ειρηνοδικείου Αθηνών: 457/14-10-2014 – e-mail: pead2014@gmail.com

Προς: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ.Ζαχαράκη Σοφία

Κοινοποιηση: Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού, Κ. Βρούτση Γιάννη Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Βλάσση Κώστα Υφυπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Παπαϊωάννου Νίκο Γενικό Γραμματέα Α/βαθμιας και Β/ βαθμιας, κ. Κατσαρό Ιωάννη

Αθήνα, 28 /04/2025

Αρ. πρωτ. 326

Θέμα: Αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών

Η μακρόχρονη υποβάθμιση των μισθών των εκπαιδευτικών της χώρας μας έχει οδηγήσει σε μια κατάσταση που πλέον αγγίζει τα όρια της επαγγελματικής και προσωπικής εξουθένωσης. Οι μειώσεις που επιβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης – και οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασαν το 30% του καθαρού εισοδήματος – δεν έχουν αποκατασταθεί έως σήμερα παρόλο που υποστηρίζεται ότι η χώρα έχει μπει σε τροχιά ανάπτυξης, με αποτέλεσμα οι αποδοχές των εκπαιδευτικών να παραμένουν καθηλωμένες σε επίπεδα ασύμβατα με τις οικονομικές και κοινωνικές απαιτήσεις της εποχής.

Οι μισθοί των Ελλήνων εκπαιδευτικών συγκαταλέγονται στους χαμηλότερους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που αναδεικνύει μια σοβαρή απόκλιση από τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του ΟΟΣΑ, οι Έλληνες εκπαιδευτικοί λαμβάνουν χαμηλότερες αποδοχές τόσο στην αρχή της σταδιοδρομίας τους όσο και στο μέγιστο μισθολογικό τους επίπεδο, σε σύγκριση με συναδέλφους τους σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία ή η Ολλανδία. Η οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα τη δεκαετία του 2010 είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές μειώσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών, με απώλειες που σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασαν το 30%.

Παρά τη σχετική σταθεροποίηση των τελευταίων ετών, οι μισθοί παραμένουν στάσιμοι και δεν ανταποκρίνονται στο κόστος ζωής ούτε στην αξία του έργου που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί. Το φαινόμενο επιτείνεται ακόμη περισσότερο από τις συνέπειες του διαρκούς πληθωρισμού και την εκτίναξη του κόστους ζωής.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντεπεξέλθουν σε ενοίκια, μετακινήσεις, φόρους και καθημερινές δαπάνες, μόνο με έναν μισθό που πλέον, με τα δεδομένα της εποχής κρίνεται ως ανεπαρκής. Η πραγματικότητα αυτή τούς οδηγεί πολλές φορές στην αναζήτηση δεύτερης εργασίας, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα προς το ζην.

Μελέτες σε ευρωπαϊκές χώρες, δείχνουν πως οι εκπαιδευτικοί εργάζονται κατά μέσο όρο 45-50 ώρες/εβδομάδα, παρότι οι ώρες διδασκαλίας είναι 20-25. Έως 50% των εκπαιδευτικών στην χώρα μας, αναφέρουν υψηλά επίπεδα στρες σε καθημερινή βάση, καθώς αγωνιούν για την κάλυψη των βασικών αναγκών τους, για έξοδα σίτισης, μετακίνησης και στέγασης τα οποία με δυσκολία μπορούν να καλυφθούν από τον μισθό τους και μόνο. Οι εκπαιδευτικοί, λοιπόν, εργάζονται πέραν των διδακτικών ωρών τους, έτσι ώστε να προσφέρουν τα μέγιστα στους μαθητές τους. Οι ώρες αυτές όμως, που απαιτούνται για προετοιμασία των μαθημάτων τους, για διορθώσεις γραπτών, για οργάνωση δημιουργικών δραστηριοτήτων και εφαρμογή νέων καινοτόμων μεθόδων, είναι αμισθί.

Η επένδυση στην εκπαίδευση δεν μπορεί να θεωρηθεί πλήρης και ουσιαστική χωρίς την ανάλογη μέριμνα για τους ανθρώπους που τη στελεχώνουν. Η αναβάθμιση του επαγγελματικού κύρους των εκπαιδευτικών, μέσω της ουσιαστικής βελτίωσης των μισθολογικών τους απολαβών, αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων, την ποιοτική παροχή γνώσης και την εδραίωση ενός εκπαιδευτικού συστήματος που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της. Επίσης, το κίνητρο για διαρκή επιμόρφωση και καινοτομία αυξάνεται όταν οι αμοιβές θεωρούνται δίκαιες, όταν ο εκπαιδευτικός νιώθει ότι χαίρει εκτίμησης και αναγνώρισης ενώ, σε αντίθετη περίπτωση, οι χαμηλές απολαβές ενισχύουν την ανασφάλεια και υποσκάπτουν το ηθικό τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί αναπληρωτές αδυνατούν να αποδεχθούν τοποθετήσεις σε απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές επειδή ο μισθός δεν καλύπτει τα βασικά έξοδα διαβίωσης. Αυτό έχει ως συνέπεια παρατεταμένα κενά σε βασικές ειδικότητες, τα οποία συνεπάγονται απώλεια διδακτικών ωρών για τους μαθητές και αναστάτωση στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η Πολιτεία οφείλει να αναγνωρίσει την ανάγκη άμεσης και ουσιαστικής οικονομικής αποκατάστασης των εκπαιδευτικών. Η αναπροσαρμογή των μισθών δεν είναι απλώς θέμα δικαιοσύνης, είναι η ελάχιστη αναγνώριση που οφείλουμε ως κοινωνία στο λειτούργημα του εκπαιδευτικού. Σας καλούμε να προχωρήσετε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες για την επαναφορά των αμοιβών των εκπαιδευτικών σε αξιοπρεπή επίπεδα, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες απαιτήσεις, τις κοινωνικές συνθήκες και την καθοριστική συμβολή τους στην παιδεία και το μέλλον του τόπου.

Ζητάμε: Αύξηση 15% στους μισθούς των εκπαιδευτικών ανάλογα με το μισθολογικό κλιμάκιο που κατέχει ο καθένας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

Δείτε επίσης

Αναπροσαρμογή μισθών των Εκπαιδευτικών ζητούν εκπαιδευτικοί Σύλλογοι – Παράθεση στοιχείων

Οι νέοι μισθοί στο Δημόσιο από 01.04.2025: Πίνακες από το Υπ. Οικονομικών με τα Μισθολογικά Κλιμάκια 

Οι νέοι καθαροί μισθοί για όλες τις κατηγορίες με Πίνακες και σχόλια 

Αύξηση 30 ευρώ μικτά στο Δημόσιο από 1η Απριλίου 2025 φέρνει η αύξηση του κατώτατου μισθού 

Διοικητής Τράπεζας της Ελλάδος για 13ο και 14ο μισθό: “Δεν υπάρχει περιθώριο για τέτοια παροχή”

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply