Κυριακή, 24 Ιανουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Braille-Παγκόσμια Ημέρα: Εορτασμός στις 4 Ιανουαρίου προς τιμήν του εφευρέτη του κώδικα Louis Braille

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Braille-Παγκόσμια Ημέρα: Εορτασμός στις 4 Ιανουαρίου προς τιμήν του εφευρέτη του κώδικα, του Louis Braille – Δελτίο Τύπου  Κέντρου Εκπαίδευσης & Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ).

Braille-Παγκόσμια Ημέρα
Δελτίο Τύπου ΚΕΑΤ

Η Παγκόσμια Ημέρα Braille έχει σκοπό την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία του κώδικα Braille ως μέσου επικοινωνίας, τονίζοντας τη σημασία της προσβασιμότητας και της ανεξαρτησίας για τα άτομα με αναπηρία όρασης.

Γιορτάζεται στις 4 Ιανουαρίου προς τιμήν του εφευρέτη του κώδικα, του Louis Braille.

Ο Louis Braille

γεννήθηκε στη Γαλλία το 1809 και τυφλώθηκε σε παιδική ηλικία. Ωστόσο, ήταν αποφασισμένος να ξεπεράσει τις δυσκολίες του και εμπνευσμένος από το σύστημα νυχτερινής ανάγνωσης του Charles Barbier, σε ηλικία μόλις 15 ετών, ανακάλυψε την απτική μέθοδο γραφής και ανάγνωσης.

Η εφεύρεση του Louis Braille έφερε επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο τα άτομα με αναπηρία όρασης αντιλαμβάνονται και αλληλεπιδρούν στον κόσμο, εξασφαλίζοντας προσβασιμότητα και ίσες ευκαιρίες.

Τι είναι ο κώδικας Braille;

Το Braille είναι ένας ειδικός κώδικας κατασκευασμένος από έξι ανάγλυφες κουκίδες, που αντιπροσωπεύουν γράμματα και αριθμούς, καθώς και μουσικά, μαθηματικά και επιστημονικά σύμβολα.

Υπάρχουν 63 διαφορετικοί συνδυασμοί αυτών των κουκίδων που σημαίνει ότι μπορούν να μεταφραστούν σε πολλές γλώσσες.

Οι κουκίδες είναι ανάγλυφες,

ώστε τα άτομα με αναπηρία όρασης να μπορούν να διαβάσουν χρησιμοποιώντας τα δάχτυλά τους για να νιώσουν τα μοτίβα των κουκίδων.

Στη σημερινή τεχνολογικά προηγμένη κοινωνία, τα άτομα με αναπηρία όρασης έχουν πρόσβαση σε πολλές επιλογές και ψηφιακά εργαλεία, τα οποία όμως δεν μπορούν να αντικαταστήσουν το λειτουργικό ισοδύναμο της ανάγνωσης και της γραφής.

Το Braille

παραμένει ένα σημαντικό εργαλείο γραμματισμού και το συναντάμε παντού, σε αντικείμενα που χρησιμοποιούμε καθημερινά: πινακίδες, ΑΤΜ, ανελκυστήρες, συσκευασίες φαρμάκων, ρολόγια, παιχνίδια lego και σε άλλες καινοτομίες που αλλάζουν συνεχώς τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιείται το Braille, αποδεικνύοντας τη συνάφεια που έχει ακόμη και σήμερα.

Παρ’ όλα αυτά, πολλές υπηρεσίες -εστιατόρια, τράπεζες, νοσοκομεία- συνεχίζουν να μην διαθέτουν τις πληροφορίες τους σε Βraille.

Αυτό σημαίνει ότι

τα άτομα με αναπηρία όρασης δεν έχουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν, να επιλέξουν το φαγητό τους ή να έχουν ιδιωτική πρόσβαση στα οικονομικά δεδομένα τους. Ενώ θεωρητικά όλοι αξίζουν (και δικαιούνται νομικά) τις ίδιες υπηρεσίες, πρακτικά κάτι τέτοιο δεν εξασφαλίζεται για όλους.

To Κέντρο Εκπαίδευσης & Αποκατάστασης Τυφλών,

γνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του Βraille, παρέχει ένα υποστηρικτικό περιβάλλον εκμάθησης, για μαθητές και ενήλικες με αναπηρία όρασης, αλλά και για βλέποντες εκπαιδευτικούς που θέλουν να υποστηρίξουν τους μαθητές τους, ενώ παράλληλα προμηθεύει μαθητές και φοιτητές, με δωρεάν βιβλία Braille.

Επιπλέον, αναλαμβάνει τη μεταγραφή σε Braille καταλόγων εστιατορίων ή άλλων ενημερωτικών εντύπων.

Με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Braille,

ο Φορέας μας αφυπνίζει σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία όρασης και φέρνει το Βraille στο προσκήνιο ως κρίσιμη προϋπόθεση για την προώθηση θεμελιωδών ελευθεριών, καθώς είναι το κλειδί για ίσες ευκαιρίες, ένταξη και ανεξαρτησία.

Δείτε επίσης

Δωρεάν διαδικτυακά σεμινάρια για ερευνητές των Ανθρωπιστικών Επιστημών από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
 Χορήγηση διδακτικής-παιδαγωγικής επάρκειας στους αποφοίτους Διατμηματικού ΠΜΣ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Προτάσεις Μόσιαλου: Να εμβολιασθούν εκπ/κοί-γονείς άνω των 60-ευπαθείς ομάδες, για ν ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση